فایلکده برتر( برترین مرجع فایل های تخصصی آموزشی )

بازدید کنندگان محترم اگر با موبایل وارد شده اید لطفا برای مشاهده توضیحات فایل مورد نظر خود، به وسط صفحه فعلی (به سمت پایین) مراجعه کنید//سایت فایلکده برتر، برترین مرجع فایل های تخصصی آموزشی، مقاله، پروژه، نمونه سوالات، گزارش کارآموزی، پاورپوینت، تحقیق، گزارش کار، جزوه، کتاب، حل المسائل، آموزش کسب درآمد و فایل های آموزشی رشته های مختلف دانشگاهی//سایت فایلکده برتر دارای نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صمت و وزارت ارشاد میباشد، لذا شما عزیزان با اعتماد کامل و خیال راحت از این سایت خرید نمایید و از پشتیبانی بعد از خرید بهره مند شوید(جهت بررسی بیشتر در مورد صحت نماد اعتماد الکترونیکی به منوی بالا، قسمت "درباره ما "مراجعه فرمایید.)// در صورت هر گونه مشکلی به شماره پشتیبانی زیر پیامک ارسال کنید:شماره تلفن همراه:09100764182(لطفا فقط و فقط پیامک ارسال کنید. به تماس ها پاسخی داده نخواهد شد.)

نظرسنجی سایت

بازدید کننده گرامی باتشکر از حسن انتخاب شما لطفا نظر خود را درباره نوع مطالب،اخبار،فایلها ودیگر محتوای سایت بیان کنید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 75
  • بازدید دیروز : 458
  • بازدید کل : 592228

پیوند ها

نظرسنجی سایت

آمار بازدید سایت

گزارش كارآموزي درباره همه مراحل ساختمان سازی هتل پارتیای گرگان


گزارش كارآموزي درباره همه مراحل ساختمان سازی هتل پارتیای گرگان

گزارش كارآموزي درباره همه مراحل ساختمان سازی هتل پارتیا گرگان

 

 

مشخصات فایل گزارش:

فرمت: وورد، Word تایپ شده( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحات: 52 صفحه

کیفیت: بسیار عالی

با ارائه این گزارش کارآموزی به استاد راهنمای خود قطعا نمره 20 را کسب خواهید کرد. ما این مورد را به شما تضمین خواهیم کرد پس با خیال راحت این فایل را خریداری نمایید.

 

قسمتی از متن گزارش:

بتن :

بتن سنگي است مصنوعي كه از مواد سنگي (شن وماسه )- آب و سيمان تشكيل شده و به علت رواني قالب خود را پر كرده و به شكل قالب خود در مي آيد .

1- مصالح سنگي

مصالح سنگي كه در بتن مصرف مي شود شن و ماسه مي باشد كه در حدود 80درصد حجم بتن را تشكيل مي دهد .دانه هاي سنگي تا بزرگي 5 ميليمتر بزرگتر را ماسه و از 5 ميليمتر بزرگتر را شن مي گويند . قسمت اعظم مقاومت بتن بستگي به مقاومت شن و ماسه مصرفي دارد در نتيجه بايد در انتخاب معادن شن و ماسه جهت بتن ريزي هاي بزرگ نهايت دقت را به عمل آورده و به وسيله ازمايشگاه بايد مقاومت دانه ها و درصد بزرگي آن تاييد گردد همچنين شن و ماسه مصرفي در بتن بايد در مقابل عوامل جوي مقاوم بوده و به مرور زمان خورندگي در انها ايجاد نشود .

2-آب

آب در بتن داراي سه نقش اساسي مي باشد

  1. سيمان در مجاورت آب شروع به فعل و انفعالات شيميايي نموده و تشكيل سيليكات ها و آلومينات هاي كلسيم متبلور مي دهد كه اساس گرفتن و سخت شدن بتن مي باشد. اين مقدار آب در حدود 20 الي 25 درصد وزن سيمان است .
  2. آب سطح دانه هاي سنگي را تر نموده و باعث لغزش اين عناصر به روي يكديگر مي گردد. بديهي است هر چه سطح دانه ها بيشتر باشد يعني هر قدر دانه ها ريزتر باشد آب بيشتري در اين قسمت مصرف مي شود به همين علت مقدار اين آب متفاوت بوده و در حدود 25درصد وزن سيمان مي باشد.
  3. آب باعث روان شدن بتن مي گردد تا بهتر بتوان بتن را حمل نموده ودر قالب ريخته و آن را به شكل قالب در آورد .

بديهي است فقط آب قسمت اول در بتن باقي مي ماند و آب دو قسمت ديگر به مرور تبخير گشته و جاي آن به صورت فضاي خالي كه ممكن است به صورت تارهاي مويين باشد دربتن باقي بماند كه اين خود باعث پوكي بتن گشته و موجب ضعف قطعه بتني مي گردد.به همين علت بايد كاملا توجه نمود كه آب مصرفي در بتن از ميزان معيني تجاوزننمايد در موقع بتن سازي و مخلوط كردن آب با سيمان و شن و ماسه بايد به ميزان آب موجود در شن و ماسه يعني رطوبت شن و ماسه نيز توجه نمود.

3- سيمان

سيمان واژه لاتيني است كه از كلمه Caementun و يا Caedimentumگرفته شده و معني آن خرده سنگ مي باشد . سيمان ماده چسبنده است به رنگ خاكستري كه در مجاورت آب و در مجاورت هوا در اثر فعل و انفعالات پيچيده شيميايي سخت گشته و قطعات خرده سنگ مجاور خود را به يكديگر مي چسبانند . تاريخچه كشف و مصرف سيمان از بحث اين كتاب خارج مي باشد و فقط با اين اكتفا مي شود كه براي اولين بار سيمان پرتلند به وسيله شخصي در انگلستان كشف گرديد و چون رنگ آن بعد از خشك شدن به رنگ سنگ هاي ساحلي جزيره پرتلند بود بنام سيمان پرتلند معروف گرديد . سيمان پرتلند رايج ترين نوع سيمان مصرفي در دنيا است .

بتن آرمه از دو جزء اصلی تشکیل شده است:

بتن سنگی است مصنوعی که از اختـلاط سیمان ، آب و سنگدانه های ریز و درشت به نسبتهای معین، به وجود می آید به این ترتیب که از واکنش شیمیایی آب و سیمان، یک لعاب چسباننده به وجود می آید که این توده جدا ازهم را به یکدیگر چسبانده و سخت شدن لعاب باعث استحکام این مجموعه می گردد.

قابل توجه است که از بهترین نوع مصالح می توان هم بتن بسیار خوب تهیه کرد و هم بتن بسیار بد، ولی از اختلاط مصالح بد، هرگز نمی توان به بتنی خوب، دست یافت.

بتن در لحظات اولیه اختلاط، حالت خمیری دارد و پس از انجام عملیاتی، از قبیل ریختن در قالب ، لرزاندن یا ویبـره کردن و مراقبت از آن با گذشت زمان، این خمیـر گرفته و سخت شده و شکل قالب خودرا می گیرد. بنابراین بتن در دوحالت خمیری و سخت شده باید بتواند انتظاراتی که طراح سازه از آن دارد را بر آورده سازد که عبارتند از :

بتن تازه :

بتن باید در عین روانی، به صورت خمیری نسبتأ سفت باشد تا ضمن حمل و نقل ، اجزاء تشکیل دهنده آن از هم جدا نشده و در یک گوشه جمع نشود.

باید بتوان به سهولت بتن را، بدون آنکه پیوستگی و دانه بندی آن بهم بخورد در محـل مورد نظر خالی کرد. بهمین منظور در پروژه هایی که ارتفاع دستگاه بتن ساز یا اپراتور و محلی که باید بتن ریخته شود زیاد است از شوت یا قیفهای مخصوص استفاده می شود.

باید بتوان به راحتی بتن را در قالب جا داد به صورتی که تمام گوشه ها و زوایای قالب ها و دور میلگردها توسط بتن، پر شده و بتوان حتـــی المقدور هوای موجود در بتـــن تازه را خارج کرده و آن را متراکم نمود ( به وسیله ویبراتور ) .باید بتوان به راحتی سطح بتن تازه را صاف و پرداخت کرد.

بتن سخت شده :

بتن باید بعد از سفت و سخت شدن ، شرایط زیر را دارا باشد :

  1. مقاومت به نیروهای وارده و تلاشهای حاصله و مقاومت به سایش.
  2. پایایی، به عبارت دیگر حفظ کمیت بهره برداری در طول زمان.
  3. مقاومت به عوامل محیطی که عبارتند از عوامل شیمیایی ، یخبندان و گرما یا اثر تخریبی آب.
  4. ثبات حجم، یعنی عدم تغییر حجم به نحوی که سازه ها تنش ایجاد شود.
  5. ناتراوایی، یعنی آب کمتر به آن نفوذ نماید یا از آن عبور نماید.

موادتشکیل دهنده بتن :

ـ سیمان :

جسم چسبنده و چسباننده ای که اختلاط با آب تولید لعابی می کند که دور دانه های سنگی را گرفته و سخت شدن این لعاب باعث بهم پیوستن مصالح می شود.

ـ سنگدانه :

مصالح سنگی یا سنگدانه یا مصالح خنثی به مصالحی گفته می شودکه توسط لعاب سیمان به یکدیگر چسبیده و استـخوان بندی بتـن را تشکیل می دهند. از این لحاظ به آنها خنثی گفته می شود که در واکنش گرفتن و سخت شدن بتن وارد نمی شوند ، بلکه دارای خواص شیمیایی و فیزیکی هستند که بر کیفیت و عملکرد بتن، کاملأ مؤثرند.

شکل و بافت مصالح سنگی درشت دانه، نیز بر کیفیت بتن مؤثر است.

از این لحاظ می توان مصالح را به صورت زیر رده بندی نمود :

  1. مصالح غلتیده :

که کاملأ توسط آب، غلتانده شده و زوایای آنها از بین رفته و گرد گوشه اند مانند ماسه رودخانه ای.

  1. مصالح تیز گوشه :

که دارای لبه هایی کاملأ مشخص در محل برخورد سطوح جانبی مختلف با یکدیگر هستند مانند سنگهای شکسته و سنگهای گدازه ای ( سنگهای شکسته به اندازه کمتر از 1.5cm را نخودی نامیده و به سنگهای با اندازه 1.5-3cm سنگ شکسته نامیده و سنگهای بزرگتر از 3cm را گراول می نامیم. )

  1. مصالح پولکی :

که ضخامت آنها نسبت به دو بعد دیگرشان، بسیار کم است.

  1. مصالح سوزنی :

که طول آنها، نسبت به دو بعد دیگرشان، بسیار زیاد است.

ـ آب :

تقریبأ تمام آبهای طبیعی، قابل آشامیدن و بدون طعم که فاقد املاح خارجی باشند، برای ساختن بتن قابل استفاده هستند.

ساخت بتن :

نخستین گام، برای ساختن بتـن تعیین نظریه دانه بندی است یعنی تعیین نسبتهای اختـلاط مصالح متشکله بتن با یکدیگر و به عبارت دیگر، تعیین فرمول کارگاهی است که عبارتند از :

مشخصات سنگدانه ها ، از قبیل دانه بندی، وزن مخصوص ، شکل و بافت سطحی دانه ها، نوع سیمان و نرمی آن و میزان پیمانه سیمان مشخصات شیمیایی آب ، وجود و میزان مواد افزودنی در بتن ، وسایل حمل و متراکم کردن بتن ، چگونگی آرماتوربندی ، شرایط آب و هوایی و محیطی ، محل ساخت بتن و محل قرار گیری عنصر بتنی مورد نظر می باشد.

دستگاه بتن ساز یا مخلوط کن :

  1. از نوع دوار :

دارای جامی هستند که حول محور افقی یا مایل با زاویه کم، به افق دوران می کنند درون این جامها از یک سری پره فولادی تشکیل شده که عمل اختلاط و بهم زدن بتن را انجام می دهد . میزان و تعداد و اندازه این پره ها، در تهیه یک بتن خوب و سرعت اختلاط ، بسیار مؤثر می باشد.

قدرت حرکت این مخلوط کن ها یا به وسیله موتور دیزل( در پروژه های بزرگ) و یا به وسیله نیروی دینام برق ( در پروژه های کوچک ساختمانی ) تأمین می شود.

  1. نوع ثابت :

به علت عدم کاربری زیاد، از توضیح در این مورد خودداری می کنیم.

  1. کامیونهای مخلوط کن : )Truck Mixers(

کامیونهای مخلوط کن ، در واقع نوعی مخلوط کن دواری می باشند که برای پروژه هایی که بتن در محل پروژه ساخته نمی شوند، کاربری دارند، یعنی جای دیگری ساخته شده و به وسیله این کامیونها به محل پروژه حمل شده و تخلیه می گردد.

برای حصول اطمینان از کارآیی دستگاه مخلوط کن، یکنواختی نتایج آزمایشهای زیر بر روی بتنهای حاصله که با زمان معین و تحت شرایط خاص، مخلوط شده اند، سنجیده می شود.

- اسلامپ ( روانی بتن )، نفوذ گلوله فولادی ( سفتی بتن ) ، درصد هوای بتن ، وزن مخصوص بتن ، مقاومت فشاری ، مقاومت خمشی ، مقدار آب ملات ، ... .

آزمایشهای فوق اصولأ برای پروژه های بزرگ دولتی در هر مرحله از بتن ریزی به کرات تکرار می گردد ولی در پروژه های کوچک و شخصی، اصولأ عمل آورنده بتن یا اپراتور به صورت تجربی، عمل نموده و بتنی یکدست و یکنواخت را می سازد که در واقع کمی با معیارهای فوق فرق دارد ولی حدودأ معیارهای فوق نیز به صورت تجربی اعمال می گردد.

حمل بتن :

بتن باید به گونه ای حمل گردد که جدا شدن اجزاء و کاهش اسلامپ آن حداقل باشد. بتن با اسلامپ کم ودارای حباب های هوا به دلیل قوام خمیری آن، قابلیت حمل بیشتری دارد. وسایل حمل عبارتند از : کامیون مخلوط کن، جرثقیل، جام ، فرغون دستی و فرغون موتوری(دمپر)شوت در پایین تر از سطح زمین مناسب است. همچنین استفاده از شوت یا ریختن بتن از ارتفاع کم باعث کاهش جداشدگی دانه ها می گردد.

تسمه نقاله برای حمل افقی با ترازهای بالاتر مورد استفاده قرار می گیرد.

پمپ بتن برای انتقال مستقیم از محل تخلیه اصلی بتن به قالبها یا محل تخلیه ثانویه به کار می رود.

بتن ريزي :

قبل از بتن ريزي بايد كليه ي آرماتور ها با نقشه كنترل شود ،مخصوصا دقت شود كه آرماتور به همديگر با سيم ارماتور بندي بسته شده باشد و اگر جايي فراموش شده باشد مجددا بسته شود . فاصله آرماتورها يكنواخت باشد زيرا اغلب اتفاق مي افتد كه در تير هاي اصلي كه ارماتور ها نزديك همديگر بسته مي شود فاصله بين ارماتورها يكنواخت نباشد ، بعضي از ان ها به هم چسبيده و بعضي با فاصله از همديگر قرار مي گيرند . اين موضوع باعث مي شود كه بتن نتواند كليه ميلگردها را احاطه نموده و قطعه همگن و توپري به وجود بياورد بايد محل بتن ريزي عاري از خاك و مواد زائد باشد اگر بين اتمام كار آرماتور بندي و بتن ريزي چند روز فاصله باشد حتما مي بايد محل كار با دقت بيشتري بازديد شود

كليه قسمتهاي قالب بندي بايد با دقت بازديد شود و از استحكامتيرها و دستكها و قالب ها بايد مطمئن شويم زيرا همان طوري كه مي دانيم تا چند روز كليه ي وزن بتن و آرماتورهاي آن را همان قالب تحمل خواهند نمود و اگر نقطه ضعفي در آن باشد كه نتواند بتن را تحمل نمايد در موقع بتن ريزي شكسته وفرو ريزد ضرر مالي زيادي به كار وارد خواهد شد زيرا در روز بتن ريزي كه رفت وآمد روي قالب زياد بوده و هر كس به كاري مشغول مي باشد مشكل بتوان اقدام به تعمير كفراژ نمود . در تمام روز بتن ريزي حتما بايد يك نفر كارگر با تجربه مدام قالبها را از زير كنترل نموده و اثرات اضافه شدن وزن را روي انها در نظر داشته باشد و در موقع بروز خطر فوري افراد ديگر را مطلع نمايند .

انواع بتن :

  1. بتن مگر :

كه به ان بتن لاغر هم مي گويند . بني است كه سيمان ان نسبت به ساير بتن ها كم بوده و در حدود 1000الي 150كيلو گرم سيمان در متر مكعب شن و ماسه مي باشد . از اين بتن براي زير پي هاي اصلي استفاده مي نمايند و به دو دليل اين بتن زير پي مورد ااستفاده قرار مي گيرد ،‌اول انكه حد فاصلي بين بتن اصلي و خاك باشد ، دوم انكه سطح پي را با اين بتن رگلاژ مي نمايند تا بتن اصلي پي روي سطح صافي قرار گيرد .

تهیه شده توسط سایت فایلکده برتر


مبلغ واقعی 26,125 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 20,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲ شهریور ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 578

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تهران

سایت فایلکده برتر، برترین مرجع فایل های تخصصی آموزشی، مقاله، پروژه، نمونه سوالات، گزارش کارآموزی، پاورپوینت، تحقیق، گزارش کار، جزوه، کتاب، حل المسائل، آموزش کسب درآمد و فایل های آموزشی رشته های مختلف دانشگاهی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما