پیوند ها
نظرسنجی سایت
آمار بازدید سایت
دانلود طرح درس روزانه شیمی3 پی اچ مقیاسی برای تعیین میزان اسیدی بودن
مشخصات فایل طرح درس:
فرمت: وورد، Word تایپ شده( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحات: 6 صفحه
دوره: دبیرستان، دوم متوسطه
پایه: دوازدهم
درس مربوطه: شیمی3
کیفیت: بسیار عالی
توجه: این طرح درس توسط معلم رسمی آموزش و پرورش، با رعایت سطوح بالای ارزشیابی، رعایت واحدهای یادگیری، طبق استانداردهای دبیرخانه راهبری کشوری و طبق برنامه درس ملی طراحی و تالیف شده است و مناسب دبیران شیمی محترم جهت نوشتن طرح درس قبل تدریس، همچنین شرکت در جشنواره های تدریس استانی و کشوری میباشد.
طرح درس و اهداف بر اساس تلفیقی از هدف نویسی برنامه درسی ملی و طبقهبندی جدید بلوم
قسمتی از متن طرح درس:
مشخصات کلی |
مجری:
|
موضوع درس: PH مقیاسی برای تعیین میزان اسیدی بودن |
تاریخ اجرا: |
مدت اجرا : 80 دقیقه |
شهرستان: |
||||
پایه : دوازدهم |
تعداد فراگیران: 25 نفر سن : 18 سال |
مکان: |
استان: |
||||||
الف: قبــل از تـــــــدریــس |
|||||||||
اهداف بر اساس تلفیقی از هدف نویسی برنامه درسی ملی و طبقهبندی جدید بلوم |
|||||||||
سطح هدف |
اهداف و پیامدها |
||||||||
هدف کلی |
آشنایی با PH محلول های اسیدی و بازی |
||||||||
اهداف مرحلهای (اهداف جزئی) |
فراگیران : 1- چه رابطه ای بین PH و غلظت یون هیدرونیوم وجود دارد. 2- با چگونگی محاسبه PH یک محلول با داشتن غلظت یون هیدرونیوم آشنا شوند. 3- بدانند که در یک محلول اسیدی علاوه بر یون هیدرونیوم ، یون هیدروکسید نیز وجود دارد. 4- با داشتن Ka یک اسید و داشتن( α درجه یونش و یا غلظت مولار اسید) ، بتواند PHمحلول را محاسبه کند. 5- آشنایی با انواع مختلف مسائل PH 6- با داشتن غلظت یون هیدرونیوم و یا هیدروکسیددر دمای 25 درجه سانتیگراد ،غلظت یون دیگر را بدست آورد و بتواند PH آنرا محاسبه کنند.
|
||||||||
هدفهای رفتاری آموزشی |
اهداف (با رعایت توالی محتوای درسی) انتظارات در پایان آموزش |
حیطه و سطح در بلوم |
|||||||
دانشآموز بدون استفاده از کتاب، رابطه بین PH و غلظت یون هیدرونیوم را در کمتر از یک دقیقه بیان کند. |
دانش |
||||||||
دانشآموز، در کمتر از دو دقیقه بیان کند چرا در دمای 25 درجه سانتیگراد محدوده PH بین 0 تا 14 است . |
درک و فهم |
||||||||
دانشآموز بدون استفاده از کتاب در کمتر از یک دقیقه، PH محلول را با داشتن غلظت یون هیدرونیوم محاسبه کند. |
درک و فهم |
||||||||
دانشآموز بدون استفاده از کتاب در کمتر از چند دقیقه، PH محلول را با داشتن غلظت یون هیدروکسید در دمای 25 درجه سانتیگراد محاسبه کند. |
درک و فهم |
||||||||
دانشآموز در مدت چند دقیقه، PH آب خالص و محلول های خنثی در دمای 25 درجه سانتیگراد محاسبه کند. |
درک و فهم |
||||||||
دانشآموز بدون استفاده از کتاب در مدت چند دقیقه، با کمک Ka اسید و داشتن α درجه یونش و یا غلظت اسید بتواند غلظت یون هیدرونیوم و سپس PHمحلول را محاسبه کند. |
ترکیب |
||||||||
روش تدریس |
حل مسئله |
||||||||
مواد و رسانههای آموزشی |
کتاب درسی - تخته - کامپیوتر- |
||||||||
گروهبندی، مدل و ساختار کلاسی |
دانش آموزان در ابتدای سال گروهبندی شدهاند و گروهها به صورت U در کلاس مستقر میشوند که اعضا بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در هرگروه با مشورت معلم و سایر اعضای گروه ، سرگروه انتخاب میشود. نام گروهها با توجه به نظر دانش آموزان در باب مباحث مربوط به شیمی انتخاب میشود.
|
||||||||
آماده سازی |
تهیه و آماده سازی پاورپوینت و مسائل
|
||||||||
ایجاد ارتباط اولیه |
سلام و احوالپرسی – حضور و غیاب( بررسی علت غیبت دانش آموز در جلسه گذشته در صورت غیبت داشتن ) – بررسی تقویم روز – خواندن آیه از قران و یا حدیث مرتبط با درس – بررسی تکالیف |
زمان: 8 دقیقه |
ادامه دارد...
مبلغ واقعی 13,625 تومان 20% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 10,900 تومان
برچسب های مهم