پیوند ها
نظرسنجی سایت
آمار بازدید سایت
دانلود طرح درس روزانه شیمی 3 صابون ها و خورنده ها
مشخصات فایل طرح درس:
فرمت: وورد، Word تایپ شده( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحات: 4 صفحه
دوره: دبیرستان، دوم متوسطه
پایه: دوازدهم
درس مربوطه: شیمی3
کیفیت: بسیار عالی
توجه: این طرح درس توسط معلم رسمی آموزش و پرورش، با رعایت سطوح بالای ارزشیابی، رعایت واحدهای یادگیری، طبق استانداردهای دبیرخانه راهبری کشوری و طبق برنامه درس ملی طراحی و تالیف شده است و مناسب دبیران شیمی محترم جهت نوشتن طرح درس قبل تدریس، همچنین شرکت در جشنواره های تدریس استانی و کشوری میباشد.
طرح درس و اهداف بر اساس تلفیقی از هدف نویسی برنامه درسی ملی و طبقهبندی جدید بلوم
قسمتی از متن طرح درس:
طرح درس روزانه درس شیمی |
|||||||||||
مشخصات کلی |
شماره طرح درس: 4 |
موضوع درس: صابون ها و خورنده ها |
تاریخ اجرا |
مدت اجرا: 90 دقیقه |
|||||||
مجری: |
کلاس: دوازدهم ریاضی |
تعداد فراگیران: 25 |
مکان: |
||||||||
الف: قبــل از تـــــــدریــس |
|||||||||||
اهداف بر اساس تلفیقی از هدف نویسی برنامه درسی ملی و طبقهبندی جدید بلوم |
|||||||||||
سطح هدف |
اهداف و پیامدها |
||||||||||
هدف کلی |
آشنایی با صابون سنتی و خورنده ها |
||||||||||
اهداف مرحلهای |
1- آشنایی دانش آموزان با قدمت صابون سازی در ایران 2- آشنایی با تفاوتهای صابون سنتی و صابونهای آرایشی و بهداشتی 3- آشنایی با خورنده ها
|
||||||||||
هدفهای رفتاری آموزشی |
اهداف (با رعایت توالی محتوای درسی) انتظارات در پایان آموزش |
حیطه و سطح در بلوم |
عناصر برنامه درسی ملی تعقـل، ایمـان، علـم، عمـل و اخـلاق |
||||||||
عنصر |
عرصه ارتباط با |
||||||||||
خود |
خدا |
خلق |
خلقت |
||||||||
ساختار شوینده صابونی را بتواند رسم کند |
مهارتی |
عمل |
* |
* |
|||||||
تفاوت ساختاری شوینده صابونی و غیر صابونی را بداند. |
شناختی ( دانش) |
علم |
* |
||||||||
به کمک همگروهی های خود ساختار شوینده صابونی با تعداد کربن معین را رسم کند |
مهارتی |
اخلاق |
* |
* |
* |
||||||
ترکیبات سازنده صابون های سنتی را نام ببرد |
شناختی ( دانش) |
علم |
* |
||||||||
نام چند صابون با خواص مختلف را بیان کند |
شناخت (تجزیه و تحلیل) |
علم و تعقل |
* |
||||||||
کاربرد صابون گوگرد دار را بداند |
شناختی ( دانش) |
علم و تعقل |
* |
||||||||
مضرات استفاده بیش از حد از شوینده ها را به کمک هم گروهی های خود ذکر کند |
تفکر و تعقل |
تعقل و اخلاق |
* |
* |
* |
||||||
عملکرد پا ک کننده های خورنده را توضیح دهد |
شناختی ( دانش) |
علم |
* |
||||||||
مواردی که هنگام استفاده از خورنده ها باید رعایت شود را بیان کند. |
شناختی ( دانش) |
علم |
* |
* |
|||||||
رئوس مطالب |
- آشنایی با قدمت صابون سازی در ایران -تفاوتهای صابون سنتی و صابونهای آرایشی و بهداشتی عملکرد خورنده ها
|
ادامه دارد...
مبلغ واقعی 13,625 تومان 20% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 10,900 تومان
برچسب های مهم