پیوند ها
نظرسنجی سایت
آمار بازدید سایت
دانلود طرح درس روزانه شیمی 3 اسیدها و بازها
مشخصات فایل طرح درس:
فرمت: وورد، Word تایپ شده( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحات: 6 صفحه
دوره: دبیرستان، دوم متوسطه
پایه: دوازدهم
درس مربوطه: شیمی3
کیفیت: بسیار عالی
توجه: این طرح درس توسط معلم رسمی آموزش و پرورش، با رعایت سطوح بالای ارزشیابی، رعایت واحدهای یادگیری، طبق استانداردهای دبیرخانه راهبری کشوری و طبق برنامه درس ملی طراحی و تالیف شده است و مناسب دبیران شیمی محترم جهت نوشتن طرح درس قبل تدریس، همچنین شرکت در جشنواره های تدریس استانی و کشوری میباشد.
طرح درس و اهداف بر اساس تلفیقی از هدف نویسی برنامه درسی ملی و طبقهبندی جدید بلوم
قسمتی از متن طرح درس:
طرح درس روزانه درس شیمی (3) پایه دوازدهم |
|||||
مشخصات کلی |
شماره طرح درس: 5 |
موضوع درس: اسیدها و بازها |
تاریخ اجرا: |
مدت اجرا: 85 دقیقه |
|
مجری: |
کلاس: دوازدهم تجربی |
تعداد فراگیران: 26 |
مکان: |
||
الف: قبــل از تـــــــدریــس |
|||||
اهداف بر اساس تلفیقی از هدف نویسی برنامه درسی ملی و طبقهبندی جدید بلوم |
|||||
سطح هدف |
اهداف و پیامدها |
||||
هدف کلی |
آشنایی دانشآموزان با اسید و باز و نظریهی آرنیوس |
||||
اهداف مرحلهای |
آشنا شدن دانشآموزان با - ویژگی اسیدها و بازها - نظریهی آرنیوس - یونهای هیدرونیم (H3O+) و هیدروکسید (OH-) و خاصیت اسیدی و بازی محلول ها - اکسیدهای فلزی و نافلزی و تعیین خاصیت اسیدی و بازی محلول آنها |
||||
هدفهای رفتاری آموزشی |
اهداف (با رعایت توالی محتوای درسی) انتظارات در پایان آموزش |
حیطه و سطح در بلوم |
عناصربرنامهدرسیملی تعقـل، ایمـان، علـم، عمـل و اخـلاق |
||||
عنصر |
عرصه ارتباط با |
||||||
خود |
خدا |
خلق |
خلقت |
||||
وجود اسیدها و بازها را در زندگی روزمره بدانند |
دانش |
علم |
* |
* |
|||
نقش اسید معده را بیان کنند |
درک و فهم |
تعقل |
* |
||||
با توجه به نظریهی آرنیوس اسید و باز را تعریف کنند |
درک و فهم |
تعقل |
* |
||||
با آشنایی با تلاش های دانشمندان ، از کار آن ها قدردانی کند |
واکنش |
اخلاق |
* |
||||
بر اساس غلظت یونهای هیدرونیم (H3O+) و هیدروکسید (OH-) به خصلت اسیدی و بازی مواد را بررسی کند |
درک و فهم |
تعقل |
* |
||||
چند نمونه اکسید فلزی و نافلزی نام ببرند |
دانش |
علم |
* |
||||
کاربرد برخی از مواد اسیدی و بازی بیان کنند |
دانش |
علم |
* |
* |
|||
با استفاده از کاغذ پی اچ ، اسید و باز را شناسایی کنند |
اجرای مستقل |
عمل |
* |
||||
با بررسی چگونگی تولید اسید معده به قدرت خداوند پی ببرند |
ترکیب |
ایمان |
* |
* |
|||
در زمینهی نقش اسیدها و بازها در زندگی روزمره یک مقاله تهیه کنند |
ترکیب |
عمل |
* |
||||
بین شکل های کتاب در ابعاد میکروسکوپی را با سطح ماکروسکوپی و نمادی شیمی ارتباط برقرار کنند |
ترکیب |
تعقل |
* |
||||
تکالیف کتاب را انجام داده و توضیحات مربوطه را ارائه دهند |
اجرای مستقل |
عمل |
* |
||||
با دقت و علاقه به توضیحات معلم گوش دهند |
دریافت |
اخلاق |
* |
ادامه دارد...
مبلغ واقعی 17,375 تومان 20% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 13,900 تومان
برچسب های مهم