پیوند ها
نظرسنجی سایت
آمار بازدید سایت
دانلود طرح درس روزانه شیمی 3 صابون و پاک کننده ها
مشخصات فایل طرح درس:
فرمت: وورد، Word تایپ شده( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحات: 8 صفحه
دوره: دبیرستان، دوم متوسطه
پایه: دوازدهم
درس مربوطه: شیمی3
کیفیت: بسیار عالی
توجه: این طرح درس توسط معلم رسمی آموزش و پرورش، با رعایت سطوح بالای ارزشیابی، رعایت واحدهای یادگیری، طبق استانداردهای دبیرخانه راهبری کشوری و طبق برنامه درس ملی طراحی و تالیف شده است و مناسب دبیران شیمی محترم جهت نوشتن طرح درس قبل تدریس، همچنین شرکت در جشنواره های تدریس استانی و کشوری میباشد.
طرح درس و اهداف بر اساس تلفیقی از هدف نویسی برنامه درسی ملی و طبقهبندی جدید بلوم
قسمتی از متن طرح درس:
مشخصات کلی |
شماره طرح درس: ... |
موضوع درس: صفحات 1 الی 5 کتاب شیمی 3 |
تاریخ اجرا: ....... |
مدت اجرا: 2 جلسه 90 دقیقه ای |
|||||||
مجری: |
کلاس: دوازدهم |
تعداد فراگیران: ... |
مکان: |
||||||||
الف: قبــل از تـــــــدریــس |
|||||||||||
اهداف بر اساس تلفیقی از هدف نویسی برنامه درسی ملی و طبقهبندی جدید بلوم |
|||||||||||
سطح هدف |
اهداف و پیامدها |
||||||||||
هدف کلی |
آشنایی فراگیران با ارتباط صابون و پاک کننده ها با بهداشت، شاخص امید به زندگی، آلاینده ، نیروهای بین مولکولی، مواد قطبی و ناقطبی، چربی، اسیدهای چرب و صابون و انواع آن |
||||||||||
اهداف مرحلهای |
* فراگیران با علت پایین بودن سطح بهداشت فردی و همگانی در گذشته آشنا شوند. * فراگیران با علت، آثار زیانبار و روش پیشگیری بیماری وبا آشنا شوند. * فراگیران با نقش صابون در سطح بهداشت جامعه و در پی آن با شاخص امید به زندگی نیز آشنا شوند. * فراگیران با شاخص امید به زندگی و عوامل موثر بر آن آشنا شوند. * فراگیران با اختلاف امید با زندگی در مناطق توسعه یافته برخوردار و مناطق کم برخوردار آشنا شوند. * فراگیران با آلاینده ها آشنا شوند. * فراگیران با انحلال و مواد قطبی و ناقطبی آشنا شوند. * فراگیران با ساختار چربیها ( شامل اسیدهای چرب و استرها ) و انحلال آنها در مواد قطبی و ناقطبی آشنا شوند. * فراگیران با صابون ها و انواع آن ها آشنا شوند. |
||||||||||
هدفهای رفتاری آموزشی |
اهداف (با رعایت توالی محتوای درسی) انتظارات در پایان آموزش |
حیطه و سطح در بلوم |
عناصر برنامه درسی ملی تعقـل، ایمـان، علـم، عمـل و اخـلاق |
||||||||
عنصر |
عرصه ارتباط با |
||||||||||
خود |
خدا |
خلق |
خلقت |
||||||||
کربوکسیلیک اسیدها را تعریف کند. |
دانش |
علم |
* |
||||||||
نقش صابون در سطح بهداشت جامعه را توضیح دهد. |
درک و فهم |
تعقل |
* |
||||||||
نقش خاکستر در گذشته را ارج نهد. |
ارزش گذاری |
اخلاق |
* |
||||||||
منشاء بیماری واگیردار وبا را توضیح دهد. |
درک و فهم |
تعقل |
* |
||||||||
نقش صابون در افزایش سطح بهداشت جامعه را توضیح دهد. |
درک و فهم |
تعقل |
* |
||||||||
نقش صابون در افزایش شاخص امید به زندگی را توضیح دهد. |
درک و فهم |
تعقل |
* |
||||||||
عوامل موثر در شاخص امید به زندگی را نام ببرد. |
دانش |
علم |
* |
||||||||
امید به زندگی را در کشورهای گوناگون برخوردار و کم برخوردار مقایسه کند. |
درک و فهم |
تعقل |
* |
||||||||
ارتباط بهداشت، امید به زندگی و پاک کننده ها شوینده ها را توضیح دهد.
|
درک و فهم |
تعقل |
* |
||||||||
آلاینده ها را تعریف کند. |
دانش |
علم |
* |
||||||||
نمونه هایی از آلاینده ها را نام ببرد. |
دانش |
علم |
* |
||||||||
نحوهی پاک کردن لکۀ عسل روی لباس را توضیح دهد. |
درک و فهم |
تعقل |
* |
||||||||
مواد قطبی و ناقطبی را از یکدیگر تشخیص دهد. |
به کاربستن |
علم |
* |
||||||||
روند تغییر انحلال پذیری الکل های راست زنجیر را برحسب شماره اتم های کربن توضیح دهد. |
درک و فهم |
تعقل |
* |
||||||||
لیستی از مواد قطبی و ناقطبی را تهیه کند. |
ترکیب |
عمل |
* |
||||||||
انحلال پذیری الکل های قطبی و ناقطبی را برحسب شماره اتم کربن آنان مقایسه کند و علت تفاوت را توضیح دهد. |
تجزیه و تحلیل |
تعقل |
* |
||||||||
لیستی از ویتامین هایی که مصرف بیش از اندازه آنان برای بدن مشکل خاصی ایجاد نمی کند را تهیه کند. |
ترکیب |
عمل |
* |
||||||||
در زمینهی کاربرد استرهای مختلف و تولید آن ها در مقیاس صنعتی یک مقاله تهیه کند. |
ترکیب |
عمل |
* |
||||||||
نحوه ی تشکیل پلی استرها را توضیح دهد. |
دانش |
علم |
* |
||||||||
فرآیند انحلال را توضیح دهد. |
دانش |
علم |
* |
||||||||
اسیدهای چرب را تعریف کند. |
دانش |
علم |
* |
||||||||
نمای کلی اسیدهای چرب را رسم کند. |
درک وفهم |
تعقل |
* |
||||||||
نمای کلی از صابون را ارائه دهد. |
اجرای مستقل |
عمل |
* |
* |
|||||||
صابون را تعریف کند. |
دانش |
علم |
* |
||||||||
نمای کلی از واکنش های تجزیه ی پلی آمیدها و تجزیه ی پلی استرها را رسم کند. |
درک وفهم |
تعقل |
* |
||||||||
نقش پلیمرها را در زندگی روزانه ارج نهند. |
ارزش گذاری |
اخلاق |
* |
||||||||
در زمینه ی کاربرد پلیمرهای سبز منابع دیگری را مطالعه کند. |
دانش |
تعقل |
* |
||||||||
کاربرد پلیمرهای سبز را بیان کند. |
دانش |
علم |
* |
||||||||
تکالیف مورد نظر را انجام داده و توضیحات لازم را ارائه دهد. |
اجرای مستقل |
عمل |
* |
||||||||
با دقت و علاقه به توضیحات معلم گوش دهند . |
دریافت |
اخلاق |
* |
||||||||
با یکدیگر در گروه، بحث و تبادل نظر کنند. |
واکنش |
اخلاق |
* |
||||||||
برای انجام فعالیت های کلاسی داوطلب شوند. |
واکنش |
اخلاق |
* |
||||||||
به نظرات دوستان خود در گروه احترام بگذارند. |
واکنش |
اخلاق |
* |
||||||||
از انجام فعالیت های فردی و گروهی لذت ببرند. |
واکنش |
اخلاق |
* |
ادامه دارد...
مبلغ واقعی 13,625 تومان 20% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 10,900 تومان
برچسب های مهم