فایلکده برتر( برترین مرجع فایل های تخصصی آموزشی )

بازدید کنندگان محترم اگر با موبایل وارد شده اید لطفا برای مشاهده توضیحات فایل مورد نظر خود، به وسط صفحه فعلی (به سمت پایین) مراجعه کنید//سایت فایلکده برتر، برترین مرجع فایل های تخصصی آموزشی، مقاله، پروژه، نمونه سوالات، گزارش کارآموزی، پاورپوینت، تحقیق، گزارش کار، جزوه، کتاب، حل المسائل، آموزش کسب درآمد و فایل های آموزشی رشته های مختلف دانشگاهی//سایت فایلکده برتر دارای نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صمت و وزارت ارشاد میباشد، لذا شما عزیزان با اعتماد کامل و خیال راحت از این سایت خرید نمایید و از پشتیبانی بعد از خرید بهره مند شوید(جهت بررسی بیشتر در مورد صحت نماد اعتماد الکترونیکی به منوی بالا، قسمت "درباره ما "مراجعه فرمایید.)// در صورت هر گونه مشکلی به شماره پشتیبانی زیر پیامک ارسال کنید:شماره تلفن همراه:09100764182(لطفا فقط و فقط پیامک ارسال کنید. به تماس ها پاسخی داده نخواهد شد.)

نظرسنجی سایت

بازدید کننده گرامی باتشکر از حسن انتخاب شما لطفا نظر خود را درباره نوع مطالب،اخبار،فایلها ودیگر محتوای سایت بیان کنید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 50
  • بازدید دیروز : 310
  • بازدید کل : 580875

پیوند ها

نظرسنجی سایت

آمار بازدید سایت

پاورپوینت درباره خوردگی، یک واکنش اکسایش کاهش ناخواسته(صفحات 56 تا 58 کتاب شیمی 3 )


پاورپوینت درباره خوردگی، یک واکنش اکسایش کاهش ناخواسته(صفحات 56 تا 58  کتاب شیمی 3 )

پاورپوینت درباره خوردگی، یک واکنش اکسایش کاهش ناخواسته(صفحات 56 تا 58 کتاب شیمی 3)

 

همراه با ارائه کامل درس در پاورپوینت مخصوص تدریس سر کلاس

مشخصات فایل:

فرمت فایل: پاورپوینت powerpoint ،تایپ شده( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد اسلایدها: 55 اسلاید

مخصوص پایه دوازدهم رشته های ریاضی فیزیک و علوم تجربی

طرح درس و اهداف بر اساس تلفیقی از هدف نویسی برنامه درسی ملی و طبقه‌بندی جدید بلوم

این 3 پاورپوینت همراه با تصاویر و گیف های مرتبط و زیبا، جدول ها، دسته بندی مناسب، افکت ها،جلوه ها و انیمیشن های ویژه و جذاب مطالب توسط دبیران تخصصی برجسته و با تجربه رشته مورد نظر تهیه شده است.

قسمتی از متن پاورپوینت:

خوردگی، یک واکنش اکسایش - کاهش ناخواسته

سالانه صدها میلیون تن از فلزهای گوناگون برای ساختن اسکله نفتی، اسکلت ساختمان، پل، کشتی، لوکوموتیو و راه آهن، خودرو، هواپیما و... مصرف می‌شود. هنگامی که فلزها در هوا قرار می‌گیرند، اغلب اکسایش یافته و به شکل اکسید در می‌آیند. در فلزهایی مانند آهن با ادامه اکسایش، لایه‌ای ترد و شکننده تشکیل می‌شود که به تدریج فرو می‌ریزد. در این حالت می‌گویند فلز خورده شده است. از آنجا که آهن پر مصرف‌ترین فلز در جهان است، خوردگی آن خسارت‌های هنگفتی به اقتصاد کشورها وارد می‌کند به طوری که سالانه حدود 20 درصد از آهن تولیدی برای جایگزینی قطعه‌های خورده شده مصرف می‌شود. پتانسیل کاهشی اغلب فلزها منفی بوده اما پتانسیل کاهشی اکسیژن مثبت است. با این توصیف اکسیژن به عنوان اکسنده تمایل دارد با گرفتن الکترون از فلزها، آنها را اکسید کند. هنگامی که وسایل آهنی در هوای مرطوب قرار گیرند، یک واکنش اکسایش کاهش انجام می‌شود. واکنشی که به طور طبیعی باعث اکسایش آهن می‌شود و از زیبایی و استحکام آن می‌کاهد (شکل ۱۳).

آهن در حضور اکسیژن وآب همانند سلول گالوانی یک واکنش اکسایش _ کاهش انجام میدهد . بدین صورت بخشی از سطح آهن به عنوان آند و بخش دیگری از سطح آهن به عنوان کاتد عمل می کند . و قطره ی آب نیز الکترولیت این سلول را تشکیل میدهد . 2- در بخش آندی فلز آهن که به طور طبیعی تمایل به از دست دادن الکترون دارد ، اکسید شده و واکنش اکسایش زیر رخ میدهد :

Fe (s) Fe2+(aq)+2e-

3- در بخش کاتدی الکترون های آزاد شده در اثر اکسایش آهن به وسیله اکسیژن موجود در هوا با انجام واکنش کاهش جذب شده و یون هیدروکسید تولید میشود . بنابراین نیم واکنش کاهش در زنگ زدن آهن به صورت زیر است :

O2(g)+2H2o(l)+4e 4(OH)

آیا می دانید
در منابع علمی فرایند حفاظت از یک فلز معین را با استفاده از فلزهای کاهنده‌تر حفاظت کاتدی می‌نامند.

شکل روبه رو بخشی از یک ورقۀ آهنی را نشان می‌دهد که با لایۀ نازکی از قلع پوشیده شده است. به این نوع آهن، حلبی می‌گویند. از ورقه‌های حلبی برای ساختن قوطی‌های کنسرو و روغن نباتی استفاده می‌شود.
***
عکس
آ) در اثر ایجاد خراش در سطح این نوع آهن، کدام فلز خورده می‌شود؟ کدام فلز در برابر خوردگی محافظت می‌شود؟
ب) نیم واکنش‌های اکسایش و کاهش را بنویسید.
پ) توضیح دهید چرا برخلاف حلبی از آهن گالوانیزه نمی‌توان برای ساختن ظروف بسته بندی مواد غذایی استفاده کرد؟

برخی فلزها با اینکه اکسایش می‌یابند اما خورده نمی‌شوند. از این فلزها می‌توان برای ساخت وسایل گوناگونی بهره برد که برای مدت طولانی‌تری استحکام خود را حفظ می‌کنند. آلومینیم یکی از این فلز‌هاست. فلزی فعال که به سرعت در هوا اکسید می‌شود (E∘(Al3+/Al=−1/66V)). این فلز با تشکیل لایه چسبنده و متراکم Al2O3 از ادامه اکسایش جلوگیری می‌کند به طوری که لایه‌های زیرین برای مدت طولانی دست نخورده باقی می‌ماند و استحکام خود را حفظ می‌کند. این ویژگی آلومینیم سبب شده که از آن در ساخت لوازم خانگی، هواپیما، کشتی و ... استفاده کرد (شکل ۱۷).

ادامه ...

تهیه شده توسط سایت فایلکده برتر


مبلغ واقعی 24,876 تومان    50% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 12,438 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۶ شهریور ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 377

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تهران

سایت فایلکده برتر، برترین مرجع فایل های تخصصی آموزشی، مقاله، پروژه، نمونه سوالات، گزارش کارآموزی، پاورپوینت، تحقیق، گزارش کار، جزوه، کتاب، حل المسائل، آموزش کسب درآمد و فایل های آموزشی رشته های مختلف دانشگاهی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما