فایلکده برتر( برترین مرجع فایل های تخصصی آموزشی )

بازدید کنندگان محترم اگر با موبایل وارد شده اید لطفا برای مشاهده توضیحات فایل مورد نظر خود، به وسط صفحه فعلی (به سمت پایین) مراجعه کنید//سایت فایلکده برتر، برترین مرجع فایل های تخصصی آموزشی، مقاله، پروژه، نمونه سوالات، گزارش کارآموزی، پاورپوینت، تحقیق، گزارش کار، جزوه، کتاب، حل المسائل، آموزش کسب درآمد و فایل های آموزشی رشته های مختلف دانشگاهی//سایت فایلکده برتر دارای نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صمت و وزارت ارشاد میباشد، لذا شما عزیزان با اعتماد کامل و خیال راحت از این سایت خرید نمایید و از پشتیبانی بعد از خرید بهره مند شوید(جهت بررسی بیشتر در مورد صحت نماد اعتماد الکترونیکی به منوی بالا، قسمت "درباره ما "مراجعه فرمایید.)// در صورت هر گونه مشکلی به شماره پشتیبانی زیر پیامک ارسال کنید:شماره تلفن همراه:09100764182(لطفا فقط و فقط پیامک ارسال کنید. به تماس ها پاسخی داده نخواهد شد.)

نظرسنجی سایت

بازدید کننده گرامی باتشکر از حسن انتخاب شما لطفا نظر خود را درباره نوع مطالب،اخبار،فایلها ودیگر محتوای سایت بیان کنید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 207
  • بازدید دیروز : 310
  • بازدید کل : 581032

پیوند ها

نظرسنجی سایت

آمار بازدید سایت

پاورپوینت در مورد حمله چنگیز و تیمور به ایران، درس15 مطالعات اجتماعی هشتم


پاورپوینت در مورد حمله چنگیز و تیمور به ایران، درس15 مطالعات اجتماعی هشتم

پاورپوینت در مورد حمله چنگیز و تیمور به ایران، درس15 مطالعات اجتماعی هشتم

 

 مشخصات فایل:

فرمت فایل: پاورپوینت powerpoint تایپ شده( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد اسلایدها: 46 اسلاید

این پاورپوینت همراه با تصاویر و گیف های مرتبط و زیبا، جدول ها، دسته بندی مناسب، افکت ها،جلوه ها و انیمیشن های ویژه و جذاب مطالب می باشد.

قسمتی از متن پاورپوینت:

مغولان، اقوام بیابانگردی بودند که در سرزمین مغولستان واقع در شمال چین و جنوب سیبری می زیستند.

یاسا مانند بسیاری از قوانین قرون گذشته از اصل تناسب میان جرم و مجازات پیروی نمی‌کرد. اصل شخصی بودن مجازات‌ها نیز اعمال نمی‌شد و در بعضی موارد فرزندان مجرم به جای او مجازات می‌شدند یا حتی به عنوان غرامت تحویل محکوم له می‌شدند. از رایج‌ترین مجازات‌ها در میان مغولان، مجازات اعدام بود و در متن یاسا برای بسیاری از اعمال کم اهمیت کیفر اعدام در نظر گرفته شده بود.

یکی از اصول مهم «یاسا» آن بود که کسانی که خود را تسلیم سپاه مغول می کردند، از قتل و غارت در امان بودند، اما آنان که مقاومت می کردند، باید قتل عام و غارت می شدند.

سلطان محمد به مقابله شتافت، اما در همان برخورد اول با سپاه مغول، چنان دچار بیم و هراس شد که فرار کرد.

فرار او، روحیه سپاهیان و مردم را ضعیف کرد.

لشکریان مغول به چند گروه تقسیم شدند و به تعداد زیادی از شهرها و آبادی های ایران یورش بردند.

آرامگاه شیخ حسن جوری در 150 کيلومتري شهر شاهرود و 85 کیلومتری شهر میامی، و بر روی تپه‌ای در 2 کیلومتری روستای کلاته میرعلم فیروزآباد حوالی روستای فرومد (فریومد) واقع گردیده.آرامگاه شیخ حسن جوری، در دوران معاصر، با پخش سریال تلویزیونی «سربداران» در سال 1363، مورد توجه قرار گرفت و در سال 1388 توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، بنای کنونی بر آرامگاه شیخ حسن جوری ساخته شد. پیش از مرمت و بازسازی این آرامگاه، بقعه متشكل از یک اتاق سه‌درب در حال تخریب، که از مصالح خشت خام و گل و عاری از هر گونه پیرایه و تشریفات ظاهری بنا شده بود و قدمت آن به دوره تیموری می‌رسید.

تیمور پس از تسلط بر ماوراءالنهر، با سوء استفاده از اوضاع پریشان و آشفتۀ ایران که بر هر گوشۀ آن خانی و سرداری حکومت می کرد، چندین مرتبه به کشور ما یورش آورد.

یورش های تیمور نیز همچون هجوم چنگیز، آسیب و صدمات فراوانی به مردم ایران وارد کرد.

در جریان این یورش ها، عدۀ زیادی کشته شدند و اموال و دارایی مردم غارت گردید.

ادامه ...

تهیه شده توسط سایت فایلکده برتر


مبلغ واقعی 24,875 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 19,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

تهران

سایت فایلکده برتر، برترین مرجع فایل های تخصصی آموزشی، مقاله، پروژه، نمونه سوالات، گزارش کارآموزی، پاورپوینت، تحقیق، گزارش کار، جزوه، کتاب، حل المسائل، آموزش کسب درآمد و فایل های آموزشی رشته های مختلف دانشگاهی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما