فایلکده برتر( برترین مرجع فایل های تخصصی آموزشی )

بازدید کنندگان محترم اگر با موبایل وارد شده اید لطفا برای مشاهده توضیحات فایل مورد نظر خود، به وسط صفحه فعلی (به سمت پایین) مراجعه کنید//سایت فایلکده برتر، برترین مرجع فایل های تخصصی آموزشی، مقاله، پروژه، نمونه سوالات، گزارش کارآموزی، پاورپوینت، تحقیق، گزارش کار، جزوه، کتاب، حل المسائل، آموزش کسب درآمد و فایل های آموزشی رشته های مختلف دانشگاهی//سایت فایلکده برتر دارای نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صمت و وزارت ارشاد میباشد، لذا شما عزیزان با اعتماد کامل و خیال راحت از این سایت خرید نمایید و از پشتیبانی بعد از خرید بهره مند شوید(جهت بررسی بیشتر در مورد صحت نماد اعتماد الکترونیکی به منوی بالا، قسمت "درباره ما "مراجعه فرمایید.)// در صورت هر گونه مشکلی به شماره پشتیبانی زیر پیامک ارسال کنید:شماره تلفن همراه:09100764182(لطفا فقط و فقط پیامک ارسال کنید. به تماس ها پاسخی داده نخواهد شد.)

نظرسنجی سایت

بازدید کننده گرامی باتشکر از حسن انتخاب شما لطفا نظر خود را درباره نوع مطالب،اخبار،فایلها ودیگر محتوای سایت بیان کنید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 970
  • بازدید دیروز : 258
  • بازدید کل : 588653

پیوند ها

نظرسنجی سایت

آمار بازدید سایت

گزارش کار آموزی در شرکت برق خراسان شمالی‎


گزارش کار آموزی در شرکت برق خراسان شمالی‎

گزارش کار آموزی در شرکت برق خراسان شمالی‎

 

 

مشخصات فایل گزارش:

فرمت: وورد، Word تایپ شده( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحات: 33 صفحه

کیفیت: بسیار عالی

با ارائه این گزارش کارآموزی به استاد راهنمای خود قطعا نمره 20 را کسب خواهید کرد. ما این مورد را به شما تضمین خواهیم کرد پس با خیال راحت این فایل را خریداری نمایید.

 

قسمتی از متن گزارش:

سیستم توزیع زمینی

اولين خطوط انتقال برق كه در نيروگاه پرل استريت نيويورك به كار گرفته شدند خطوط زميني بودند.

با توجه به تراكم جمعيت در مناطق مسكوني شهرها تمايل عمومي جامعه به منع عبور خطوط هوايي از اين مناطق كه علاوه بر ناآراسته نمودن محيط‘ مخاطراتي جدي نيز در بردارد، افزايش يافته است. امروزه با توجه به مصر بودن ساكنين مناطق و سازمانهاي محيط زيست در مورد خالي بودن محيط از ستونهاي چوبي و كابلهاي هوايي و اسير تجهيزات خطوط هوايي بعلاوه كاهش هزينه ساخت خطوط زميني بواسطه پيشرفتهاي جديد در اين زمينه گرايش شركتهاي توزيع برق به تاسيس خطوط زميني در بيشتر مناطق گرديده است.

سيستم توزيع زميني نسبت به توزيع هوايي مزايايي را در بردارد كه مي تواند مهمترين مزيت آن بر كنار بودن سيستم از نياز به خروج مدارها جهت سرويس و نيز هزنيه هاي مبوط به تعمير تجهيزات صدمه ديده در اثر عوامل جوي چون رعد و برق ، يخ و برف، باران و طوفان مي باشد.

در اين سيستم احتمال وقوع حوادث ناشي از وسايل موتوري، آتش سوزي ها و برخورد ساير اشياء خارجي با اين بسيار كم است.

در اين سيستم نيازي به قطع درختان كه هزينه قابل توجهي در بردارد نمي باشد. مزيت ديگر تاسيسات توزيع زميني عدم نياز به جابجايي تجهيزات در صورت پياده شدن طرحهاي جديد خيابانها و جاده ها و ساير تاسيسات است.

در صورتي كه سيستم توزيع زميني مشكلات موجود در سيستم هوايي را ندارد ولي مشكلاتي مخصوص خود دارد. مخصوصاً وقتي كه هادي ها به جاي قرار گرفتن در كانالها به طور مستقيم داخل زمين دفن شده باشند مثلاً در اثر رشد ريشه درختان ممكن است هادی ها آسيب ببينند.

- تركيب شيميايي خاك ممكن است باعث خوردگي ترمينالها و ساير قسمتهاي فلزي شود.

- رطوبت زمين و يخبندان ممكناست حادثه ايجاد كند.

كندن زمين احتمال دارد به كابلها و كانالها صدمه بزند. مسئله ديگري را كه بايد مورد توجه قرار داد اين است كه در مورد خطوط توزيع هوايي معمولاً وقتي به هنگام وزش بادهاي شديد، باران و طوفان صدمه اي به شبكه وارد مي شود عموم مردم از علت آن باخبر شده، بعلاوه جهت بازگرداندن سيستم به حالت عادي زمان كمتري نياز مي باشد، ليكن در مورد سيستمهاي زميني علت قابل رويتي براي قطع برق نيست و ضمناً جهت بازگرداندن سرويس به حالت عادي احتياج به يك برنامه از پيش تنظيم شده و زمان كافي نمي باشد.

روش نصب کابل در داخل خاک

1- احداث کانال

2-مسطح نمودن کف کانال و بازديد کف و ديواره کانال به جهت عاري بودن از اشيا نوک تيز

3-ريختن 10 سانتي متر ماسه نرم

4-خواباندن کابل

5-روي کابل 10 سانتي متر ماسه نرم پوشانيده شود.

6- يک رديف آجر به عرض 22 سانتي متر يا يک رديف بلوک سيماني

7-يک نوار پلاستيکي که روي آن ”توجه مسير کابل“ نوشته شده باشد قرار داده شود

8- عمق کانال بسته به تعداد کابلهايي دارد که روي يکديگر قرار مي گيرد لذا فاصله بالاترين کابل فشار ضعيف از سطح زمين در پياده رو نيايد از 60 سانتي متر کمتر و در سطح خيابان نبايد از يک متر کمتر باشد و در مورد کابلهاي فشار متوسط در پياده رو نبايد کمتر از20/ 1 متر و در خيابان کمتر از 40/1 باشد.

9-اگر تعداد کابلهاي مورد لزوم براي نصب در داخل کانال زياد باشد بهتر است به جاي قرار دادن کابلها به روي يکديگر کابلها پهلوي هم کشيده شود.حداقل فاصله کابلها از هم در صورت هم ولتاژ بودن 10 سانتي متر و در صورتي که يک کابل فشار ضعيف و ديگري فشار متوسط باشد 30 سانتي متر در نظر گرفته شود.

10-عرض کانال براي يک کابل حداقل40 سانتي متر و براي دو کابل کنار هم فشار ضعيف 50 سانتي متر و براي دو کابل که يکي فشار ضعيف و ديگري فشار متوسط باشد 60 سانتي متر مي باشد.

11-در مواردي که کابل فشار ضعيف و فشار متوسط در يک کانال خاکي نصب مي شوند بايد کانال به شکل پله اي حفر و کابل فشار متوسط در بستر پاييني و کابل فشار ضعيف در بستر بالايي خوابانده شود.

12-هنگام حفر کانال خاکي بايد آسفالت يا سيمان يا پوش کنده شود در يک سمت گودال به فاصله حداقل 1 متري انباشته شود.همچنين ساير مواد خاک برداري (خاک ريزه)در سمت ديگر گودال در فاصله 30 سانتي متري انباشته شوند.

 

فصل سوم

 

گزارش فعاليتهاي انجام گرفته و يادگيري اطلاعات در اين دوره

اولين دوره کارآموزي در امور برق شهرستان اسفراین عملا از شنبه 13/4/88 در اداره بهره برداري شروع شد و به توصيه مسئول محترم اداره قرار شد که با گروههاي مختلف تعميراتي همکاري انجام شود. به دليل اينکه براي شروع به کار شبکه فشار ضعيف قابل فهم تر است ، هفته اول با اين گروه همکاري داشتم. ضمن اينکه در بعضي روزها نيز با توجه به حجم کار اين گروه همراه آنها به محل کار مي رفتم.

 

1-3- شبکه فشار ضعيف:

شبکه فشار ضعيف بصورت تکفاز و سه فاز در تمام سطح گسترده شده است. ابتدا متعلقات و يراق آلاتي که در شبکه فشار ضعيف بکار مي رود اجمالا توضيح داده مي شود.

1-1-3- هاديها: به علت رسانايي بالاي مس ، تمام سيمهاي بکار رفته در شبکه فشار ضعيف از نوع مس مي باشد. در شبكه هاي فشار ضعيف از سيم مسي 16 ، 25 و35 بيشتر استفاده مي شود و سيم مسي 50 و 70 نيز ندرتا استفاده مي شود . انواع مختلف هاديهاي مورد استفاده در شبکه هاي فشار ضعيف که در ايران کاربرد دارد در جدول (1-3) آمده در يک شبکه پنج سيمه ، سيمها به ترتيب از بالابه پايين نول – روشنايي معابر – R – S – T مي باشد. مقطع سيمها بستگي به بار و افت ولتاژ شبکه دارد. براي روشنايي معابر سيم مسي 16 توصيه مي شود. هر چند در شبکه هاي فشار ضعيف قديمي تر سيم نول را يک مقطع کوچکتر از سيم فازها در نظر مي گرفتند اما توصيه جدي مي شود که مقطع سيم نول را نيز برابر فازها در نظر گيرند.

 

 

جدول (1-3) هاديهاي مورد استفاده در فشار ضعيف

جريان مجاز

آمپر

نيروي گسيختگي نيوتن

وزن تقربي

قطر نهايي

مفتولها

سطح مقطع حقيقي

سطح مقطع نامي

قطر

mm

تعداد

125

6370

133

1/5

7/1

7

89/15

16

160

9720

219

3/6

1/2

7

25/24

25

200

13770

310

5/7

5/2

7

36/34

35

250

19790

447

0/9

3

7

48/49

 

50

250

19400

438

0/9

8/1

19

36/48

310

26380

597

5/10

1/2

19

82/65

70

 

2-1-3- پايه ها: پايه ها وسايلي هستند که سيم هاي هوايي را از دسترس دور نگه مي دارند. پايه ها سه نوع هستند: چوبي، بتوني و فولادي

تير چوبي : سبکي اين نوع پايه يکي از مزاياي آن است و قدرت کششي آن بستگي به قطر تير دارد. گران بودن استفاده از چوب در کشور دليل کاربرد کم اين نوع تير مي باشد. اين نوع پايه ها براي شبکه هاي فشار ضعيف و متوسط تا اسپن 100 متر مناسب مي باشد و معمولا در کشورهايي که چوب فراوان باشد مقرون به صرفه خواهد بود.

مناطق قديمي شهرستان اسفراین به علت داشتن کوچه هاي تنگ و باريک اکثرا از تيرهاي چوبي استفاده شده است. زيرا يکي از مزاياي مهم اين تيرها سبکي و حمل و نقل آسان آن است.

تيرهاي بتوني: امروزه آنچه بيشتر در شبکه هاي فشار ضعيف بکار مي رود پايه هاي 9 متري با قدرت کششي 200 ، 400 و 800 کيلو گرم نيرو است. منظور از نيروي کششي در هر پايه نيرويي است که به نقطه 25 سانتيمتري از بالاي پايه وارد مي شود و هر پايه مي تواند تا 5/1 برابر مقدار مجاز را تحمل کند. همچنين هنگام ساخت تير مشخصات زير روی تير حک مي شود : نوع تير ، تاريخ ساخت، آرم شرکت سازنده، اسم شرکت و علامت خطر. ضمن اينکه پايين ترين قسمت مشخصات تا ته تير بايد از لحاظ استاندارد 3 متر فاصله داشته باشد.

تهیه شده توسط سایت فایلکده برتر

 


مبلغ واقعی 22,375 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 17,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 396

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تهران

سایت فایلکده برتر، برترین مرجع فایل های تخصصی آموزشی، مقاله، پروژه، نمونه سوالات، گزارش کارآموزی، پاورپوینت، تحقیق، گزارش کار، جزوه، کتاب، حل المسائل، آموزش کسب درآمد و فایل های آموزشی رشته های مختلف دانشگاهی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما