فایلکده برتر( برترین مرجع فایل های تخصصی آموزشی )

بازدید کنندگان محترم اگر با موبایل وارد شده اید لطفا برای مشاهده توضیحات فایل مورد نظر خود، به وسط صفحه فعلی (به سمت پایین) مراجعه کنید//سایت فایلکده برتر، برترین مرجع فایل های تخصصی آموزشی، مقاله، پروژه، نمونه سوالات، گزارش کارآموزی، پاورپوینت، تحقیق، گزارش کار، جزوه، کتاب، حل المسائل، آموزش کسب درآمد و فایل های آموزشی رشته های مختلف دانشگاهی//سایت فایلکده برتر دارای نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صمت و وزارت ارشاد میباشد، لذا شما عزیزان با اعتماد کامل و خیال راحت از این سایت خرید نمایید و از پشتیبانی بعد از خرید بهره مند شوید(جهت بررسی بیشتر در مورد صحت نماد اعتماد الکترونیکی به منوی بالا، قسمت "درباره ما "مراجعه فرمایید.)// در صورت هر گونه مشکلی به شماره پشتیبانی زیر پیامک ارسال کنید:شماره تلفن همراه:09100764182(لطفا فقط و فقط پیامک ارسال کنید. به تماس ها پاسخی داده نخواهد شد.)

نظرسنجی سایت

بازدید کننده گرامی باتشکر از حسن انتخاب شما لطفا نظر خود را درباره نوع مطالب،اخبار،فایلها ودیگر محتوای سایت بیان کنید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 354
  • بازدید دیروز : 498
  • بازدید کل : 591181

پیوند ها

نظرسنجی سایت

آمار بازدید سایت

گزارش كارآموزي در كارگاه سيم پيچي موتور های الکتریکی


گزارش كارآموزي در كارگاه سيم پيچي موتور های الکتریکی

گزارش كارآموزي در كارگاه سيم پيچي موتور های الکتریکی

 

 

مشخصات فایل گزارش:

فرمت: وورد، Word تایپ شده( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحات: 50 صفحه

کیفیت: بسیار عالی

با ارائه این گزارش کارآموزی به استاد راهنمای خود قطعا نمره 20 را کسب خواهید کرد. ما این مورد را به شما تضمین خواهیم کرد پس با خیال راحت این فایل را خریداری نمایید.

 

قسمتی از متن گزارش:

 

راه اندازي موتور تكفاز به چه صورتي انجام مي گيرد؟

 

توسط افزودن قطب كمكي كه با سيم پيچ اصلي 90 درجه اختلاف فاز دارد ميدان مغناطيسي گردان بوجود مي آورد و سري نمودن چك با يك مقاومت با سيم پيچ راه انداز.

 

نقشه موتور سليپ رينگ را در حالت Start بكشيد.

 

موتور صدا مي دهدچند علت دارد؟

 

بي رينگها خراب شده اند ، د راثر فرسودگي بيرينگها فاصله بين استاتورو رتور كم شده و با هم تماس دارند . فن موتور با بدنه تماس دارد(شكسته باشد).

 

موتور لرزش دارد به چه علت است؟

 

بالانس نبودن موتور ،طراز نبودن موتور با پمپ (يا هر دستگاهي كه فن بوسيله آن موتور گردانده مي شود) محكم نبودن پيچهاي پايه موتور- محكم نبودن فن موتور- خراب بودن ياطاقانها .

 

عمل خازن درموتورهاي تكفاز چيست ؟

 

بالا بردن ضريب قدرت پايه به عبارت زماني كه جريان در جريان متناوب روبه صفر مي رود ميدان مغناطيس تضعيف مي شود لذا خازن را در مدار قرار مي دهند كه ضعف ميدان مغناطيس را جبران نمايد. بدين ترتيب زماني كه جريان از صفر به ماكزيمم مي رسد خازن شارژ شده و زماني كه ضعيف مي شود خازن دشارژ مي شود.

 

تفاوت موتور سليپ رينگ با موتورهاي القايي چيست ؟

 

موتورهايي كه قسمت دوار آنها سيم پيچي نشده باشد در هنگام شروع كار به 5 تا 7 برابر جريان اصلي خود نياز دارند ولي در موتورهاي سليپ رينگ بعلت سيم پيچ بودن رتوروسري شدن مقاومت با آن راه اندازي جريان در هنگام Start و Run ثابت است.

 

درموتور سليپ رينگ اگر در موقع استارت كليد بالاي ذغالها باز باشد چه اتفاقي مي افتد؟

 

در اين صورت شدت جريان القايي رتور به مقاومت نمي رسد . رتور گرم شده و باعث از بين رفتن موتور مي گردد.

 

موتور سنكرون چه نوع موتوري است ؟

 

موتور سنكرون تواماً باد و جريان مستقيم و متناوب كار مي كنند .بدين معني كه روتور آن مانند موتورهاي القايي سيم پيچي شده و با جريان مستقيم تغذيه مي شود. در عين حال ساختمان روتور آنها از نوع قفس مي باشد.هنگامي كه موتور را براه مي اندازند هيچ جرياني به روتور داده نمي شود. هنگامي كه روتور بحركت د رآمد جريان مستقيم را بتدريج درروتور افزايش مي دهند و اصولاً موتور سنكرون مانند ژنراتور جريان متناوب عمل مي كند و مي توان آنرا بجاي مولد بكار برد.

 

چند نوع بيرينگ (Bearings) در موتورها بكار برده مي شوند.

 

1- Ball Bearing بيرينگهايي كه ساچمه هاي آنها گرد است.

 

2- ROLLER Bearing بيرنگهاهاي ساچمه هاي آنها استوانه اي است . بيرينگهاي نوع اول در عقب و نوع دوم در جلو موتور بكار برده مي شوند.

 

3- Bush Bering اين برينگها در زير مخزن كوچك روغني قرار دارد كه توسط دو حلقه برنجي بنام Ring از مخزن روي شاف ميريزد تا هميشه بيرينگها را روغنكاري نمايد.

 

4- Thrust .B اين نوع بيرينگ در موتورهاي عمودي بكار برده مي شود.

 

اتفاقاتي كه باعث خرابي و سوختن پيچ موتور مي شوند چه مي باشد ؟

 

1- خرابي ياتاقانها

 

2- رطوبت كشيدن سيم ها

 

3- بارزيادتر از حد

 

4- ضعيف بودن عايق

 

5- دو فاز كار كردن (در موتورهاي سه فازه ).

 

6- زياد و كم بودن ولتاژ

 

C.T نشان دهنده چه مي باشد؟

 

C.T مخفف Current Transformer مبدل جريان مي باشد و جهت تغذيه آمپر متر در جريانهاي زياد است.

 

چرا بايد دو سر مبدلهاي شدت جريان را در موقعي كه از آنها استفاده نمي شود به هم وصل نمود .

 

علت اين امر اين است كه اگر دو سر مبدل جريان را به هم وصل ننمائيم در اثر عبور جريان از سيم هاي مدار اصلي ولتاژ زيادي در مبدل القاء مي شود براي مثال اگر از يك مدار ولتاژ 380 بگذرد و دورهاي مبدل 40 باشد . ولت 15200 = 40* 380

 

بين دو سر C.T. ايجاد مي شود لذا براي جلوگيري از توليد جرقه و خسارت حتماً بايستي دو سر مبدل را به هم وصل كرده و نوار پيچي نمود .

 

حروف M.O.C نشان دهنده چه مي باشد ؟

 

MINIMUM OPERATING CURRENT

 

حداقل جرياني كه دستگاههاي قطع كننده (اورلودها) عمل مي نمايند معمولاً شدت جريان كل با اضافه 4/1 كل جريان مي باشد .

 

اورلود كويل چيست ؟

 

اين دستگاه به صورت سري با فازها در كليدئ وصل مي شود و كارش اين است كه شدت جريان را در كليد كنترل نمايد و چنانچه شدت جريان زيادتر از حد لازم شد قبل از آنكه به دستگاه خسارتي وارد آيد كليد برق دهنده به دستگاه قطع شود .

 

 

 

كارتايم ديفر چيست ؟

 

ميدانيم كه آمپر مصرفي موتورها موقع شروع كار 5تا 7 برابر آمپر حالت عادي مي باشد لذا هرگاه بخواهيم موتوري را روشن نمائيم طبعاً اين شدت جريان از اورلود كويلها ميگذرد و حوزه مغناطيس شديد در آنها ايجاد نموده و توسط پلانجر كليد را قطع مي نمايند.كارتايم ديفراين است كه پلانجرها را در موقع استارت براي مدت زمان معيني كه لازم است موتور دور كامل بگيرد، از بالا آمدن باز دارد ،زمان كاركردن تايمر ديفر بستگي به بزرگي و كوچكي و سرعت موتور دارد هر چه موتور بزرگتر باشد زمان تايم ديفر زيادتر است. كار u.v.c يا Under Voltage Coil در كليدهاي روغني چيست ؟

 

اين كويل از دو فاز كليد توسط دو فيوز و يك Aux.s تغذيه مي شود و دو وظيفه بعهده دارد.

 

1- آماده سازي مكانيزم كليد جهت كار اندازي

 

2- قطع كليد هنگامي كه افت ولتاژ در دستگاه ايجاد شود و يا اينكه برق قطع گردد.

 

تلفات در ترانسفورمر از چه نوع مي باشد.؟

 

تلفات بر دو نوع است :

 

1- تلفاتي كه در سيم پيچها حاصل مي شود.

 

2- تلفاتي كه در هسته آهني حاصل مي شود.

 

هر دوي اين تلفات بصورت حرارت ظاهر مي گردد.

 

براي اصلاح كموتاسيون (جرقه زدن ) روي كلكتور چه عملي بايد انجام داد؟

 

تعويض ذغالها و استفاده از ذغالها توصيه شده و مناسب،تغيير دادن محل ذغالها در جهت حركت آرميچر

 

معمولاً اصلاح ضريب قدرت چه كاري انجام مي دهند؟

 

معمولاً از خازن د رمدار استفاده مي نمايند.

 

ترانسفورمر زيادتر شده و در نتيجه تماس با هواي خارج زودتر خنك مي شوند. در روش ديگر روغن را توسط پمپ مخصوص از داخل در خنك كننده خارجي عبور مي دهند تا در اثر جريان دائمي خنك شود و معمولاً‌از روش اول بيشتر استفاده مي گردد.

 

وسايل حفاظي كه روي تراسفورمرهاي روغني سه فاز نصب مي شوند نام ببريد؟

 

1- تانك ذخيره Conservator

 

2- بوخهلزBuchollz

 

3- چپقيExplosion pipe

 

كار چپقي يا Expliosion pipe د رمبدلهاي سه فاز چيست؟

 

1-در اثر گرم شدن سيم پيچ ها و هسته آهني در موقع كار و عوامل ديگر روغن گرم شده و منبسط شود و اگر در اين ميان تانك ذخيره هم پر باشد و ديگر جايي براي جابجايي روغن وجود نداشته باشد ،ترانسفورمر تحت فشار داخلي قرار مي گيرد و چه بسا ممكن است جداره آن بتركد.

 

3- هنگامي كه بعلل مختلف جرقه در ترانسفورمر ايجاد شود و حباب و گاز در محيط داخلي بوجود آيد و محيط خالي بالاي روغن پر از گاز و حباب شود در نتيجه فشار بالا رفته و ممكن است باز هم خطر از بين رفتن مبدل باشد. لذا در انتهاي لوله چپقي مانند كه بالاي مبدل نصب مي شود يك پرده نازك فلزي قرار مي دهند كه به محض بالا رفتن فشار از حد معمول پاره شده و روغنهاي اضافي را به بيرون هدايت مي نمايد.

 

سليكاجل چيست ؟

 

براي اينكه رطوبت روغن ترانسفورمر را كه در بالاي سطح تانك ذخيره كه به صورت مختلف جمع شده گرفته شود از سليكا جل استفاده مي نمايند . در مبدلهاي بزرگ سليكا جل را در مخزني نزديك مبدل قرار داده و توسط لوله اي بالاي تانك ذخيره را به مخزن مرتبط مي سازند.

 

سليكا جل : تشكيل شده ا زدانه هاي شبيه به شكر درشت به رنگ سفيد كه در اثر جذب رطوبت به رنگ بنفش تغيير رنگ مي دهد و در اثر حرارت دادن ملايم يا خشك كردن در آفتاب مجدداً‌ سفيد مي شود. از اين مواد نيز در سويچهاي حساس حساس جهت جلوگيري از پوسيدگي و خوردگي كنتاكتها استفاده فراوان مي گردد.

 

كليد هاي فشار قوي

 

مقدمه :

اين پروژه استاندارد تابلوهاي قدرت فشار قوي فلزي را شامل مي شود كه داراي ولتاژي از ييك تا 33 و كيلو ولت بوده و در كارخانه مونتاژ مي شود . در اين پروژه تعاريف و طبقه بندي ، مقادير نامي ، طرح و ساخت تابلو ها بيان شده و در انتها آزمونهاي فرعي و معمول و مورد تابلوها آمده شده است .

قسمت اول:

تعاريف :

1- تابلوهاي قدرت و فرمان :

تركيبي از وسايل كليد زني همراه با تجهيزات كنترلي ، حفاظتي و تنظيم است كه شامل وسايل جنبي ، اتصالات مربوطه ، محفظه ها ، وسازنده هاي نگهدارنده آنها مي باشد .

2- تابلو هاي قدرت :

تركيبي از وسايل كليد زني همراه با تجهيزات كنترل ، اندازه گيري ،حفاظت و تنظيم است كه شامل وسايل جنبي …نيز مي باشد و اصولاً در ارتباط با توليد ، انتقال و توزيع و تبديل انرژي الكتريكي بكار مي رود .

3- تابلو هاي فرمان :

مشخصات كلي اين نوع تابلو همانند بالاست و اصولاً براي كنترل تجهيزات مصرف كننده انرژي الكتريكي ، بكار مي رود .

4- بوشينگ :

ساختاري است كه يك هادي را از ميان يك پوشش و يا جداره عبور داده و آنرا نسبت به آنها عايق مي كند و شامل متعلقات اتصالات به جداره پوشش نيز مي باشد .

5- دماي هواي محيط :

دماي هواي اطراف محفظه خارجي تابلو قدرت يا فرمان است كه تحت شرايط مشخص شده براي تابلو بدست مي آيد .

6- مدار فرعي :

كليه قسمتهاي هادي يك مجموعه كه در تشكيل مداري براي كنترل ، اندازه گيري ، حفاظت و تنظيم ، و غيره بكار رفته باشد .

7- مقدار اسمي سطح عايق :

به مجموعه مقادير ولتاژ (با فركانس قدرت و جذبه ) كه ايستادگي عايقي تابلو هاي قدرت و فرمان را در برابر تنش دي الكتريكي مشخص كند اطلاق مي شود .

8- جريان ايستادگي كوتاه مدت :

مقدار موثر جرياني است كه يك مدار تابلوي قدرت يا فرمان در زمان كوتاه مشخص و تحت شرايط تعيين شده مي تواند تحمل كند .

9- جريان ايستادگي پيك :

مقدار پيك جرياني است كه مدار تابلو هاي قدرت و فرمان مي تواند تحت شرايط مشخص ، در برابر آن ايستادگي كند .

شرايط كار عادي :

تابلو هاي قدرت و فرمان با پوشش فلزي طرح شده مطابق اين استاندارد ، تحت شرايط زير مورد استفاده قرار مي گيرند .

الف – دماي هواي محيط بيشتر از 40 سانتي گراد نشود و مقدار متوسط آن در مدت 24 ساعت از 35 درجه سانتيگراد بيشتر نباشد .

ب – حداكثر دما به صورت بالا بود، حداقل دما به صورت زير است :

- براي نصب در داخل ساختمان 5- درجه سانتي گراد .

براي نصب در هواي آزاد : در شرايط معتدل 25- درجه سانتي گراد .

 

تهیه شده توسط سایت فایلکده برتر


مبلغ واقعی 24,875 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 19,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

تهران

سایت فایلکده برتر، برترین مرجع فایل های تخصصی آموزشی، مقاله، پروژه، نمونه سوالات، گزارش کارآموزی، پاورپوینت، تحقیق، گزارش کار، جزوه، کتاب، حل المسائل، آموزش کسب درآمد و فایل های آموزشی رشته های مختلف دانشگاهی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما