پیوند ها
نظرسنجی سایت
آمار بازدید سایت
دانلود طرح درس روزانه شیمی3 معرفی نیروی الکتروموتوری
مشخصات فایل طرح درس:
فرمت: وورد، Word تایپ شده( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحات: 7 صفحه
دوره: دبیرستان، دوم متوسطه
پایه: دوازدهم
درس مربوطه: شیمی3
کیفیت: بسیار عالی
توجه: این طرح درس توسط معلم رسمی آموزش و پرورش، با رعایت سطوح بالای ارزشیابی، رعایت واحدهای یادگیری، طبق استانداردهای دبیرخانه راهبری کشوری و طبق برنامه درس ملی طراحی و تالیف شده است و مناسب دبیران شیمی محترم جهت نوشتن طرح درس قبل تدریس، همچنین شرکت در جشنواره های تدریس استانی و کشوری میباشد.
طرح درس و اهداف بر اساس تلفیقی از هدف نویسی برنامه درسی ملی و طبقهبندی جدید بلوم
قسمتی از متن طرح درس:
مشخصات کلی |
شماره طرح درس: ... |
موضوع درس: نیروی الکتروموتوری |
تاریخ اجرا: ....... |
مدت اجرا: 90دقیقه |
||||||||
مجری: |
کلاس: دوازدهم |
تعداد فراگیران: |
مکان: |
|||||||||
الف: قبــل از تـــــــدریــس |
||||||||||||
اهداف بر اساس تلفیقی از هدف نویسی برنامه درسی ملی و طبقهبندی جدید بلوم |
||||||||||||
سطح هدف |
اهداف و پیامدها |
|||||||||||
هدف کلی |
معرفی نیروی الکتروموتوری |
|||||||||||
اهداف مرحلهای |
پس از پایان تدریس از دانش آموز انتظار میرود: مفهوم emfرا درک کند. اساس کار سلول های گالوانی را بفهمد. مفهوم پتانسیل الکتریکی را درک کند. |
|||||||||||
هدفهای رفتاری آموزشی |
اهداف (با رعایت توالی محتوای درسی) انتظارات در پایان آموزش |
حیطه و سطح در بلوم |
عناصر برنامه درسی ملی تعقـل، ایمـان، علـم، عمـل و اخـلاق |
|||||||||
عنصر |
عرصه ارتباط با |
|||||||||||
خود |
خدا |
خلق |
خلقت |
|||||||||
پس از پایان تدریس از دانش آموز انتظار می رود که بتواند:
|
||||||||||||
مفهوم اختلاف پتانسیل را بیان کند. |
تحلیل |
تعقل |
* |
|||||||||
علت استفاده از نیم سلول مرجع را توضیح دهد. |
کاربرد |
علم |
* |
|||||||||
اکسنده و کاهنده را بر اساس داده های جدول تعیین کند. |
کاربرد |
عمل |
* |
* |
||||||||
ویزگی های نیم سلول SHEرا بیان کند. |
دانش |
علم |
* |
* |
||||||||
برای سلول ها ،E0تعیین کند. |
کاربرد |
ایمان |
* |
|||||||||
رئوس مطالب |
1)پتانسیل الکتریکی 2)مفهوم emf 3)جدول پتانسیل کاهشی استاندارد 4)فرمولE0 5)الکترود مرجع |
|||||||||||
مواد و رسانههای آموزشی |
پاورپوینت ، کتاب ، دفتر ،تابلو ، ماژیک |
|||||||||||
پیش بینی رفتار ورودی |
دانش آموزان با مفهوم اکسایش و کاهش آشنا هستند. سلول گالوانی را می شناسند. |
|||||||||||
ایجاد ارتباط اولیه |
سلام و احوال پرسی، تلاوت سوره ای کوتاه از قرآن کریم، حضور وغیاب |
زمان: 4دقیقه |
||||||||||
گروهبندی، مدل و ساختار کلاسی |
کلاس به 5 گروه 3نفره تقسیم شده است.دانش آموزان گروهی نشسته و چیدمان کلاس به شکل U می باشد. |
|||||||||||
روش ایجاد و تداوم انگیزه |
به نام خدا و تاریخ روز روی تابلو نوشته می شود. این نوید به دانش آموزان داده می شود که امروز می خواهیم وارد دنیای الکترون ها شده و شاهد یک مسابقه ی طناب کشی بین فلزات باشیم. |
زمان:1دقیقه |
||||||||||
ارزشیابی آغازین |
از دانش آموزان به صورت فردی خواسته می شود خاصیت های کاهندگی و اکسندگی را تعریف کرده و اجزای سلول گالوانی نشان داده شده در پاورپوینت را نام گذاری کنند. |
زمان: 5دقیقه |
ادامه دارد...
مبلغ واقعی 13,625 تومان 20% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 10,900 تومان
برچسب های مهم