پیوند ها
نظرسنجی سایت
آمار بازدید سایت
طرح توجیهی کارگاه چوب بری
مشخصات فایل:
فرمت: وورد، Word تایپ شده( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحات: 26 صفحه
کیفیت: بسیار عالی
قسمتی از متن:
1- معرفی محصولات(کالا/خدمات)
• معرفی محصول
عمده محصولات همچنان که قبلاً گفته شده بود دکوراسیون منازل و ساختمان و... می باشد.مواردمصرف محصولات درتمام زمینه ها اعم از کلاس درسی مدارس، دانشگاه، اداره جات، منزل و... و گونه های مختلف محصولات با کاربردهای متنوع و گوناگون .
معرفی محصول به مشتری از طریق آشنای آنها با مواد اولیه مورد استفاده در تمام محصولات از نظر کیفیت بالای انها و با دوام بودنشان و قیمت مناسب.
• مزیت های رقابتی محصول
خصوصیت محصولات این کارگاه با دوام بودن و داشتن ظاهری مشتری پسند و قیمت مناسب می باشد و همچنین طبق سلایق مشتری عمل کردن و پذیرفتن سفارشات.
• معرفی آمیخته بازار یابی محصولات
جهت ارائه جدید و بهتر و تبلیغ محصولات خود نیاز به واحد تبلیغاتی محصول با استفاده از درج آگهی در روزنامه استان و تبلیغ به وسیله مشتریان درصورت رضایت مندی آنها از محصولات دریافتی
• فرآیند تولید
تولید محصول از نوع لترون: ابتدا با دستگاه خط زن ورقهای مورد نیاز را برش زده و بعد با نوار چسبان لبه های ورق برش خورده را نوار می زنیم. به عنوان مثال برای تهیه درب های کابینت با دستگاه فارس بر پروفیل را فارس میزنیم وبا دستگاه دم چلچله اتصالهای بر فارس بر و یا شیارها را پروانه می زنیم و با استفاده از دلر جای لولا را ورق می زنیم و بعد در ها را به کابینت نصب می کنیم.
فرآیند تولید محصول از نوعMDF : به عنوان مثال برای ساخت یک بوفه ابتدا چوب اندازه گیری شده را با رنده ی سه کاره رنده می زنیم و با استفاده از رنده فلکه برش می زنیم ، در مرحله بعد با دستگاه گنده گیر چهار طرف چوب برش خورده را صاف می کنیم و بعد با همان دستگاه سه کاره از از قسمت کم کنی قسمتهایی را که می خواهیم کلاف کنیم سوراخ می زنیم در مرحله بعد با اره سه کاره زبانه می زنیم و با فرز ابزار می زنیم ودر نهایت چوبها را با هم کلاف می زنیم.
• برآورد منابع تولید مورد نیاز برای یک سال
منابع تولید |
مقادیر |
ورقMDF |
15000000 |
ورق ولترون |
1000000 |
پروفیل |
7000000 |
چوب(زیوار، روسی، سپیدار، راش، گردو، چنار، ملج و...) |
10000000 |
نئوپان |
3000000 |
سه لایی |
3000000 |
فیبر |
10000000 |
روکش های HB,HDF |
4000000 |
یراق آلات |
5000000 |
سعی می گردد با مطالعه و جستجوی اطلاعات شاخص های کیفی دنیا را بفهمند و در محصولات خود مورد استفاده قرار دهند.
• برآورد فضای مورد نیاز طرح
جهت راه اندازی کارگاه تولید صنایع چوبی در مرحله اول به مکان مناسب و ماشین آلات نیازمندیم. حد اقل مکانمورد نیاز زمینی به مساحت 700 متر مربع و زیربنایی به مساحت 300 متر مربع نیازمندیم که از این مقدار حدود 100 متر مربع سالن برش کاری 150 متر مربع جهت سالن مونتاژ 50 متر مربع جهت رختکن و سرویس بهداشتی و دفتر می باشد.
• روش و محل تأمین منابع تولید
کلیه منابع تولید از داخل کشور تولید می شود .
• برآورد نیروی انسانی مورد نیاز
ردیف |
عنوان پست سازمانی |
تخصص یا تحصیلات |
تعداد نفر |
متوسط حقوق ماهیانه |
متوسط حقوق سالانه |
1 |
استاد کار |
دیپلم |
2 |
2500000 |
5000000 |
2 |
شاگرد |
زیر دیپلم |
4 |
1700000 |
6800000 |
• برنامه کنترل کیفیت
با توجه به رقابت موجود در بازار توجه زیادی به کیفیت محصول می شود و حتی الامکان سعی می شود بالاترین کیفیت را عرضه نمایند و برای کنترل کیفیت فروض مختلفی رعایت می شود، از جمله انتخاب و خرید مواد اولیه خوب و مناسب، انتخاب و خرید دستگاههای مدرن و نو، به کارگیری نیروی کار مجرب و همچنین استفاده از روشهای روز برای تولید محصول.
1 |
اره فلکه cm80 |
15000000 |
2 |
اره سه کاره صفحه cm40 |
7000000 |
3 |
دستگاه گنده گیر صفحه cm 40 |
13000000 |
4 |
دستگاه فرز زمین |
10000000 |
5 |
دستگاه دورکن خط زن دار |
85000000 |
6 |
نوار چسبان pvc |
30000000 |
7 |
دستگاه پرداخت نوار pvc |
10000000 |
8 |
فارس بر |
4800000 |
9 |
دستگاه اتصال دم چلچله |
5600000 |
10 |
ابزارهای دستی |
4000000 |
• ماشین آلات مورد نیاز جهت کارگاه نجاری به شرح زیر می باشد
ابزارهای دستی شامل (دلر-اره چکنی- فرزدستی- دستگاه میخ بادی- منگنه بادی- آچارپیچ گوشتی بادی و دستی- سمباده برقی و…)
1- اره فلکه: چهت بریدن چوب هایی با ضخامت بیشتر از 6 الی 7 سانتی متر که دستگاه سه کاره توان برش آنرا ندارد استفاده می شود شامل چوب هایی که به صورت تنه تهیه می شوند و همچنین جهت برش چوب هایی که به صورت منحنی برش می خورد.
2- اره سه کاره : همانگونه که از اسمش پیداست شامل سه قسمت مختلف می باشد: اره الماسه- رنده – گم کنی
- اره الماسه: جهت برش چوب و نئوپان به صورت راست تا ضخامت 6 الی7 سانتی متر
- رنده : صاف کردن سطح چوبها استفاده می شود. کاربرد آن هنگام برش زدن چوبها ابتدا باید سطح چوب با رنده صاف شده سپس با اره برش بخورد.
- کم کنی : جهت سوراخ زدن داخل چوب استفاده می شود که شامل سه نظام جهت بستن مته و پایه کار می باشد، هنگام کار چوب مورد نظر را روی پایه کار مهار می کنیم سپس به وسیله جا به جا کردن پایه محل مورد نظر را سوراخ می زنیم.
3- دستگاه گنده گیر : با این دستگاه چوبهایی که توسط اره فلکه برش می خورد(سطح برش خورده توسط اره فلکه ناصاف می باشد). به وسیله این دستگاه صاف می شود، کار این دستگاه مشابه رنده می باشد با این تفاوت که اندازه دلخواه را می بندیم، دستگاه تمام سطح چوب را به صورت یکنواخت رنده می زند.
4- فرز زمینی : به وسیله این دستگاه با تیغ های متفاوتی که روی آن بسته می شود سطح و لبه چوبها ابزار می خورد.
5- دستگاه دور کن خط زن دار: این دستگاه جهت برش ورق های نئوپان وMDF و لترون مورد استفاده قرار می گیرد. به وسیله ریلی که دارد ورقها را با زاویه دلخواهی که می خواهیم برش می زنیم. همچنین توسط تیغه کوچک دومی که دارد جهت برش ورقهای MDFو لترون استفاده می شود که برش ورق از دو لبه کار تمیز باشد و پریدگی نداشته باشد.
6- دستگاه نوار چسبان PVC : جهت نوار کردن لبه ورق های لترون و MDF استفاده می شود.
7- دستگاه پرداخت نوارPVC : به وسیله این دستگاه اضافه های نوار PVC لبه ورقه ها برداشته شده و نوار با سطح ورق برابر می شود.
8- فارس بر: جهت برش زیوارهای چوبی و MDF در زوایای مختلف کاربرد دارد.
9- دستگاه اتصال دم چلچله : با ایجاد شیاری پروانه ایی در سطح فارس شده زیوار(پروفیل)MDF می توان نئوپان و MDF استفاده می شود.
10- فرز دستی : بررسی این دستگاه تیغ ابزارهای مختلف بسته شده و جهت ابزار زدن سطوحی که توسط فرززمینی مقدور نمی باشد کاربرد دارد.
11- منگنه و میخ بادی: به وسیلهفشار بادمیخ وسوزنها داخل سطوح چوب کوبیده می شوند.
12- پیچ گوشتی بادی و دستی : جهت بستن پیچ ها استفاده می شود.
• طرح جا نمایی
محل تولید
میزکار میزکار میزکار میز کار
|
• تخمین سهم بازار و فروش
تعداد تقاضا بستگی به اندازه بازار و شرایط زیادی دارد هر چه بازار بزرگتر و رقبا کمتر با شند تقاضا کم و زیاد می شود
بیشتر در برآورد بازار از روش روند سالهای گذشته و تخمین استفاده می شود.
برای تعیین تقاضای مورد نیاز بیشتر منابع موجود همان درخواست ها و سفارشات مشتریان می باشد و عوامل زیادی بر تقاضای بازار تأثیر دارد از جمله قدرت خرید مردم، تمایل مردم به خرید و سطح زندگی مردم و همچنین پالت جمعیتی منطقه (شهری و روستایی)
• ارزیابی آینده بازار
با توجه به روند موجود و رشد روز افزون مردم به تجمل گرایی و ایدئولوژی سعی می شود با استفاده از تکنولوژی روز و خلق ایده و روش های خود در تولید ومحصول بتوان سهم قابل توجهی را در بازار بدست آورد.
2- راهبرد های بازار یابی
• قیمت گذاری
برای تعیین قیمت گذاری محصول عوامل مختلفی را باید طی کرد از جمله میزان مواد اولیه مصرف شده و قیمت آن، هزینه های انجام شده برای محصول، زمان تلف شده، میزان نیروی کار به کار گرفته شده و همچنین هزینه های ثابت و متغیر دیگر.
بیشتر سعی می شود از روش قیمت گذاری متناسب با رقبا استفاده شود و در مقابل تغییر قیمت ها سعی می شود عجولانه تصمیم گیری شود و بعد از سنجش عوامل موجود در بازار (که باعث تغییر قیمت ها شده)تصمیم گیری شود .
عوامل مؤثر در قیمت محصولات بیشمارند مثلاً افزایش قیمت محصولات اولیه، افزایش دستمزد ها و عوامل سیاسی و اقتصادی و همچنین عوامل روانی مثلاً ترس از کمبود مواد اولیه در آینده.
• تبلیغات
برای تبلیغات سعی می شود از طریق بر پایی نمایشگاه در شهر و همچنین چاپ بروشور و اعلامیه، محصولات و خدمات خود را به مشتریان عرضه داشت.
برای تبلیغات ازسایر افراد خارج از شرکت هم کمک گرفته می شود و بیشتر سعی می شود از متخصصین امر بازاریابی که تجربه و توانایی لازم در روشهای بازاریابی را دارند استفاده شود.
• شیوه فروش
محصولات را از طریق برپایی نمایشگاه دائمی محصولات به فروش محصولات می پردازد. برای فروش روش های زیادی به کار گرفته می شود از جمله: فروش نقدی، فروش نسیه، یا فروش مختلط و همچنین فروش با تخفیف ویژه و گاهاً از طریق حراج.
شکایات مردم نیز از طریق ایجاد صندوق پیشنهادات در محل نمایشگاه و یا به صورت حضوری رسیدگی می شود.
• توزیع
تهیه شده توسط سایت فایلکده برتر
مبلغ واقعی 29,875 تومان 20% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 23,900 تومان
برچسب های مهم