پیوند ها
نظرسنجی سایت
آمار بازدید سایت
گزارش کارآموزی حسابداری در شرکت بازرگانی ستاره سهیل
مشخصات فایل گزارش:
فرمت: وورد، Word تایپ شده( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحات: 80 صفحه
کیفیت: بسیار عالی
با ارائه این گزارش کارآموزی به استاد راهنمای خود قطعا نمره 20 را کسب خواهید کرد. ما این مورد را به شما تضمین خواهیم کرد پس با خیال راحت این فایل را خریداری نمایید.
قسمتی از متن گزارش:
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فرض دوره مالی .............................................................................................................................................. 1
فرض تداوم فعالیت ........................................................................................................................................ 2
اصل تطابق (مقابله هزینهها با درآمدها)..................................................................................................... 3
اصلاح حسابها................................................................................................................................................... 4
فرایند اصلاح حسابها...................................................................................................................................... 5
روش اصلاح حسابها........................................................................................................................................ 7
تراز آزمایشی اصلاح شده ............................................................................................................................ 8
تهیه صورت مالی ........................................................................................................................................... 8
حسابهای دائمی و موقت .............................................................................................................................. 9
بستن حسابها .................................................................................................................................................. 9
تراز آزمایشی اختصاصی ............................................................................................................................. 10
کار برگ............................................................................................................................................................ 11
مراحل تهیه کاربرگ .................................................................................................................................... 13
موسسات بازرگانی ........................................................................................................................................ 15
طبقه بندی موسسات بازرگانی .................................................................................................................. 16
اندازه گیری سود در موسسات بازرگانی ................................................................................................. 17
درآمد فروش .................................................................................................................................................. 18
حسابهای فروش کالا .................................................................................................................................... 19
ثبت فروش ..................................................................................................................................................... 20
برگشت از فروش و تخفیفات ..................................................................................................................... 21
تخفیفات نقدی فروش ................................................................................................................................. 22
فروش خالص ................................................................................................................................................. 24
حساب خرید .................................................................................................................................................. 24
برگشت از خرید و تخفیفات ...................................................................................................................... 25
ثبت برگشت از خرید و تخفیفات ............................................................................................................. 26
هزینه حمل کالای خریداری شده ........................................................................................................... 27
موجودی کالا ................................................................................................................................................. 28
سیستم ارزیابی موجودی کالا ................................................................................................................... 29
بهای تمام شده کالای فروش رفته .......................................................................................................... 31
سود ناخالص .................................................................................................................................................. 33
بخش سود و زیان ......................................................................................................................................... 36
دارائی ثابت ..................................................................................................................................................... 42
هزینههای عمومی اداری ............................................................................................................................. 47
وجوه نقد و کنترل آن ................................................................................................................................. 53
نحوه ارزیابی داراییهای ساخته شده توسط موسسه ......................................................................... 60
روشهای محاسبه اصطحلاک ..................................................................................................................... 69
معاوضه دارائیهای ثابت ............................................................................................................................. 75
سرقفلی ........................................................................................................................................................... 93
سایر دارائیها ................................................................................................................................................. 97
هزینههای تاسیس ........................................................................................................................................ 98
هزینههای قبل از بهره برداری .................................................................................................................. 99
منابع ............................................................................................................................................................... 103
فرض دورة مالي
فعاليتهاي مالي يك مؤسسه در طول عمر آن بطور مستمر و عموماً با روندي متعادل واقع مي شود . اندازه گيري دقيق نتايج عملكرد يك مؤسسه صرفاً در پايان عمر آن يعني هنگاميكه مؤسسه منحل و كليه دارائيهاي آن به وجه نقد تبديل و بدهيهاي آن پرداخت شود امكانپذير است . اما استفاده كنند گان از اطلاعات مالي نيازمند دانستن وضعيت مالي و نتايج حاصل از عملكرد مؤسسه قبل از پايان فعاليت آن مي باشند . بدين جهت دورة فعاليت يك مؤسسه به عملكرد مؤسسه به دوره هاي زماني كوتاه تري تقسيم بندي مي شود جداسازي عمليات و دوره هاي مالي بر اساس دوره هاي زماني كوتاهتر از عمر مؤسسه ، اصطلاحاً فرض دوره مالي ناميده مي شود . متداولترين دوره مالي ، دوره مالي يك ساله است كه اصطلاحاً سال مالي ناميده مي شود . معمولاً سال مالي منطبق بر سال تقويمي است . يعني از اول فروردين ماه آغاز و در پايان اسفند ماه خاتمه مي يابد گرچه ضرورتي بر انطباق سال تقويمي و سال مالي وجود ندارد .
دوره هاي مالي معمولاً به گونه اي انتخاب مي گردد كه پايان آن مصادف با زماني باشد كه حجم عمليات واحد تجاري در پائين ترين سطح قرار داشته باشد .زيرا در اين زمان فرصت بيشتري براي شمارش موجودي كالا و تهيه گزارشهاي مالي وجود دارد .
برخي از گزارشها براي دوره هاي زماني كوتاهتر از يكسال تهيه مي شود . مثلاً گزارشهاي فصلي كه به عنوان گزارشهاي ميان دوره اي نيز شناخته مي شود .
فرض تداوم فعاليت
بر اساس فرض تداوم فعاليت ، عمليات هر مؤسسه در آينده قابل پيش بيني ادامه دارد به عبارت ديگر فرض مي شود كه نه قصد بر آن است كه واحد اقتصادي منحل يا عمليات آن بطور قابل ملاحظه اي كاهش داده شود و نه ضرورت اينكار احساس مي شود .
فرض تداوم فعاليت به معناي بقاي هميشگي مؤسسات نيست بلكه پيش فرضي است جهت اينكه فرصت كافي براي انجام اهداف و تعهدات خود داشته باشد .
فرض تداوم فعاليت مبناي طبقه بندي هاي متداول در حسابداري است بطور مثال طبقه بندي دارائيها و بدهيها به جاري و بلند مدت مبتني بر همين فرض است . در صورتيكه فرض تداوم فعاليت مصداق نداشته باشد تمايز بين جاري و بلند مدت اهميت خود را از دست خواهد داد .
در فرض تداوم فعاليت بر اندازه گيري در حسابداري نيز به شدت تأثير دارد . مثلاً بر اساس همين فرض دارائيهات به بهاي تمام شده در حسابها ثبت مي شوند و با گذشت زمان تغييري در آنها داده نمي شود در صورتيكه فرض تداوم فعاليت مصداق نداشته باشد (مثلاً هنگام انحلال مؤسسه ) اين فرض كنار گذاشته مي شود ، و براي ارائه بهتر اطلاعات دارائيها به قيمت بازار و بدهيها به ارزش تسويه اندازه گيري مي شوند .
اصل تطابق (مقابله هزينه ها با درآمدها )
بر اساس مبناي حسابداري نقدي درآمدها و هزينه ها مي توانند در زمان دريافت و پرداخت وجه نقد شناسائي ، اندازه گيري و ثبت شوند . بنابراين بر اساس اين مبنا سود برابر با تفاوت مبالغ دريافتي و پرداختي است معمولاً اشخاص حقيقي و بعضي از مؤسسات كوچك از اين روش جهت محاسبه سود استفاده مي كنند . اگرچه اين روش براي مؤسسات كوچك كاربرد مناسبي دارد . ولي اكثر مؤسسات از اين روش استفاده نمي كنند بلكه از مبناي تعهدي جهت شناسايي درآمدها و هزينه ها استفاده مي نمايند . بر اساس فرض تعهدي درآمدها در زماني كه تحقق يافته اند و هزينه ها به هنگام تحمل شناسائي و ثبت مي شوند .
براي تشريح مطالب پيش گفته مي توان عنوان كرد كه برخي از درآمدها در يك دوره تحقق مي يابند ولي وجه نقد مربوط به آن در دوره هاي بعد وصول مي گردد . (درآمد غير نقدي ) و يا بطور عكس ، ابتدا وجوه نقد دريافت شده (پيش دريافت درآمد) و سپس در دوره هاي بعد خدمات و يا كالا در مقابل آن ارائه گرديده و درآمد شناسائي مي شود . هزينه ها نيز به همين صورت مي باشند . در برخي موارد ممكن است هزينه بصورت غير نقد انجام شود و يا اينكه قبل از دريافت خدمات مبلغ هزينه پرداخت گردد . (پيش پرداخت هزينه ) در نتيجه در زماني كه خدمات يا كالائي دريافت گرديد هزينه ها نيز شناسائي مي شوند.
بر طبق اصل تطابق براي تعيين سود خالص ، هزينه هاي هر دوره بايستي از درآمدهاي همان دوره كسر گردد . براي اعمال اصل تطابق و در نتيجه شناخت هزينه ها ، روشهاي زير را مي توان در نظر گرفت :
1- هزينه هايي كه رابطه مستقيم با درآمد دارند . يعني اينكه وقوع هزينه و درآمد همزمان است و تحصيل درآمد نتيجه صرف هزينه ها است . مانند بهاي تمام شده كالاي فروش رفته ، كميسيون فروش ، هزينه حمل كالاي فروش رفته .
2- هزينه هايي كه رابطه مستقيم با درآمد ندارند . اينگونه هزينه ها به روشي معقول و منطقي به دوره هايي از آن هزينه ها انتفاعي حاصل شده است تخصيص داده مي شوند . مانند حقوق فروشندگان كه ربطي به مبلغ فروش ندارد و يا سرشكن بهاي تمام شده دارائيهاي ثابت مانند ساختمان به دوره هائي كه از آن دارائي استفاده مي شود .
تهیه شده توسط سایت فایلکده برتر
مبلغ واقعی 28,625 تومان 20% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 22,900 تومان
برچسب های مهم