پیوند ها
نظرسنجی سایت
آمار بازدید سایت
دانلود طرح درس روزانه شیمی 3 چینش زیبا و سه بعدی
مشخصات فایل طرح درس:
فرمت: وورد، Word تایپ شده( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحات: 7 صفحه
دوره: دبیرستان، دوم متوسطه
پایه: دوازدهم
درس مربوطه: شیمی3
کیفیت: بسیار عالی
توجه: این طرح درس توسط معلم رسمی آموزش و پرورش، با رعایت سطوح بالای ارزشیابی، رعایت واحدهای یادگیری، طبق استانداردهای دبیرخانه راهبری کشوری و طبق برنامه درس ملی طراحی و تالیف شده است و مناسب دبیران شیمی محترم جهت نوشتن طرح درس قبل تدریس، همچنین شرکت در جشنواره های تدریس استانی و کشوری میباشد.
طرح درس و اهداف بر اساس تلفیقی از هدف نویسی برنامه درسی ملی و طبقهبندی جدید بلوم
قسمتی از متن طرح درس:
مشخصات کلی |
شماره طرح درس: 23 |
موضوع درس: چینش زیبا و سه بعدی..... |
تاریخ اجرا |
مدت اجرا: 90 دقیقه |
|||||||
مجری: |
کلاس: دوازدهم |
تعداد فراگیران:20نفر |
مکان: |
||||||||
الف: قبــل از تـــــــدریــس |
|||||||||||
اهداف بر اساس تلفیقی از هدف نویسی برنامه درسی ملی و طبقهبندی جدید بلوم |
|||||||||||
سطح هدف |
اهداف و پیامدها |
||||||||||
هدف کلی |
دانش آموزان با با چینش منظم و زیبا در جامدهای یونی آشنا شود. |
||||||||||
اهداف مرحلهای |
دانش آموزان پس ازپایان جلسه ی آموزشی به اهداف جزئی زیر دست می یابند: 1- رو ش تشکیل آنیون و کاتیون از اتمها را با توجه به آرایش لایه ظرفیت را بیاموزد. 2- با روند تشکیل پیوند یونی و نیروهای بین یونها آشنا شود. 3- روند تشکیل شبکه بلوری جامد یونی را بیاموزد. 4- عدد کوئوردیناسیون را بشناسد و بتواند عدد کوئوردیناسیون شبکه بلور را تعیین کند. 5- اندازه شعاع یونها را نسبت به اتم تعیین کند. 6- روند تغییر شعای یونها را در هر گروه یا دوره با توجه به بار هر یون تعیین کند. 7- نسبت چگالی بار برای هر یون را محاسبه نماید. 8- تعیین کند نیروی جاذبه میان کدام کاتیون و آنیون قوی تر یا ضعیف تر است. 9- فرو پاشی شبکه را تبیین کند. 10- رابطه آنتالپی فرو پاشی شبکه با چگالی بار را تعیین کند. 11- رابطه آنتالپی فرو پاشی شبکه با نقطه ذوب جامد یونی را درک کند. |
||||||||||
هدفهای رفتاری آموزشی |
اهداف (با رعایت توالی محتوای درسی) انتظارات در پایان آموزش |
حیطه و سطح در بلوم |
عناصر برنامه درسی ملی تعقـل، ایمـان، علـم، عمـل و اخـلاق |
||||||||
عنصر |
عرصه ارتباط با |
||||||||||
خود |
خدا |
خلق |
خلقت |
||||||||
1- دانش آموزباتوجه به آرایش الکترونی اتمهامیتواندفلزونافلزتشخیص دهد. |
دانشی |
علم |
⋆ |
||||||||
2- دانش آموز می تواند تشکیل یون از اتمها را تشخیص دهد. |
درک وفهم
|
تعقل
|
⋆ |
||||||||
3- دانش آموز با دقت در پیوند و چینش زیبای بین ترکیبات یونی و خواص وابسته به آنها به قدرت و عظمت پروردگار پی می برد.
|
ترکیب
|
تعقل
|
⋆ |
||||||||
4- دانش آموز دلیل قدرت نیروی جاذبه میان یونها را در شبکه بلور جامد یونی را می داند. |
تجزیه و تحلیل
|
تعقل |
⋆ |
||||||||
5- دانش آموز با هم گروهی های خود انرژی شبکه چند ترکیب یونی را با هم مقایسه می کند. |
کاربرد |
عمل
|
⋆ |
||||||||
6- دانش آموز تغییر شعاع کاتیون ها و آنیونها را تشخیص داده و مقایسه می کند. |
درک وفهم و تجزیه و تحلیل
|
تعقل
|
⋆ |
||||||||
7- دانش آموز روند فرو پاشی شبکه بلور و رابطه آن با چگالی بار را می شناسد.
|
درک وفهم |
تعقل |
⋆ |
||||||||
8- دانش آموز دلیل ویژگیهای جامد یونی ( رسانایی ، نقطه ذوب بالا، چینش ) را می فهمد. |
درک و فهم |
تعقل |
⋆ |
||||||||
رئوس مطالب |
جامدهای یونی چینش سه بعدی و زیبای ترکیبات یونی انرژی شبکه عدد کوئوردیناسیون |
||||||||||
مواد و رسانههای آموزشی |
رایانه،دیتا،پرده سفید،کتاب درسی،لوح فشرده حاوی فیلم واسلایدهای پاورپوینت تهیه شده توسط دبیر،ماژیک وایت بردو ..... |
||||||||||
پیش بینی رفتار ورودی |
با توجه به آرایش لایه ظرفیت اتمها فلز و نافلز را می شناسند. تا حدی با انواع پیوندها آشنا هستند . با ایجاد کاتیون و آنیون آشنا هستند. ایجاد پیوند یونی و انتقال الکترون را می شناسند. |
ادامه دارد...
مبلغ واقعی 13,625 تومان 20% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 10,900 تومان
برچسب های مهم