فایلکده برتر( برترین مرجع فایل های تخصصی آموزشی )

بازدید کنندگان محترم اگر با موبایل وارد شده اید لطفا برای مشاهده توضیحات فایل مورد نظر خود، به وسط صفحه فعلی (به سمت پایین) مراجعه کنید//سایت فایلکده برتر، برترین مرجع فایل های تخصصی آموزشی، مقاله، پروژه، نمونه سوالات، گزارش کارآموزی، پاورپوینت، تحقیق، گزارش کار، جزوه، کتاب، حل المسائل، آموزش کسب درآمد و فایل های آموزشی رشته های مختلف دانشگاهی//سایت فایلکده برتر دارای نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صمت و وزارت ارشاد میباشد، لذا شما عزیزان با اعتماد کامل و خیال راحت از این سایت خرید نمایید و از پشتیبانی بعد از خرید بهره مند شوید(جهت بررسی بیشتر در مورد صحت نماد اعتماد الکترونیکی به منوی بالا، قسمت "درباره ما "مراجعه فرمایید.)// در صورت هر گونه مشکلی به شماره پشتیبانی زیر پیامک ارسال کنید:شماره تلفن همراه:09100764182(لطفا فقط و فقط پیامک ارسال کنید. به تماس ها پاسخی داده نخواهد شد.)

نظرسنجی سایت

بازدید کننده گرامی باتشکر از حسن انتخاب شما لطفا نظر خود را درباره نوع مطالب،اخبار،فایلها ودیگر محتوای سایت بیان کنید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 790
  • بازدید دیروز : 510
  • بازدید کل : 594865

پیوند ها

نظرسنجی سایت

آمار بازدید سایت

گزارش کارآموزی درباره مدیریت، نظارت و اجرای نقشه های ساختمانی


گزارش کارآموزی درباره  مدیریت، نظارت و اجرای نقشه های ساختمانی

گزارش کارآموزی درباره مدیریت، نظارت و اجرای نقشه های ساختمانی

 

 

مشخصات فایل گزارش:

فرمت: وورد، Word تایپ شده( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحات: 55 صفحه

کیفیت: بسیار عالی

با ارائه این گزارش کارآموزی به استاد راهنمای خود قطعا نمره 20 را کسب خواهید کرد. ما این مورد را به شما تضمین خواهیم کرد پس با خیال راحت این فایل را خریداری نمایید.

 

قسمتی از متن گزارش:

فصل سوم:

مزايا و معايب ساختمان هاي فلزي

اجراي اين نوع ساختمان ها خيلي سريع پيشرفت مي نمايد در حالی که كه براي ساختن ساختمان هاي بتوني يا آجري زمان بيشتري لازم است.

ستون ها و قطعات باربر ساختمان هاي فلزي زمان كمتري را صرف مي نمايند و اين خود موجب ایجاد سطح مفيد زيادتر در ساختمان هاي فلزي مي گردد كه براي ساختمانهاي بتوني مرتفع ناچار به ايجاد ستون ها و ديوارهاي قطور مي باشيم.

ساخت قطعات ساختمانهاي فلزي در خارج از محوطه كارگاه (مثلاً در كارخانه هاي فلزي كاري) ممكن بوده و اين خود از لحاظ دقت كار و كيفيت بهتر قطعات و همچنين از لحاظ كار با صرفه مي باشد.

ساختن ساختمانهاي فلزي (البته فقط درقسمت فلزكاري) كمتر تابع آب و هوا و عوامل جوي مي باشد در صورتيكه ادامه كار ساختمانهاي بتوني در هواي زير صفر ممكن نيست. بعضي از آئين نامه ها جوشكاري و چكش كاري را در هواي خيلي سرد اجازه نمي دهند .

امكان تقويت ساختمان بعد از اتمام كار و بالاخره نزديك بودن فرضيات با عمل در ساختمانهاي فلزي از مزاياي آن مي باشد زيرا بعضي از فرضيات كه در ساختمانهاي بتوني مي كنيم به سختي با عمل وفق مي دهد از جمله همگن بودن بتون و فولاد مساوي بودن تنش و كرنش اين دو ماده كه عملاً اين دو ماده همگن نيستند ولي در ساختمانهاي فلزي چون از يك ماده استفاده مي نماييم (فولاد) فرضيات به عمل نزديكتر است.

اينها از مزاياي ساختمانهاي فلزي است و در عوض اين نوع ساختمانها در مقابل آتش سوزي ضعيف بوده و با كوچكترين حريقي كه در كنار ستونها ايجاد شود فوري فولاد گداخته شده و در مقابل بار وارده كمانش نموده و به سرعت لنگرهاي موجود در قطعات افزايش يافته و ساختمانها خراب مي شوند به همين علت است كه در بعضي كشورها سازندگان ساختمانها فلزي مجبور هستند براي ساختمانهاي خود پله هاي بتوني ايجاد نمايند تا در موقع آتش سوزي ساكنان ساختمان بتوانند خود را نجات دهند.

ساختمان هاي فلزي در مقابل عوامل جوي و خوردگي بسيار ضعيف بوده و به همين علت داراي عمر كوتاهتري مي باشند و بالاخره به علت نازكي ديوار ساختمانهاي فلزي در مقابل حرارت و صوت عايق نيست.

احداث ساختمان به منظور رفع احتیاج انسانها صورت گرفته ومهندسین، معماران مسئولیت تهیه اشکال و اجراء مناسب بنا را برعهده دارند؛ محور اصلیمسئولیت عبارت است از:

الف ) ایمنی ب ) زیبائی ج) اقتصاد

با توجه به اینکه ساختمان های احداثی در کشور ما اکثرا" بصورت فلزی یا بتنی بوده و ساختمانهای بنایی غیر مسلح با محدودیت خاص طبق آئین نامه 2800 زلزله ایران ساخته میشود، آشنایی با مزایا و معایب ساختمانها می تواند درتصمیمگیری مالکین ، مهندسین نقش اساسی داشته باشد.

مزایای ساختمان فلزی:

مقاومت زیاد: مقاومت قطعات فلزی زیاد بوده و نسبت مقاومت بهوزن از مصالح بتن بزرگتر است ، به این علت در دهانه های بزرگ سوله ها و ساختمان هایمرتفع ، ساختمانهائی که برزمینهای سست قرارمیگیرند ، حائز اهمیت فراوان میباشد .

خواص یکنواخت : فلز در کارخانجات بزرگ تحت نظارت دقیق تهیهمیشود ، یکنواخت بودن خواص آن میتوان اطمینان کرد و خواص آن بر خلاف بتن با عواملخارجی تحت تاثیر قرار نمی گیرد ، اطمینان در یکنواختی خواص مصالح در انتخاب ضریباطمینان کوچک مؤثر است که خود صرفه جو یی در مصرف مصالح را باعث میشود .

دوام : دوام فولاد بسیار خوب است ، ساختمانهای فلزی که درنگهداری آنها دقت گردد . برای مدت طولانی قابل بهره برداری خواهند بود .

خواص ارتجاعی : خواص مفروض ارتجاعی فولاد با تقریبی بسیارخوبی مصداق عملی دارد . فولاد تا تنشهای بزرگی از قانون هوک بخوبی پیروی مینماید . مثلآ ممان اینرسی یک مقطع فولادی را میتوان با اطمینان در محاسبه وارد نمود . حالاینکه در مورد مقطع بتنی ارقام مربوطه چندان معین و قابل اطمینان نمی باشد .

شکل پذیری : از خاصیت مثبت مصالح فلزی شکل پذیری ان است کهقادرند تمرکز تنش را که در واقع علت شروع خرابی است ونیروی دینامیکی و ضربه ای راتحمل نماید ،در حالیکه مصالح بتن ترد و شکننده در مقابل این نیروها فوق العاده ضعیفاند. یکی از عواملی که در هنگام خرابی ،عضو خود خبر داده و ازخرابی ناگهانی وخطراتان جلوگیری میکند.

پیوستگی مصالح : قطعات فلزی با توجه به مواد متشکله آنپیوسته و همگن می باشد و ولی در قطعات بتنی صدمات وارده در هر زلزله به پوشش بتنیروی سلاح میلگرد وارد میگردد ، ترکهائی که در پوشش بتن پدید می آید ، قابل کنترلنبوده و احتمالا" ساختمان در پس لرزه یا زلزله بعدی ضعف بیشتر داشته و تخریب شود .

مقاومت متعادل مصالح،مقاومت : مصالح فلزی در کشش و فشاریکسان و در برش نیز خوب و نزدیک به کشش و فشار است .در تغییر وضع بارها، نیرویوارده فشاری ، کششی قابل تعویض بوده و همچنین مقاطعی که در بار گذاری عادی تنش برشیدر انها کوچک است ، در بارهای پیش بینی شده ،تحت اثر پیچش و در نتیجه برش ناشی ازان قرار میگیرند. در ساختمانهای بتنی مسلح مقاومت بتن در فشار خوب ، ولی در کشش ویا برش کم است. پس در صورتی که مناطقی احتمالا تحت نیروی کششی قرار گرفته و مسلحنشده باشد تولید ترک و خرابی مینماید.

انفجار : در ساختمانهای بارهای وارده توسط اسکلت ساختمانتحمل شده ، از قطعات پرکننده مانند تیغه ها و دیواره ها استفاده نمی شود . نیرویتخریبی انفجار سطوح حائل را از اسکلت جدا می کند و انرژی مخرب آشکار میشود ، ولیساختمان کلا" ویران نخواهد گردید . در ساختمانهایی بتن مسلح خرابی دیوارها باعثویرانی ساختمان خواهد شد .

تقویت پذیری و امکان مقاوم سازی : اعضاء ضعیف ساختمان فلزیرا در اثر محاسبات اشتباه ، تغییر مقررات و ضوابط ، اجراء و .... میتوان با جوش یاپرچ یا پیچ کردن قطعات جدید ، تقویت نمود و یا قسمت یا دهانه هائی اضافه کرد .

شرایط آسان ساخت و نصب : تهیه قطعات فلزی در کارخانجات ونصب آن در موقعیت ، شرایط جوی متفاوت با تمهيدات لازم قابل اجراء است .

سرعت نصب : سرعت نصب قطعات فلزی نسبت به اجراء قطعات بتنیمدت زمان کمتری می طلبد .

پرت مصالح : با توجه به تهیه قطعات از کارخانجات ، پرتمصالح نسبت به تهیه و بکارگیری بتن کمتر است .

وزن کم : ‌میانگین وزن ساختمان فولادی را می توان بین 245تا 390 کیلوگرم بر مترمربع و یا بین 80 تا 128 کیلوگرم بر مترمکعب تخمین زد ،درحالی که در ساختمانهای بتن مسلح این ارقام به ترتیب بین 480 تا 780 کیلوگرمبرمترمربع یا 160 تا 250 کیلوگرم برمترمکعب می باشد.

اشغال فضا :‌ در دو ساختمان مساوی از نظر ارتفاع و ابعاد ،ستون و تیرهای ساختمانهای فلزی از نظر ابعاد کوچکتر از ساختمانهای بتنی میباشد ،سطح اشغال یا فضا مرده در ساختمانهای بتنی بیشتر ایجاد میشود .

ضریب نیروی لرزه ای : حرکت زمین در اثر زلزله موجب اعمالنیروهای درونی در اجزاء ساختمان میشود ، بعبارت دیگر ساختمان برروی زمینی که بصورتتصادفی و غیر همگن در حال ارتعاش است ، بایستی ایستایی داشته و ارتعاش زمین را تحملکند . در قابهای بتن مسلح که وزن بیشتر دارد ، ضریب نیروی لرزه ای بیشتر از قابهایفلزی است . تجربه نشان میدهد که خسارت وارده برساختمانهای کوتاه و صلب که درزمینهای محکم ساخته شده اند ، زیاد است . درحالیکه در ساختمانهای بلند و انعطافپذیر ، آنهائی که در زمینهائی نرم ساخته شده اند ، صدمات بیشتری از زلزله دیده اند . بعبارت دیگر در زمینهای نرم که پریود ارتعاش زمین نسبتا" بزرگ است ، ساختمان هایکوتاه نتایج بهتری داده اند و برعکس در زمینهای سفت با پریود کوچک ، ساختمان بلنداحتمال خرابی کمتر دارند.

عکس العمل ساختمانها در مقابل حرکت زلزله بستگی به مشخصاتخود ساختمان از نظر صلبیت و یا انعطاف پذیری آن دارد و مهمترین مشخصه ساختمان دررفتار آن در مقابل زلزله ، پریود طبیعی ارتعاش ساختمان است.

معایب ساختمانهای فلزی:

ضعف در دمای زیاد : مقاومت ساختمان فلزی با افزایش دمانقصان می یابد . اگر

دکای اسکلت فلزی از 500 تا 600 درجه سانتی گراد برسد ، تعادلساختمان به خطر می افتد .

خوردگی و فساد فلز در مقابل عوامل خارجی : قطعات مصرفی درساختمان فلزی در مقابل عوامل جوی خورده شده و از ابعاد آن کاسته میشود و مخارجنگهداری و محافظت زیاد است .

تمایل قطعات فشاری به کمانش : با توجه به اینکه قطعات فلزیزیاد و ابعاد مصرفی معمولا" کوچک است ، تمایل به کمانش در این قطعات یک نقطه ضعفبحساب می رسد .

جوش نامناسب : در ساختمانهای فلزی اتصال قطعات به همدیگر باجوش ، پرچ ، پیچ صورت میگیرد . استفاده از پیچ و مهره وتهیه ، ساخت قطعات درکارخانجات اقتصادی ترین ، فنی ترین کار می باشد که در کشور ما برای ساختمانهایمتداول چنین امکاناتی مهیا نیست . اتصال با جوش بعلت عدم مهارت جوشکاران ، استفادهاز ماشین آلات قدیمی ، عدم کنترل دقیق توسط مهندسین ناظر ، گران بودن هزینه آزمایشجوش و .... بزرگترين ضعف میباشد.

تجربه ثابت کرده است که سوله های ساخته شده در کارخانجاتدرصورت رعایت مشخصات فنی و استاندارد ، این عیب را نداشته و دارای مقاومت سازه ایبهتر در برابر بارهای وارده و نیروی زلزله است.

مراحل کامل اجرای یک پروژه ساختمانی ساختمان

خرید مشارکت یا بهر حال تهیه زمین ساختمان انجام مراحل اداری و تهیه نقشه های اجرایی و اخذ جواز ساخت اخذ بیمه مسئولیت تمام خطر توسط صاحب کار
تخریب و آوار برداریاجرای سازه نگهبان با نظارت مهندس ناظر گود برداری و یاپی کنی اجرای بتن نظافتی یا بتن مگر آجر چینی پی آرماتور بندی پی و اجرای صفحه ستونها در ساختمان اسکلت فلزی بتن ریزی پی ریگلاژ صفحه ستونها درساختمان اسکلت فلزیاجرای اسکلت فلزی یا بتنیضد زنگ برای ساختمان اسکلت فلزیاجرای سقفها کرسی چینی و عایق کاریسفت کاری و آجر چینی تیغه ها گچ و خاکلوله کشی آب و گاز و فاضلاب و ملزومات آنها اجرای لوله های برق

عایق کاری سرویسها و آشپزخانه اجرای چهارچوب های در کاشی کاری فرش کفها و قرنیز و سنگ نما و راه پله سفید کاری سیمکشی برق و نصب فیوز ها و ملزومات آنها اجرای نما مراحل اداری و تنظیم سند

نکات اجرای در اجرای ساختمان

  1. براي اندازه گيري عمليات خاكي در متره و برآورد از واحد متر مكعب استفاده ميشود.
  2. آجر خطائي ، آجري است كه در اندازهاي 5×25×25 سانتيمتر در ساختمانهاي قديمي براي فرش كف حياط و غيره بكار مي رفت.

3. چنانچه لازم باشد در امتداد ديواري با ارتفاع زياد كه در حال ساختن آن هستيم بعدا ديوار ديگري ساخته شود بايد لاريز انجام دهيم.
4. هرگاه ابتدا و انتهاي يك ديوار در طول ديوار ديگري بهم متصل شود ، به آن ديوار در تلاقي گفته مي شود.
5. در ساختمانهاي مسكوني (بدون زيرزمين)روي پي را معمولا بين 30 تا 50 سانتي متر از سطح زمين بالاتر مي سازند كه نام اين ديوار كرسي چيني است.
6. قوس دسته سبدي داراي زيبايي خاصي بوده و در كارهاي معماري سنتي استفاده مي شود.

تهیه شده توسط سایت فایلکده برتر


مبلغ واقعی 26,125 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 20,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

تهران

سایت فایلکده برتر، برترین مرجع فایل های تخصصی آموزشی، مقاله، پروژه، نمونه سوالات، گزارش کارآموزی، پاورپوینت، تحقیق، گزارش کار، جزوه، کتاب، حل المسائل، آموزش کسب درآمد و فایل های آموزشی رشته های مختلف دانشگاهی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما