فایلکده برتر( برترین مرجع فایل های تخصصی آموزشی )

بازدید کنندگان محترم اگر با موبایل وارد شده اید لطفا برای مشاهده توضیحات فایل مورد نظر خود، به وسط صفحه فعلی (به سمت پایین) مراجعه کنید//سایت فایلکده برتر، برترین مرجع فایل های تخصصی آموزشی، مقاله، پروژه، نمونه سوالات، گزارش کارآموزی، پاورپوینت، تحقیق، گزارش کار، جزوه، کتاب، حل المسائل، آموزش کسب درآمد و فایل های آموزشی رشته های مختلف دانشگاهی//سایت فایلکده برتر دارای نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صمت و وزارت ارشاد میباشد، لذا شما عزیزان با اعتماد کامل و خیال راحت از این سایت خرید نمایید و از پشتیبانی بعد از خرید بهره مند شوید(جهت بررسی بیشتر در مورد صحت نماد اعتماد الکترونیکی به منوی بالا، قسمت "درباره ما "مراجعه فرمایید.)// در صورت هر گونه مشکلی به شماره پشتیبانی زیر پیامک ارسال کنید:شماره تلفن همراه:09100764182(لطفا فقط و فقط پیامک ارسال کنید. به تماس ها پاسخی داده نخواهد شد.)

نظرسنجی سایت

بازدید کننده گرامی باتشکر از حسن انتخاب شما لطفا نظر خود را درباره نوع مطالب،اخبار،فایلها ودیگر محتوای سایت بیان کنید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 177
  • بازدید دیروز : 310
  • بازدید کل : 581002

پیوند ها

نظرسنجی سایت

آمار بازدید سایت

تحقیق درباره روش های تهیه فولاد


تحقیق درباره روش های تهیه فولاد

تحقیق درباره روش های تهیه فولاد

 

 

مشخصات فایل تحقیق:

فرمت: وورد، Word تایپ شده( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحات: 11 صفحه

کیفیت: بسیار عالی

 

قسمتی از متن تحقیق:

انواع فولاد و کاربرد آنها

از نظر محتوای کربن ، فولاد به سه نوع تقسیم می‌شود:

فولاد نرم : این نوع فولاد کمتر از 2/0 درصد کربن دارد و بیشتر در تهیه پیچ و مهره ، سیم خاردار و چرخ دنده ساعت و ... بکار می‌رود.

فولاد متوسط : این فولاد بین 2/0تا 6/0 درصد کربن دارد و برای تهیه ریل و راه آهن و مصالح ساختمانی مانند تیرآهن مصرف می‌شود.

فولاد سخت : فولاد سخت بین 6/0 تا 6/1 درصد کربن دارد که قابل آب دادن است و برای تهیه فنرهای فولادی ، تیر ، وسایل جراحی ، مته و ... بکار می‌رود.

نگاهي به وضعيت توليد و مصرف فولاد و ديرگداز

بر اساس آمار جهاني در سال 2000، ميزان مصرف مواد ديرگداز در صنعت فولاد، 25 کيلوگرم به ازاي توليد هر تن فولاد بود که اين مقدار روزبه¬روز کاهش مي‌يابد. در عين حال از 20 سال گذشته تاکنون توليد فولاد در جهان سالانه بين 820 تا 870 ميليون تن بوده است و طبق پيش‌بيني‌هاي انجام شده تا سال 2010 مقدار توليد تفاوت زيادي با اين اعداد نخواهد داشت. نکته قابل توجه، کاهش مصرف ديرگداز و در عين حال رشد بسيار کم توليد سالانه فولاد است. در ذيل نگاهي به روند تغييرات صنعت فولاد خواهيم داشت

تحولات اقتصادي صنعت فولاد

انستيتوي بين‌الملي آهن و فولاد در سال 2002، تصوير کلي از موقعيت 30 ساله صنعت فولاد را در قالب شکل و نمودار ارايه داد. طبق اين داده‌ها، توليد جهاني فولاد،‌ از 600 ميليون تن در سال 1970 به 800 ميليون تن در سال 2001 افزايش يافت. افزايش ميزان توليد سالانه همراه با افزايش تعداد کشورهاي توليد¬کننده بود. البته لازم به ذکر است که در طي دورة افزايش توليد، بازار جهاني ظرفيت رشد سالانة 10 درصدي يعني 60 ميليون تن را داشت و لذا نتيجه آن شد كه افزايش 250 ميليون تني توليد، فضاي رقابتي شديدي را براي کاهش قيمت‌ها در بين توليدکنندگان بوجود آورد.

درسال‌هاي 1970 تا 2001، تناژ توليد فولادسازان، اروپا، ژاپن و آمريکاي شمالي از 200 ميليون تن در سال به 600 ميليون تن در سال افزايش يافت و مجموع شاغلين از اين صنعت از 2/2 ميليون نفر در سال 1975 به 840 هزار نفر در سال 2001 کاهش يافت.

توليدکنندگان از يک سو با فشار رقابت ميان توليدکنندگان و از سوي ديگر با فشارهايي که از سوي مصرف‌کنندگان وارد مي‌شد (که به سمت استفاده از مواد جايگزين مانند آلومينيوم و پلاستيک حرکت مي‌کردند) مواجه بودند.

تغييرات ساختاري

با حذف موانع جهاني شدن تجارت، بازار فولاد نيز گسترش يافت. به گونه‌اي که سهم صادرات کشورها از توليد فولاد آنها به دو برابر افزايش يافت. به عنوان مثال، به طور متوسط در دهة 70، 20 درصد فولاد توليدي کشورها صادر مي¬شد، اما در سال 2000، متوسط صادرات محصولات فولاد کشورهاي جهان به 40 درصد رسيد. همچنين سهم توليد جهاني 10 شرکت بزرگ توليدکنندة فولاد جهان از 12 درصد در سال‌هاي 81-1980 به 20 درصد در سال 1990-91 و به 25 درصد در سال‌هاي 2001-2000 افزايش يافت.

علاوه بر اينها در طي سال‌هاي 1970 تا 2000، بسياري از شرکت‌هاي بزرگ به صورت شرکت‌هاي چند¬مليتي تغيير ساختار دادند. برخي از شرکت‌هاي چند¬مليتي جديد با رويکرد به محصولات جديد و برخي ديگر با تمرکز روي هستة رقابتي قبلي خود (فولاد)‌ به کار ادامه دادند. اما اين تغييرات ساختاري، تغييري در مصرف مواد ديرگداز بوجود نياورد. برخي شرکت‌هاي چند¬مليتي پس از تشکيل، رويکردهاي جديدي را دنبال کردند که از آن جمله مي‌توان به روند واگذاري برخي مراحل توليد به ساير توليدکنندگان اشاره کرد. همچنين توانستند ضرباتي به بازار خريد و فروش مواد ديرگداز وارد آوردند.

توليد ماده اي به مراتب مستحکم‌تر و سبکتر از فولاد

کار با ماده‌اي که ده برابر سبک‌تر از فولاد و در عين حال 250 برابر مستحکم‌تر باشد، مي‌تواند رويايي براي هر مهندس باشد. اگر اين ماده هادي بسيار خوب الکتريسيته يا حرارت نيز باشد، ديگر وجود آن بيشتر به داستان‌هاي علمي تخيلي شباهت پيدا مي‌کند. با اين حال، مرکز پيشرفته فناوري‌هاي کامپوزيتي فلوريدا (FAC2T)، که يک گروه تحقيقاتي در دانشگاه ايالتي فلوريدا مي‌باشد، در حال توسعه چنين ماده‌اي براي استفاده‌هاي واقعي است.

وانگ، پروفسور مهندسي صنعتي دانشکده مهندسي FSU در دانشگاه A&M فلوريدا، مدير اين گروه (FAC2T) است که در زمينه توسعه مواد کامپوزيتي با قابليت بالا، و روش‌هاي ساخت چنين کامپوزيت‌هايي فعاليت مي‌کند.

وانگ در زمينه رو به رشد مهندسي مواد نانو فردي شناخته شده است. زمينه اصلي فعاليت وي، يک ماده خارق‌العاده به نام buckypaper است که مي‌تواند کاربردهاي زيادي در زمينه توسعه ساختارهاي مورد استفاده در صنعت هوا فضا، توليد وسايل نقليه زرهي، و ساخت نسل جديدي از نمايشگرهاي رايانه‌اي داشته باشد.

هدف اين گروه درک ميزان استحکام مواد کامپوزيتي ساخته شده با استفاده از buckypaper مي‌باشد و مضافاً تمرکز آنها بر روي توسعه فرآيندهاي توليد انبوه و ارزان اين مواد است.

buckypaper از نانولوله‌هاي کربني ساخته شده‌ است و نام خود را از buckminsterfullerene يا C-60 نوعي مولکول کربني با پيوندهاي محکم اتمي با استحکامي دو برابر الماس اخذ کرده است. از جمله کاربردهاي buckypaper مي‌توان به موارد زير اشاره کرد:

ادامه دارد......

تهیه شده توسط سایت فایلکده برتر


مبلغ واقعی 13,625 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 10,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 616

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تهران

سایت فایلکده برتر، برترین مرجع فایل های تخصصی آموزشی، مقاله، پروژه، نمونه سوالات، گزارش کارآموزی، پاورپوینت، تحقیق، گزارش کار، جزوه، کتاب، حل المسائل، آموزش کسب درآمد و فایل های آموزشی رشته های مختلف دانشگاهی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما