فایلکده برتر( برترین مرجع فایل های تخصصی آموزشی )

بازدید کنندگان محترم اگر با موبایل وارد شده اید لطفا برای مشاهده توضیحات فایل مورد نظر خود، به وسط صفحه فعلی (به سمت پایین) مراجعه کنید//سایت فایلکده برتر، برترین مرجع فایل های تخصصی آموزشی، مقاله، پروژه، نمونه سوالات، گزارش کارآموزی، پاورپوینت، تحقیق، گزارش کار، جزوه، کتاب، حل المسائل، آموزش کسب درآمد و فایل های آموزشی رشته های مختلف دانشگاهی//سایت فایلکده برتر دارای نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صمت و وزارت ارشاد میباشد، لذا شما عزیزان با اعتماد کامل و خیال راحت از این سایت خرید نمایید و از پشتیبانی بعد از خرید بهره مند شوید(جهت بررسی بیشتر در مورد صحت نماد اعتماد الکترونیکی به منوی بالا، قسمت "درباره ما "مراجعه فرمایید.)// در صورت هر گونه مشکلی به شماره پشتیبانی زیر پیامک ارسال کنید:شماره تلفن همراه:09100764182(لطفا فقط و فقط پیامک ارسال کنید. به تماس ها پاسخی داده نخواهد شد.)

نظرسنجی سایت

بازدید کننده گرامی باتشکر از حسن انتخاب شما لطفا نظر خود را درباره نوع مطالب،اخبار،فایلها ودیگر محتوای سایت بیان کنید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 175
  • بازدید دیروز : 491
  • بازدید کل : 590504

پیوند ها

نظرسنجی سایت

آمار بازدید سایت

معرفی کامل رشته مهندسی شیمی و نکات مهمی درباره این رشته و بازار کار آن که هیچ کسی و هیچ جایی به شما نمیگویند!


معرفی کامل رشته مهندسی شیمی و نکات مهمی درباره این رشته و بازار کار آن که هیچ کسی و هیچ جایی به شما نمیگویند!

 

راهنمایی جامع و کامل توسط فارغ التحصیل برتر مقطع ارشد رشته مهندسی شیمی از دانشگاه فردوسی مشهد، جهت انتخاب رشته دقیق دانش آموزان کنکوری.

 

به نام خدا

برای هر دانش آموز پایه دوازدهمی کنکوری و خانواده اش، انتخاب رشته دانشگاه جهت تحصیل در مقطع کارشناسی (لیسانس) بعد از دوره دبیرستان، یک انتخاب و تصمیم مهم و بسیار سرنوشت ساز میباشد. چرا که رشته ای که شما میخواهید در دانشگاه تحصیل کنید ارتباط کاملا مستقیمی با آینده شغلی شما داشته و در ابعاد مختلف زندگی، روابط اجتماعی، جایگاه اجتماعی و اهداف بلند مدت شما تاثیر زیادی خواهد گذاشت. لذا اگر دانش آموزی انتخاب رشته مناسبی انجام ندهد، ممکن است ضررهای زیادی را متحمل شود و حتی زیان های غیرقابل جبران! پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که جهت انتخاب رشته مناسب و دقیق تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

دانش آموزان پایه 12 در رشته های مختلف ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر، زبان خارجه و.... در یک آزمون سنگین چند ساعته به نام کنکور هرساله با یکدیگر به رقابت می پردازند. بعد از شرکت در کنکور، نتایج اولیه آزمون در سایت سازمان سنجش منتشر میشود. در این مرحله هر داوطلبی در کارنامه خود، درصدهای هر درس، تراز هر درس، تراز کلی، رتبه در سهمیه های مختلف و به تفکیک زیرگروه ها ، رتبه کشوری و سایر جزئیات را می­تواند مشاهده کند.

بعد از اعلام نتایج اولیه طی یک یا دو روز آینده سایت سنجش دفترچه های راهنمای انتخاب رشته گروههای مختلف را منتشر کرده، تا هر داوطلب با توجه به رشته و رتبه خود انتخاب رشته نموده، سپس بعد از حدود یک ماه سنجش نتایج نهایی انتخاب رشته را اعلام میکند و هر داوطلبی با مشاهده کارنامه خود متوجه میشود که در چه رشته ای و در چه دانشگاهی پذیرفته شده است.

 

خب اما بریم سر اصل مطلب!

شما برای انتخاب رشته دقیق و مناسب خود باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید:

1- علاقه به آن رشته و شغل های مرتبط با آن رشته

2- بازار کار و درآمد در داخل و خارج کشور

3- هدف از تحصیل در دانشگاه

4- استعداد و توانایی خودتون در آن رشته و شغل های مرتبط با آن

5- محل زندگی خودتون

 

1- علاقه به آن رشته و شغل های مرتبط با آن رشته

مسلما شما باید رشته ای را انتخاب کنید که به آن رشته علاقه داشته باشید. واگر بدون علاقه به رشته ای آن را انتخاب کنید به شما قول میدم به یک ترم نرسیده، انصراف خواهید داد یا اینکه موفقیت های زیادی در آن رشته کسب نخواهید کرد. پس علاقه به رشته تحصیلی یکی از مهم ترین معیار های انتخاب رشته هست.

خب علاقه به رشته تحصیلی یعنی چی؟

مثلا شما ممکنه بگید" من به رشته مهندسی شیمی علاقه دارم!" خب من ازتون میپرسم که چرا به این رشته علاقه دارید؟

احتمالا جواب یک دانش آموز پایه 12 امی این باشه: " چون من توی دبیرستان خیلی به شیمی علاقه داشتم و نمره ام همیشه توی شیمی 20 بوده و توی کنکور اون رو 90 درصد زدم!!!" یا اینکه بگید " من عاشق مهندس شدنم!!"

از نظر همسالان شما این استدلال ها خیلی بجا و منطقی و عالی هستند. اما از نظر یک فارغ التحصیل رشته مهندسی شیمی یا یک مهندس شیمی فعال در صنعت یا حتی یک استاد دانشگاه در رشته مهندسی شیمی، این استدلال ها خیلی بی ارزش و ناپخته بوده و در حد همان سنین نوجوانی میباشد. بطور مثال باید بگم که رشته مهندسی شیمی زمین تا آسمون با رشته شیمی محض و کاربردی تفاوت داره!

علاقه به یک رشته تحصیلی، یعنی علاقه به دروس پایه و تخصصی آن رشته، یعنی علاقه به شغل های مرتبط با آن رشته که قراره شما بعد مدرک گرفتن در آنها شاغل شوید، یعنی علاقه به محیط های آن مشاغل مختص آن رشته.

در واقع شما وقتی میتونید ادعا کنید به یک رشته خاص علاقه دارید که به اکثر دروس آن رشته علاقه داشته باشید و همچنین از مطالعه شبانه روزی کتب و رفرنس های داخلی و خارجی بالای 400 صفحه ای آن نه تنها خسته نشوید بلکه عاشق اینکار باشید! شما در حین تحصیل در این رشته باید همواره دنبال حل کردن مسائل حل نشده در رشته خود باشید.

شما برای اینکه بدانید آیا واقعا به یک رشته خاص علاقه دارید، باید یک شناخت کلی از دروس تخصصی آن رشته ، شغل های مربوط به آن رشته و محیط های کاری آن رشته داشته باشید.

لذا بنده که موفق به کسب رتبه های برتر در کنکور سراسری ریاضی فیزیک و کنکور ارشد مهندسی شیمی شده ام و فارغ التحصیل برتر مقطع کارشناسی (لیسانس) و کارشناسی ارشد(فوق لیسانس) رشته مهندسی شیمی از دانشگاه فردوسی مشهد میباشم، در این فایلی که برای شما عزیزان با قیمت بسیار مناسب و پایین آماده کرده ام، تمام تجارب تحصیلی و شغلی 11 ساله خودم در رشته مهندسی شیمی را به طور کامل به شما منتقل خواهم کرد. همچنین در این فایل استثنایی تمام دروس و 140 و اندی واحد درسی را که باید در رشته مهندسی شیمی بگذرانید(پاس کنید) با تمام جزئیات و توضیحاتش بیان نمودم. جداگانه هر درس تخصصی مهندسی شیمی را نام برده و درباره سرفصل های آن درس بطور کامل توضیح داده ام و گفته ام که باید برای هر درس به چه دروسی از دبیرستان (ریاضی، فیزیک، شیمی) تسلط بالایی داشته باشید. همچنین در این فایل درباره شغل های مرتبط به مهندسی شیمی، شغل هایی که شما به عنوان مهندس شیمی بعد از فارغ التحصیلی در داخل یا خارج از ایران میتوانید در آنها مشغول به کار شوید، بطور کامل بحث شده است. اکثر مشاغل مهندسی شیمی در داخل ایران و خارج کشور را نام برده و هر کدام را توضیح دادم. محیط های کاری آنها را نیز بطور کامل توضیح داده ام.

با مطالعه این موارد شما میتوانید قاطعانه بگویید که آیا به رشته مهندسی شیمی علاقه دارید یا نه!! ( برای خرید این فایل ارزشمند به انتهای صفحه مراجعه کرده و خرید نمایید.)

آهان! راستی! یادم رفت یک نکته ای رو خدمت شما عزیزان بگم. اونم اینکه فقط دانش آموزان رشته ریاضی فیزیک میتونن رشته " مهندسی شیمی" رو برای تحصیل در دانشگاه انتخاب کنن. چون این رشته از دسته رشته های فنی و مهندسی هست. بازم میگم این رشته هیچ ربطی به رشته شیمی محض یا شیمی کاربردی (که از قضا هم بچه های ریاضی و هم بچه های تجربی میتونن انتخاب کنن!) نداره.

2- بازار کار و درآمد در داخل و خارج کشور

یکی دیگر از معیار های خیلی مهم در انتخاب رشته دانشگاهی، بحث بازار کار آن میباشد. اینکه رشته تحصیلی مدنظر شما در بازار کار ایران و خارج ایران چه جایگاهی داره، خیلی مهمه. گاهی شما به یک رشته ای علاقه دارید ولی بازار کار خوبی نداره. گاهی هم به یک رشته ای اصلا علاقه ندارید ولی بهترین بازار کار رو داره!!

هر چند که بعضیا معتقدن اگر به رشته ای واقعا علاقه داشته باشی و استعداد بالایی هم در آن رشته داشته باشی، حتی اگر بازار کارش هم خراب باشه، باز هم میتونی با تلاش زیاد و رزومه قوی در دوران تحصیل دانشگاه، آینده شغلی خودت رو تضمین کنی.

بحث آینده شغلی و بازار کار یک رشته دانشگاهی، در اوضاع نابسامان اقتصادی ایران بقدری اهمیت دارد که اکثر مواقع دانش آموزان و خانواده های آنها ترجیح میدن، یک رشته عالی از نظر آینده شغلی انتخاب کنند، حتی اگر علاقه خیلی کمی به آن دارن!! (البته به شرطی که رتبه خوبی کسب کرده باشد!)

خلاصه کلام اینکه شما باید بین علاقه و بازار کار یک رشته، یک تعادل و توازنی برقرار کنید و نهایتا یک رشته ای را انتخاب کنید که هم به آن علاقه دارید و هم بازار کارش خوب هست.

ما در این فایل، بازار کار، آینده شغلی و میزان درآمد از مشاغل مربوط به رشته مهندسی شیمی در ایران و خارج ایران را بطور کامل بررسی کردیم، تا شما دانش آموزان عزیز با آگاهی کامل، رشته مهندسی شیمی را انتخاب کنید یا نکنید!! ( برای خرید این فایل ارزشمند به انتهای صفحه مراجعه کرده و خرید نمایید.)

 

3- هدف از تحصیل در دانشگاه

شما باید بدونید که هدفتون از دانشگاه رفتن چیه؟

شاغل شدن؟ با لیسانس یا فوق لیسانس یا دکترا شاغل بشید؟ بورسیه شدن؟ استاد دانشگاه شدن؟ معلم شدن؟ نظامی شدن؟ خوش گذرانی؟ فرار از خانواده؟ فرار از سربازی؟ صرفا مدرک بگیرید؟ رشد جایگاه اجتماعی تون؟ ارتقا شغل تون؟ و ...

شما باید ابتدا هدفتون از تحصیل در دانشگاه رو مشخص کنید تا بتونید رشته متناسب با هدفتون رو انتخاب کنید.

4- استعداد و توانایی خودتون در آن رشته و شغل های مرتبط با آن

شما برای انتخاب رشته دانشگاه باید استعداد و توانایی های خودتون در آن رشته را در نظر بگیرید. چرا که اگر رشته ای را انتخاب کنید که در دروس آن رشته و فهم مفاهیم و قوانین علمی آن استعداد و توانایی بالایی نداشته باشید، به موفقیت های دلخواه خودتون دست نخواهید یافت. همچنین علاقه شما به آن رشته به کلی از بین خواهد رفت. وقتی شما در یک زمینه ای استعداد بالایی داشته باشید، خودبخود به آن علاقه مند هم خواهید شد. از طرفی شما باید استعداد و توانایی ذهنی، هوشی و جسمی کافی داشته باشید، برای مشغول شدن در مشاغل آن رشته که در آینده در آنها شاغل خواهید شد.

ما در این فایل بطور کامل رشته مهندسی شیمی و همه دروس آن را معرفی کرده و توضیح داده ایم، هم چنین همه مشاغل مهندسی شیمی را معرفی کرده ایم و همه جوانب آن را بررسی نموده ایم، تا شما عزیزان با مطالعه آن ها متوجه بشید که آیا در رشته مهندسی شیمی و مشاغل آن استعداد و توانایی کافی را دارید یا خیر!

( برای خرید این فایل ارزشمند به انتهای صفحه مراجعه کرده و خرید نمایید.)

 

5- محل زندگی خودتون

شما برای انتخاب رشته مناسب باید محل زندگی خود را نیز در نظر بگیرید. اهمیت این موضوع بعد از فارغ التحصیلی شما بخوبی نمایان خواهد شد. یعنی هنگامی که مدرک به دست دنبال شغل میگردید، ولی شغل مناسب و مرتبط با مدرک تحصیلی شما در شهر شما، استان شما و یا حتی در استان های مجاور شما پیدا نخواهد شد. لذا شما باید موقعیت استان و شهر محل زندگی خودتون رو از منظر مشاغل در نظر بگیرید. و با توجه به آن انتخاب رشته کنید. مثلا کسی که در استان های شمالی مثل مازندران، گیلان و گلستان زندگی میکند انتخاب رشته مهندسی شیمی بسیار غلط و اشتباه است. افرادی که در استان هایی زندگی میکنند که در آن شهرها پالایشگاهها، پتروشیمی های فعال وجود دارند، مثل شیراز، خراسان شمالی، اراک، لرستان، ایلام، بوشهر، آبادان، خوزستان و همه شهرهای جنوبی، بهترین انتخاب برای آنها رشته مهندسی شیمی برای تحصیل در دانشگاه میباشد. چرا که پتروشیمی و پالایشگاه جزو مهمترین واحد های صنعتی مربوط به رشته مهندسی شیمی میباشند و مشاغل فعال در آنها از اصلی ترین مشاغل مهندسان شیمی میباشند. این افراد بعد از فارغ التحصیلی به عنوان مهندس شیمی میتوانند به راحتی در پتروشیمی ها یا پالایشگاههای استان محل زندگی خود یا همجوار خود مشغول به کار شوند.

البته عده ای هم هستند که بخاطر علاقه شدید به رشته مهندسی شیمی، حاضرند دوری از محل زندگی خود، والدین، دوستان و شهر محل تولد خود را تحمل کرده و در یک استان خیلی دور از استان بومی خود مشغول به کار شوند. اما این عزیزان باید مساله مهم بومی گزینی را در نظر داشته باشند. چرا که در سالهای اخیر تمامی شرکت های دولتی و خصوصی، مجتمع ها، واحد های صنعتی و کارخانه های بزرگ برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود، تلاش میکنند از فارغ التحصیلان بومی همان شهرستان یا استان خود جذب نمایند. و حتی در آزمون های استخدامی خود امتیازهای خاصی برای داوطلبان بومی در نظر میگیرند که در این صورت احتمال جذب غیر بومی ها بسیار پایین می آید، هر چند ممکن است تک و توک غیر بومی هم در صورت کسب امتیازات بالا در آزمون های علمی، عملی و مصاحبه، جذب شوند.

ما در این فایل تمام استان هایی که دارای مشاغل مرتبط با مهندسی شیمی، پتروشیمی ها، پالایشگاهها و ... میباشند، را ذکر کرده ایم.

( برای خرید این فایل ارزشمند به انتهای صفحه مراجعه کرده و خرید نمایید.)

 

 


مبلغ واقعی 71,250 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 57,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 403

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تهران

سایت فایلکده برتر، برترین مرجع فایل های تخصصی آموزشی، مقاله، پروژه، نمونه سوالات، گزارش کارآموزی، پاورپوینت، تحقیق، گزارش کار، جزوه، کتاب، حل المسائل، آموزش کسب درآمد و فایل های آموزشی رشته های مختلف دانشگاهی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما