فایلکده برتر( برترین مرجع فایل های تخصصی آموزشی )

بازدید کنندگان محترم اگر با موبایل وارد شده اید لطفا برای مشاهده توضیحات فایل مورد نظر خود، به وسط صفحه فعلی (به سمت پایین) مراجعه کنید//سایت فایلکده برتر، برترین مرجع فایل های تخصصی آموزشی، مقاله، پروژه، نمونه سوالات، گزارش کارآموزی، پاورپوینت، تحقیق، گزارش کار، جزوه، کتاب، حل المسائل، آموزش کسب درآمد و فایل های آموزشی رشته های مختلف دانشگاهی//سایت فایلکده برتر دارای نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صمت و وزارت ارشاد میباشد، لذا شما عزیزان با اعتماد کامل و خیال راحت از این سایت خرید نمایید و از پشتیبانی بعد از خرید بهره مند شوید(جهت بررسی بیشتر در مورد صحت نماد اعتماد الکترونیکی به منوی بالا، قسمت "درباره ما "مراجعه فرمایید.)// در صورت هر گونه مشکلی به شماره پشتیبانی زیر پیامک ارسال کنید:شماره تلفن همراه:09100764182(لطفا فقط و فقط پیامک ارسال کنید. به تماس ها پاسخی داده نخواهد شد.)

نظرسنجی سایت

بازدید کننده گرامی باتشکر از حسن انتخاب شما لطفا نظر خود را درباره نوع مطالب،اخبار،فایلها ودیگر محتوای سایت بیان کنید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 25
  • بازدید دیروز : 310
  • بازدید کل : 580850

پیوند ها

نظرسنجی سایت

آمار بازدید سایت

گزارش کارآموزی در شرکت داده پردازی فن آوا


گزارش  کارآموزی در شرکت داده پردازی فن آوا

گزارش کارآموزی در شرکت داده پردازی فن آوا

 

 

مشخصات فایل گزارش:

فرمت: وورد، Word تایپ شده( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحات: 130 صفحه

کیفیت: بسیار عالی

با ارائه این گزارش کارآموزی به استاد راهنمای خود قطعا نمره 20 را کسب خواهید کرد. ما این مورد را به شما تضمین خواهیم کرد پس با خیال راحت این فایل را خریداری نمایید.

 

قسمتی از متن گزارش:

فصل هفتم : روتر و نقش آن در شبكه‌هایWAN

روتر يكی از دستگاه‌های شبكه ای مهم و حياتی است كه از آن در شبكه‌های LAN و WAN استفاده می گردد.

روتر يك نوع كامپيوتر خاص است كه دارای عناصر مشابه يك كامپيوتر استاندارد شخصی نظير پردازنده، حافظه، خطوط داده و اينترفيس‌های مختلف ورودی و خروجی است. روتر‌ها به منظور انجام عمليات بسيار خاص كه عموما" نمی توان آنان را توسط كامپيوتر‌های شخصی انجام داد، طراحی شده اند. مثلا" با استفاده از روتر می توان دو شبكه را به يكديگر متصل کرد تا در ادامه امكان مبادله اطلاعات بين آنان فراهم گردد. روتر، همچنين بهترين مسير ارسال داده از يك شبكه به شبكه ای ديگر را تعيين می نمايد.

با اين كه می توان از روتر برای تقسيم ( Segmentation ) يك شبكه محلی استفاده نمود ولی‌ مهمترين كاربرد آٓن به عنوان يك دستگاه شبكه ای در شبكه‌های WAN می باشد.

WAN (برگرفته از Wide Area Network)،‌ يك شبكه ارتباطی است كه يك حوزه جغرافيائی گسترده نظير يك شهرستان، استان و يا كشور را تحت پوشش قرار می دهد. اين نوع شبكه‌ها دارای مشخصات منحصربفرد مختص به خود می باشند كه آنان را از يك شبكه محلی متمايز می نمايد.

شبكه‌های WAN دارای تفاوت‌های عمده ای نسبت به شبكه‌های LAN می‌باشند. مثلا" برخلاف يك شبكه LAN كه ايستگاه‌ها، دستگاه‌های جانبی، ترمينال‌ها و ساير دستگاه‌های موجود در يك ساختمان و يا منطقه جغرافيائی محدود و كوچك را به يكديگر متصل می نمايد، شبكه‌های WAN امكان مبادله اطلاعات بين دستگاه‌های موجود در يك حوزه جغرافيائی گسترده را فراهم می نمايند.

شبكه‌های WAN در لايه فيزيكی و لايه data link مدل مرجع OSI كار می كنند. با استفاده از اين نوع شبكه‌ها، می توان شبكه‌های محلی موجود در مكان‌های متعدد و مسافت‌های طولانی را به يكديگر متصل نمود.

از تكنولوژی‌های WAN در اكثر موارد به منظور اتصال روتر‌ها به يكديگر استفاده می گردد و روتر‌ها با اتصالات مبتی بر WAN با يكديگر ارتباط برقرار می نمايند. روتر‌ها مسئوليت ايجاد ستون فقرات در شبكه‌های داخلی بزرگ ( اينترانت ) و يا اينترنت را برعهده داشته و در لايه سوم مدل مرجع OSI فعاليت می نمايند ( اتخاذ تصميم بر اساس آدرس‌های شبكه ).

شبكه‌های WAN در لايه فيزيكی و data link مدل مرجع OSI فعاليت می نمايند. مطلب فوق بدين معنی نمی باشد كه پنج لايه ديگر مدل مرجع OSI در شبكه‌های WAN جايگاهی ندارند. عبارت فوق بر اين نكته مهم تاكيد می نمايد كه خصايصی كه يك شبكه WAN را از LAN متمايز می نمايد در لايه‌های فيزيكی و linkdata حضور موثر و كاملا" مشهودی را دارند. به عبارت ديگر، استاندارد‌ها و پروتكل‌های استفاده شده در شبكه‌های WAN و در لايه‌های اول و دوم متفاوت با استاندارد‌ها و پروتكل‌های‌ استفاده شده در شبكه‌های محلی و در لايه‌های‌ مشابه می باشد.

روتر‌ها نيز همانند كامپيوتر‌ها كه برای اجرای برنامه‌ها به يك سيستم عامل نياز دارند، از خدمات يك سيستم عامل در ابعاد گسترده استفاده می نمايند.

فرآيند راه اندازی روتر با استقرار برنامه Bootstrap ، سيستم عامل و يك فايل پيكربندی در حافظه آغاز می گردد. در صورتی كه روتر نتواند يك فايل پيكربندی را پيدا نمايد، Setup mode فعال و پس از اتمام عمليات در اين mode،‌ می توان يك نسخه Backup از فايل پيكربندی را در حافظه NVRAM ذخيره نمود.هدف از اجرای روتين‌های راه انداز نرم افزار IOS، راه اندازی و آغاز فعاليت‌های يك روتر می باشد.

پس از روشن كردن روتر، در اولين اقدام برنامه ای موسوم به POST ( برگرفته از power-on self-test ) اجراء می گردد. برنامه فوق در حافظه ROM ذخيره و مشتمل بر روتين‌هائی است كه تمامی عناصر سخت افزاری روتر نظير پردازنده، حافظه و پورت‌های اينترفيس شبكه را بررسی و تست می نمايد.

IOS (برگرفته از Internetwork Operating System)، نرم افزاری است كه از آن به منظور كنترل روتينگ و سوئيچينگ دستگاه‌های بين شبكه ای استفاده می گردد.

پس از دستيابی به روتر، در اولين اقدام می بايست عمليات logging را انجام تا زمينه استفاده از ساير دستورات به منظور مشاهده آخرين وضعيت پيكربندی و يا تغيير پيكربندی روتر فراهم گردد.

به منظور ارائه يك لايه امنيتی مناسب، امكان بالفعل كردن پتانسيل‌های ارائه شده ( دستورات ) روتر در دو mode متفاوت فراهم شده است.

2-5- چک لیست مشکلات رایج کاربران:

2-5-1- تست کردن POWER:

آداپتور مربوط به مودم داخل پریز برق 220 ولت(برق شهری) باشد.

دکمه on/off مودم تست شود که در حالت روشن قرار گرفته باشد. اگر این دکمه به سمت داخل مودم فشار داده شود در حالت روشن است و اگر بیرون باشد در حالت خاموش قرار دارد.

در صورتی که کلیه اتصالات صحیح باشد باید چراغ Power که در قسمت جلوی مودم قرار دارد روشن شود و به حالت قرمز درآید، اگر بقیه چراغ‌های مودم روشن می شوند ممکن است که چراغ Power مودم سوخته باشد، در غیر این صورت خود مودم دچار مشکل گردیده است.

2-5-2- تست کردنDSL Link :

کابل تلفن اصلی وارد سانترال نشده باشد. (در صورتی که نیاز باشد خط را به سانترال وصل کنید ابتدا آن را وارد میکروفیلتر کنید و سپس خروجی میکروفیلتر را به سانترال وصل کنید.)

کابل اصلی ورودی به پورت "Line میکروفیلتر" متصل شده باشد. منظور از "کابل اصلی ورودی" کابلی است که مخابرات در محل ورودی ساختمان به مشتری تحویل میدهد و مشتری آن را وارد شرکت یا منزل خود می نماید.

در صورتی که پریز دیواری که می خواهید از آن استفاده نمایید به صورت 2 شاخه (شبیه پریز برق) است و برای اتصال کابل تلفن مجبور به استفاده از "مبدل 2 شاخه به سوکت" هستید دقت کنید که این مبدل مجهز به "محافظ تلفن" نباشد.

از پورت "Modem میکروفیلتر" یک کابل تلفن به "Line مودم" وصل شده باشد.

تمام گوشی‌های تلفنی که قرار است از خط تلفن استفاده نمایند باید از پورت "Phone میکروفیلتر" جهت اتصال استفاده کنند. به عبارت دیگر به موازات میکروفیلتر هیچ گوشی تلفنی نباید قرار داشته باشد و تمام گوشی‌های تلفن باید به پورت "Phone میکروفیلتر" متصل باشند.

یک گوشی تلفن به پورت "Phone میکروفیلتر" وصل کنید و گوشی را برداشته و از وجود بوق مطمئن شوید.

میکروفیلتر را برداشته و خط اصلی ورودی را به گوشی تلفن وصل کرده و از وجود بوق مطمئن شوید. در صورت عدم وجود بوق در خط، مشترک باید با مخابرات تماس حاصل کند و اعلام خرابی خط کند.

توسط گوشی (یک شماره موبایل را) شماره گیری نمایید تا از صحت صحیح بودن شماره تلفن اطمینان حاصل کنید.

توسط گوشی تلفن وصل شده شماره گیری نمایید و صحبت کنید. در هنگام صحبت نباید نویز وجود داشته باشد. اگر در هنگام صحبت نویز در خط وجود داشته باشد وجود گوشی‌های دیگر بر روی خط را دقیق تر بررسی نمایید. کابل بین مودم و میکروفیلتر را بررسی کنید و از محکم بودن اتصالات اطمینان پیدا کنید. کابل بین مودم و میکروفیلتر را تعویض نمایید.

میکروفیلتر را تعویض نمایید و یک میکروفیلتر از پیش تست شده جایگزین نمایید. مودم را تعویض نمایید و یک مودم از پیش تست شده جایگزین نمایید.

کابل اصلی تلفن را واقع در درب ورودی محل شرکت یا منزل پیدا کنید. کابل داخلی ساختمان که به "کابل اصلی ورودی" متصل شده است را قطع نموده و مودم را به کابل اصلی وصل نمایید.

از Active بودن پورت اطمینان حاصل كنيد. در صورتی که در هیچیک از حالات فوق جواب نگرفتید و چراغ DSL Link باز هم در حالت چشمک زن قرار داشت با واحد پشتیبانی تماس بگیرید تا هماهنگی‌های لازم جهت رفع خرابی از طرف مخابرات صورت پذیرد.

 

2-5-3- تست کردن USB یا Ethernet :

کابل USB از مودم به پشت کامپیوتر چک شود تا اتصالات آن محکم باشد و در کابل پارگی ظاهری مشاهده نگردد. از صحت نصب درایور USB اطمینان حاصل کنید.

Start -> Control Panel -> Systems -> Hardware -> Device Manager

دقت کنید که در قسمت Universal Serial Bus Controller یا Other Devices علامت سوال یا علامت تعجب که نشان دهنده مشکل نصب درایور USB می باشد نباید وجود داشته باشد. جهت اطمینان درایور را Uninstall نموده و دوباره آن را نصب نمایید.

در صورتیکه چراغ USB مربوط به مودم روشن نباشد یکی از مراحل اشتباه انجام داده شده است.

کابل شبکه از مودم به پشت کامپیوتر چک شود تا اتصالات آن محکم باشد و در کابل پارگی ظاهری مشاهده نگردد.

به سرسوکت کابل شبکه دقت کنید که زیاد کشیده نشده باشد و قطعی ظاهری مشاهده نگردد.

از صحت نصب درایور کارت شبکه ((Network Adapter اطمینان حاصل کنید.

همچنین اگر در قسمت Network Adapters یا Other Devices مشکلی وجود داشته باشد درایور مربوط به کارت شبکه درست نصب نشده است.

از کابل Cross استفاده نکنید. فقط از کابل داخل جعبه مودم یا کابل مخصوص اتصال کامپیوتر به شبکه استفاده نمایید.

در صورتی که کابل را درست وصل کرده باشید چراغ M10 یا M100بر روی مودم روشن خواهد بود.

 

2-5-4- چک کردن تنظیمات PPPoE :

ابتدا دقت کنید که یک Broadband Connection ساخته شده باشد. مسیر زیر را جهت این تست دنبال کنید:

Start -> Control Panel -> Network Connections

تنظیمات مربوط به DNS را چک کنید.

در صورتی که به Connection ساخته شده اطمینان ندارید آن را پاک کنید و مجددا بسازید.

اگر در هنگام Connect شدن اشکال بوجود می آید با واحد پشتیبانی تماس بگیرید.

 

تهیه شده توسط سایت فایلکده برتر


مبلغ واقعی 32,375 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 25,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

تهران

سایت فایلکده برتر، برترین مرجع فایل های تخصصی آموزشی، مقاله، پروژه، نمونه سوالات، گزارش کارآموزی، پاورپوینت، تحقیق، گزارش کار، جزوه، کتاب، حل المسائل، آموزش کسب درآمد و فایل های آموزشی رشته های مختلف دانشگاهی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما