فایلکده برتر( برترین مرجع فایل های تخصصی آموزشی )

بازدید کنندگان محترم اگر با موبایل وارد شده اید لطفا برای مشاهده توضیحات فایل مورد نظر خود، به وسط صفحه فعلی (به سمت پایین) مراجعه کنید//سایت فایلکده برتر، برترین مرجع فایل های تخصصی آموزشی، مقاله، پروژه، نمونه سوالات، گزارش کارآموزی، پاورپوینت، تحقیق، گزارش کار، جزوه، کتاب، حل المسائل، آموزش کسب درآمد و فایل های آموزشی رشته های مختلف دانشگاهی//سایت فایلکده برتر دارای نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صمت و وزارت ارشاد میباشد، لذا شما عزیزان با اعتماد کامل و خیال راحت از این سایت خرید نمایید و از پشتیبانی بعد از خرید بهره مند شوید(جهت بررسی بیشتر در مورد صحت نماد اعتماد الکترونیکی به منوی بالا، قسمت "درباره ما "مراجعه فرمایید.)// در صورت هر گونه مشکلی به شماره پشتیبانی زیر پیامک ارسال کنید:شماره تلفن همراه:09100764182(لطفا فقط و فقط پیامک ارسال کنید. به تماس ها پاسخی داده نخواهد شد.)

نظرسنجی سایت

بازدید کننده گرامی باتشکر از حسن انتخاب شما لطفا نظر خود را درباره نوع مطالب،اخبار،فایلها ودیگر محتوای سایت بیان کنید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 376
  • بازدید دیروز : 310
  • بازدید کل : 581201

پیوند ها

نظرسنجی سایت

آمار بازدید سایت

گزارش کارآموزی در ایستگاه برق 400 کیلو ولت چغادک


گزارش کارآموزی در  ایستگاه برق 400 کیلو ولت چغادک

گزارش کارآموزی در ایستگاه برق 400 کیلو ولت چغادک

 

 

مشخصات فایل گزارش:

فرمت: وورد، Word تایپ شده( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحات: 86 صفحه

کیفیت: بسیار عالی

با ارائه این گزارش کارآموزی به استاد راهنمای خود قطعا نمره 20 را کسب خواهید کرد. ما این مورد را به شما تضمین خواهیم کرد پس با خیال راحت این فایل را خریداری نمایید.

 

قسمتی از متن گزارش:

انواع بریکرها(دژنکتورها)

استانداردهای کلید قدرت:
- کلیدهای قدرت باید برای مدت5 سال یا عملکرد تا 2000 بارتحت شرایط نامی احتیاجی به تعمیر و نگهداری نداشته باشد .
- وسایل طوری تعیین شوند که برای بازرسی تعمیر و نگهداری به آسانی دسترسی به کنتاکتها یا مجموعه های قطع کننده مسیر باشد.

– تمام کنتاکتها و مجموعه های قطع کننده باید به سهولت و سریعا قابل تعویض شوند و امکان تعویض مجموعه کنتاکت و قطع کننده بصورت غلط وجود نداشته باشد.کلیه سیم کشی های لازم برای عملکرد صحیح کلیدهای قدرت لازم است باید انجام شود. سروصدای ایجاد شده توسط کلید قدرت هنگام باز و بسته شدن باید تحت هر شرایطی حداقل باشد. در مورد تابلوهای کشویی ، ساختارهای که کلید قدرت را حمل می کند ، باید طوری باشد که اپراتور ، وسیله کلیدزنی را به راحتی و بصورت امن خارج یا داخل کند .
مقره ها و محفظه کلید ها باید طوری طرح گردد تا در اثر تغییر دما به هیچ قسمت تابلو ، نیرو وارد نسازند
کلیدهای قدرت باید دارای ابعادی باشد تا بتوان نیروی حاصل از موارد زیر را تحمل کند
1 ) نیروی اتصال کوتاه 2 ) نیروی ناشی از زمین لرزه

الف) کلید روغنی

در کلید روغنی در درجه اول از روغن به عنوان عایق استفاده می شود و بدین جهت هر چه ولتاژ شبکه بیشتر باشد حجم روغن داخل کلید زیادتر می گردد بطوریکه وزن روغن در کلید روغنی 230 کیلوولت نزدیک به 20 تن می رسد و همین حجم زیاد روغن یکی از بزرگترین معایب این نوع کلید بخصوص در موقع آتش سوزی است. امروزه این نوع کلید ها توسط کلیدهای مدرن (گازی و کم روغن) بکلی کنار زده شده است. طرز کار کلید روغنی به این شکل است که در موقع قطع کلید و جدا شدن تیغه متحرک از کنتاکت ثابت تراکم جریان در یک نقطه از کنتاکتها بقدری زیاد می شود که باعث شروع جرقه در آن محل می گردد، در اثر حرارت شدید جرقه روغن تجزیه شده و ایجاد گاز می کند که بصورت حبابی اطراف جرقه را می پوشاند. با جدا شدن هر چه بیشتر تیغه از کنتاکت ثابت و طویل شدن جرقه، حباب گازی نیز بزرگتر می گردد و در ضمن اینکه مقداری از حرارت جرقه صرف بخار کردن و تجزیه روغن می شود، در اثر ازدیاد بیش از حد طول جرقه، قوس می شکند و جرقه قطع می شود.

ب) کلید کم روغن

در کلید کم روغن از روغن به عنوان عایق کننده بین فازها و یا فاز و زمین استفاده نمی شود بلکه از آن به عنوان خاموش کننده جرقه استفاده می شود و به همین جهت مقدار روغنی که در کلیدهای کم روغن بکار برده می شود نسبت به کلید های روغنی خیلی کمتر است مثلاً مقدار روغن در یک کلید روغنی KV 10 و MVA 200 در حدود 70 کیلو گرم است در صورتیکه در کلید کم روغن با همان مشخصات فقط 6 کیلو گرم روغن کافی است. طرز کار کلید کم روغن به این شکل است که در موقع جدا شدن دو کنتاکت کلید زیر بار در محفظه روغنی جریان که از آخرین نقطه تماس فلزی کنتاکتها می گذرد و باعث گداخته شدن و تبخیر فلز (مس) می شود و با آن پایه و اساس جرقه یا قوس الکتریکی بین دو کنتاکت جدا شده گذاشته می شود.

حرارت زیاد جرقه روغن اطراف قوس را تبخیر و ایجاد یک حباب گازی با فشار زیاد می کند این حباب گازی از لایه های مختلفی تشکیل شده که از دیدگاه روغن به طرف مرکز قوس عبارتند از:

1- لایه بخار مرطوب روغن

2- لایه بخار داغ و خشک

3- لایه اطراف قوس مرکب از C2H2 و H2 و H با حرارتی در حدود 1000 تا 5000 کلوین و وجود همین اتمها و مولکولهای هیدروژن است که با خواص خوب حرارتی که دارند روغن را برای قطع جریان مناسب می کنند.

محفظه احتراق در کلیدهای کم روغن کوچک و حجم آن خیلی کم است زیرا به علت خواص خوب هیدروژن جهت خاموش کردن جرقه و قطع جریان به مقدار خیلی کمی از گاز نیاز است. قطع جرقه در یک چنین کلیدی تابع شدت جریان می شود بطوریکه هر چه جریان اتصال کوتاه بیشتر باشد بدلیل اینکه روغن اطراف قوس بیشتر تبخیر و ایجاد حباب گازی با فشار زیادتر می کند جرقه زودتر خاموش می گردد از این جهت در اغلب این نوع کلید ها برای کوتاه کردن زمان جرقه در جریان کم قسمت فوقانی محفظه احتراق را خیلی کوچک درست می کنند تا تراکم گاز زیاد شده، جرقه زودتر قطع گردد.

در بریکر روغنی درجه نشان دهنده میزان روغن وجود دارد که با کم شدن روغن ابتدا آلارم داده و در صورت کم شدن بیش از حد فرمان تریپ صادر می کند.

پ) کلید اکسپانزیون (آبی)

کلید اکسپانزیون کلیدیست که در آن از آب به عنوان ماده خاموش کننده جرقه استفاده شده است و به همین جهت اغلب کلید آبی نیز نامیده می شود و از آن در پستها و شبکه های برق کوچک که دارای تأسیسات محدود هستند استفاده می شود. یکی از بهترین خواص این کلید این است که چون آب داخل محفظه احتراق قابل اشتعال نیست هیچگونه انفجاری کلید را تهدید نمی کند و مانند کلیدهای روغنی باعث آتش سوزی نمی شود. در کلید های اکسپانزیون با ولتاژ زیاد به جای آب از روغن مخصوصی که اشتعال آن خیلی بالاست استفاده می شود. طرز کار کلید در موقع قطع جریان اتصال کوتاه به این شکل است که در موقع قطع کلید مقداری آب انژکسیون مانند بداخل محفظه تزریق می شود سپس با جدا شدن کنتاکت ثابت از کنتاکت متحرک و تو لید جرقه، آب داخل محفظه تبخیر و تجزیه می شود و چون راه خروج آن ابتدا بسته است ایجاد فشار بسیار زیاد می کند، این فشار زیاد باعث بالا رفتن محفظه احتراق شده و گاز با سرعت از اطراف جرقه و کنتاکت به خارج راه پیدا می کند که باعث شست و شوی الکترودها شده و جرقه سرد و خاموش می شود. بخار باقی مانده در محفظه پس از قطع کامل کلید مجدداً تقطیر شده و به قسمت زیرین محفظه احتراق بر می گردد و بدینوسیله کلی آماده بستن مجدد بدون دخالت آب می شود زیرا وجود آب در محفظه احتراق هنگام وصل کلید باعث می شود که بین دو کنتاکت قبل از تماس فلزی از طریق هدایت آب، تماس قوسی برقرار شود و آب داخل محفظه احتراق را به شدت تجزیه و تبخیر می کند و مانع وصل صحیح کلید می شود.

 

ت)کلید هوایی

در تمام کلید هایی که تا به حال شرح داده شد ماده اولیه خاموش کننده جرقه مایع است و چون در این نوع کلید ها (روغنی، کم روغن و اکسپانزیون) عواملی که در خاموش کردن جرقه موثر هستند در اثر انرژی خود جرقه از تجزیه روغن و یا آب تهیه و آماده می شوند، همه آنها کم وبیش تابع شدت جریان زمان قطع هستند به عبارت دیگر قدرت قطع جرقه تابع شدت جریان است ولی در کلید هوایی اولاً برای خاموش کردن جرقه و خارج کردن ایون ها و خنک کردن جرقه از هوای سرد تحت فشار استفاده می شود و در ثانی این تنها کلیدیست که قدرت خاموش کنندگی آن مستقل از جریان است و فقط تابع هوای کمپرس شده ایست که قبلاً در یک منبع ذخیره شده و با فشار ثابت و مقدار ثابت برای هر شدت جریانی بداخل محفظه احتراق هدایت می شود لذا بر خلاف کلید های دیگر که خود وسیله خاموش کردن جرقه را بوجود می آورند دارای زمان قطع بسیار کوتاهی هستند، زیرا زمان لازم برای بوجود آوردن عامل مؤثر، گرچه کوتاه مدت هم باشد، از بین می رود.

در کلید های هوایی بخصوص در فشار کم و متوسط، کنتاکت ثابت معمولاً بصورت قیف ساخته می شود که در داخل آن کنتاکت میله ای متحرک جای می گیرد و با تماس با آن کلید بسته می شود. در موقع قطع کلید، کنتاکت میله ای متحرک از کنتاکت ثابت جدا می شود و بین این دو کنتاکت ابتدا در هوای ساکن موجود در محفظه، جرقه حاصل می گردد. طول این قوس را حتی الامکان کوتاه نگه می دارد تا کارکلید کوچک شود در ضمن باید فاصله دو کنتاکت ثابت و متحرک بحدی باشد که پس از خاموش شدن جرقه این فاصله بتواند استقامت الکتریکی کافی برای ولتاژ شبکه را داشته باشد بدین جهت وقتی قوس، طوی مناسب را پیدا کرد، کنتاکت متحرک از حرکت باز می ایستد و هوای فشرده توسط باز شدن سوپاپ مربوطه به محل جرقه راه پیدا می کند و باعث می شود که جرقه پس از اولین یا دومین موج به محض صفر شدن، جریان قطع شود. جریان هوا تا موقعی ادامه می یابد که محفظه احتراق کاملاً از گازهای یونیزه پاک شده باشد در این موقع سوپاپ دریچه مخزن هوا را می بندد و کنتاکت متحرک تا انتهای مسیر خود پایین می آید و فاصله لازم برای ولتاژ شبکه را پیدا می کند. از معایب کلید هوایی را می توان قطع جریان کوچک را در زمانی غیر از موقعی که جریان از صفر می گذرد نامید.

ج) کلید گازی SF6

در این نوع کلید از گاز SF6 به عنوان ماده خاموش کننده جرقه و عایق بین دو کنتاکت و نگهدارنده ولتاژ استفاده شده است. گاز SF6 الکترونها ی آزاد را جذب می کند و ایجاد یون منفی بدون تحرک می کند

در نتیجه مانع ایجاد ابر بهمنی الکترونها که باعث شکست الکتریکی هوا می رسد. گاز SF6 از نظر شیمیایی کاملاً با ثبات است و میل ترکیبی آن خیلی کم و غیر رسمی می باشد و تقریباً 5 برابر هوا وزن دارد و در مقابل حرارت زیاد ناپایدار و غیر قابل اشتعال است.

در ضمن این گاز دارای قابلیت هدایت حرارتی بسیار زیاد است لذا علاوه بر اینکه در خاموش کردن جرقه بسیار موثر واقع می شود، عایق بسیار با ارزشی نیز می باشد طرز استفاده از این گاز در کلیدهای فشار قوی عموماً بر مبنای انژکسیون متراکم شده SF6 به محل قوی الکتریکی (محفظه احتراق) است. در این کلید درجه نشان دهنده میزان فشار گاز وجود داردکه با کم شدن گاز ابتدا آلارم داده و در صورت کم شدن بیش از حد فرمان تریپ صادر می کند.

چ) کلید خلأ

نظر به اینکه اصولاً حاملهای باردار (الکترونهای آزاد) باعث هدایت جریان در فلزات و ایجاد قوس الکتریکی در عایق ها می شوند، لذا در خلأ کامل چون هیچ عنصری وجود ندارد که حامل الکترونها باشد، باید جدا شدن دو کنتاکت فلزی جریان دار به احتمال قوی بدون ایجاد انجام گیرد. با توجه به این اصل مهم کلیدهای فشار قوی که کنتاکتهای آن در خلأ از هم جدا می شوند ساخته شده است. کلید خلأ بطور کلی از سه قسمت اصلی زیر تشکیل شده است:

1- کپسول خلأ از فولاد، کرم، نیکل با کنتاکتورها

2- نگهدارنده کنتاکتورها و ایزولاتورها

3- وسایل مکانیکی رسانای فرمان قطع و وصل

به علت فشار خیلی کم داخل کپسول فاصله دو کنتاکت کلید خلاء در حالت قطع برای ولتاژ تا 30 کیلوولت خیلی کم و در حدود 20 میلیمتر است در نتیجه به علت کوچک بودن طول جرقه (در حدود 20 میلیمتر) و کوتاه بودن زمان جرقه که ماکزیمم از 6 میلی ثانیه تجاوز نمی کند، انرژی قوس الکتریکی در این کلید خیلی کوچکتر از کلیدهای مشابه دیگر است و با توجه به اینکه اغلب قوس قبل از رسیدن جریان به صفر قطع می شود، می توان کلید را با وسیله قطع و وصل سریع نیز مجهز کرد. کلید خلاء امروزه بخاطر دارابودن مزایای از قبیل دوام زیاد، مراقبت کم، امکان قطع و وصل سریع مکرر، در شبکه های فشار متوسط تا 30 کیلو ولت بخصوص برای وصل شبکه های کاپاسیتیو (خازنی) بسیار مناسب می باشد.

 

جعبه زیر بریکر

در این جعبه مکانیزم قطع و وصل بریکر قرار دارد. در این جعبه علاوه بر مکانیزم قطع و وصل، یک سری ترمینال وجود دارد که از این ترمینال ها برای مجهز کردن بریکر به رله های حفاظتی و عملکرد آلارم و تریپ در اتاق فرمان استفاده می شود. در این جعبه یک سری هیتر نیز وجود دارد. دارای سه کنتاکتور می باشد که دو تا قطع کننده و یکی وصل کننده است. به این علت دو کنتاکتور قطع کننده داریم که در مورد قطع اطمینان بیشتری داشته باشیم و اگر یکی از آنها عمل نکرد دیگری عمل کند. دارای کلید دو عملکردی Local-Remote می باشد که در حالت Local برای قطع و وصل نیاز است که در محل بریکر باشیم ولی در حالت Remote می توان از اتاق فرمان دستور قطع و وصل داد. نشانه قطع O و نشانه وصل یک می باشد. در ضمن در مکانیزم فنری یک هندل وجود دارد که می توان عمل شارژ فنر را بصورت دستی انجام داد.

 

انواع مکانیزم قطع و وصل بریکر

الف) فنری

برای قطع کلید از فنر استفاده می شود که بوسیله موتور شارژ آن را شارژ می کنند. مزایای این مکانیزم عبارتند:

1- اطمینان از وجود انرژی ذخیره شده برای عمل قطع پس از عمل وصل

2- ساده بودن طرح

3- ارزان بودن

4- کارکرد رضایت بخش در درجه حرارت های پایین

5- نصب و راه اندازی و تعمیرات آسان

6- امکان شارژ دستی فنر

7- عدم احتیاج به نظارت زیاد

موتور شارژ هر وقت فنر را شارژ کرده باشد برای یک عمل قطع و وصل و یک عمل قطع دیگر کافی است.

در این مکانیزم، در کنار درب جعبه یک هندل تعبیه شده است که در صورت قطع برق DC موتور شارژ می توان فنر را با آن شارژ کرد.

معایب آن نیر به شرح زیر است:

1- محدود بودن میزان انرژی قابل ذخیره برای انجام عمل قطع در کلیدهای با ولتاژ و جریان بالا

2- کند شدن سرعت حرکت در لحظات آخر وصل

3- محدودیت تعداد عملکرد بدون شارژ مجدد فنر

 

ب) هیدرولیک

برای قطع و وصل کلید از حرکت روغن استفاده می شود.

مزایای آن شامل موارد زیر می باشد:

1- دارای انرژی بالا برای عملکرد در کلیدهای SF6 با ولتاژ و جریان اتصال کوتاه

2- قابلیت دخیره انرژی برای تعداد زیاد عمل قطع و وصل با افزایش حجم مخزن گاز نیتروژن

3- امکان شارژ توسط پمپ دستی

4- کم بودن حجم مکانیزم و اینرسی و صدای عملکرد

معایب آن نیز اینگونه است که:

1- امکان نشتی روغن تحت فشار و کاهش اطمینان

2- تأثیر بد هوای سرد بر کارکرد مکانیزم

3- احتیاج به تخصصی خیلی بالا برای نصب و راه اندازی و تعمیرات

4- گران بودن نسبی

5- احتیاج به نظارت نسبتاً زیاد

 

ج) پنوماتیک

برای قطع و وصل کلید از هوای فشرده استفاده می کنند.

مزایای آن مانند:

1- دارای انرژی کافی برای عملکرد کلیدهای SF6 با ولتاژ و جریان اتصال کوتاه بالا

2- قابلیت ذخیره انرژی برای تعداد زیاد عمل قطع و صل با افزایش حجم مخزن هوای فشرده

3- مقرون به صرفه بودن در پست هایی که منبع هوای فشرده در دسترس می باشد.

4- ساختمان نسبتاً ساده و کم بودن اهرم و قطعات متحرک

دارای معایب زیر است:

1- امکان نشتی هوای فشرده و کاهش قابلیت اطمینان

2- پیش بینی های اضافی جهت تأمین هوای فشرده مطمئن مانند نصب کمپرسور یا مخزن رزرو

3- صدای شدید به هنگام عملکرد

4- تأثیر بد هوای سردسیر بر کارکرد مکانیزم

5- احتیاج به تخصص بالا جهت نصب و راه اندازی و تعمیرات

6- احتیاج به نظارت نسبتاً زیاد

لاین تراپ و PLC (تله موج):

در ابتدای ورود به شبکه به پست از این وسیله استفاده می شود این وسیله بصورت یک صافی عمل می کند برای فرستادن امواج مخابراتی آنها را بر روی خطوط فشار قوی و روی فرکانس 50 هرتز می فرستند. در نهایت باید فرکانس مخابراتی که در حدود مگاهرتز است از 50 هرتز شبکه جدا شود که این کار بر عهده لاین تراپ می باشد.

لاین تراپ تشکیل شده است از سلف استوانه ای شکل و یک خازن که درون آن قرار دارد. این دو به طور موازی قرار می گیرند یکی از آنها فرکانسهای زیاد را از خود عبور می دهد و دیگری فرکانسهای پایین که باعث جداسازی فرکانسها می شود بر روی هر خط 3 فاز دو عدد لاین تراپ وجود دارد که یکی برای فرستادن امواج و دیگری برای گرفتن امواج می باشد سپس این امواج به طرف CVT و از آنجا به PLC فرستاده می شود. PLC یک مجموعه الکترونیکی است که ارتباط بین پستها با یکدیگر و همچنین با مراکز دیساچینگ را برقرار می کند.

سنکرونیزاسیون و المانهای تشکیل دهنده آن در پست ها

تعریف سنکرون کردن:

وصل دو شبکه کاملاً مجزا بطریقی که هیچ نوع جریان ضربه ای قابل ملاحظه ای ایجاد نشود.

تعریف سنکرون چک کردن تبدیل یک شبکه خطی به یک شبکه رینگ با وصل یک بریکر زمانی که در رینگ انتقال سراسری بدلیل بروز فالت یک خط بی برق شود و باعث خطی کردن شبکه شود چون فرکانس این شبکه تغییری نمی کند این شبکه سنکرون می باشد ولی به خاطر اطمینان زمانی که کلید سنکرون زده شود اطلاعات روی تابلو سنکرون بایستی چک شود. وصل بریکر در چنین شرایطی کم کردن زاویه بار می باشد.

شرایط سنکرون کردن:

الف) برابری ولتاژ: برابری ولتاژ ها توسط تغییر شدت جریان تحریک ژنراتورها صورت می گیرد.

ب) برابر فرکانس: برابر فرکانسها توسط تنظیم محرک اولیه ژنراتورها صورت می گیرد. و برای کنترل ولتاژها و فرکانسها از ولت متر دوبل و فرکانس متر دوبل استفاده می شود.

ج) برابری فازها: هم فاز بودن دو شبکه توسط لامپ های حرارتی و یا ولتمتر که مابین فازهای همنام وصل شده کنترل می شود و زمانی می توان اقدام به وصل بریکر نمود که ولتاژ دو طرف همفاز شده باشد زمانی که لامپ حرارتی خاموش می شود. زمان ایده آل جهت وصل کلید است که همزمان عقربه سنکروسکپ نیز زمان صفر را نشان می دهد.

د) ترتیب صحیح فازها: کنترل فازها: کنترل صحیح توالی فازها برای هر ژنراتور، ترانسفورماتور و یا خطوط فقط یکبار در موقع اولین راه اندازی بررسی و کنترل می شود و به این ترتیب تا زمانی که تغییرات اساسی روی شبکه انجام نشود پابرجاست. ترتیب صحیح فازها (اتصال فازهای همنام به یکدیگر) را می توان توسط سه عدد لامپ کنترل نمود؛ این لامپ ها مابین فازهای همنام که باید به هم متصل و پارالل شوند بسته می شود. اگر در این حالت ( قبل از انجام پارالل) ترتیب فازها صحیح باشد لامپها با هم روشن و با هم خاموش می شوند ولی اگر ترتیب فازها غلط باشد چراغها یکی پس از دیگری روشن و خاموش می شوند.

سنکروسکپ با عقربه گردان:

این دستگاه تشکیل شده از یک استاتور و یک روتور که استاتور آن از شبکه و روتور آن از یک شبکه دیگر تغذیه می شود، در استاتور جریان متناوبی همفاز با ولتاژ شبکه اول حوزه متغیر و متناوبی با فرکانس آن ایجاد می گردد و در روتور جریان سه فاز حوزه دواری ایجاد می کند که فرکانس آن متناسب با فرکانس شبکه دوم است. اگر فرکانس این حوزه در روتور و استاتور برابر باشد روتور به نشانه سنکرون از گردش باز می ماند و متوقف شدن حرکت عقربه دستگاه سنکروسکپ علامت شرایط مناسب جهت پارالل نمودن دو شبکه است ولی اگر سرعت شبکه اول نسبت به شبکه دوم سریع یا آهسته باشد عقربه سنکروسکپ جهت چپ و یا راست می گردد.

ترانسقورماتور قدرت
ترانسفور ماتور وسيله اي است كه انرژي الكتريكي را در يك سيستم جريان متنا وب از يك مدار به مـدار ديگـر انتقال مي دهد و مي تواند ولتاژ كم را به ولتاژ زياد وبالعكس تبديل نمايد .
برخلاف ماشينهاي الكتريكي كه انرژي الكتريكي و مكانيكي را به يكديگر تبديل مي كند ، در تـرا نسفـور ما تـور انرژي به همان شكل الكتريكي باقيمانده و فركانس آن نيز تغيير نميكند و فقط مقـادير ولتاژ و جريـان در اوليـه و ثانويـه متفاوت خوا هد بود . ترانسفورماتورهـا نه تنها به عنوان اجزاء اصلي سيستم هاي انتقال و پخـش ا نـرژي مطرح هستند بلكه در تغذيه مدارهاي الكترونيك و كنترل ، يكسوسازي ، اندازه گيري و كوره هاي الكتريكـي نيـز نقش مهمي بر عهده دارند .
انواع ترانسفورماتورها را ميتوان برحسب وظايف آنها بصورت ذيل بسته بندي كرد :
1- ترانسفورماتورهاي قدرت در نيروگاهها و پستهاي فشار قوي
2- ترانسهاي توزيع در پستهاي توزيع زميني و هوايي ، براي پخش انرژي در سطح شهرها و كارخانه ها
3- ترانسهاي قدرت براي مقاصد خاص مانند كوره هاي ذوب آلومينيم ، يكسوسازها و واحدهاي جوشكاري
4- اتوترانسها جهت تبديل ولتاژ با نسبت كم و راه اندازي موتورهاي القايي
5- ترانسهاي الکترونيكی
6- ترانسهاي ولتاژ و جريان جهت مقاصد اندازه گيري و حفاظت
7- ترانسهاي زمين براي ايجاد نقطه صفر و زمين كردن نقطه صفر
8- ترانسهاي آزمايشگاه فشار قوي و ...
و از نظر ماده عايقي و ماده خنك كننده نيز ترانسفورماترها را مي توان بصورت ذيل بسته بندي كرد:
1- ترانسفورماتورهاي روغني Oil immersed power Transformer
2- ترانسفورماتورهاي خشك Dry type transformer 3-ترانسفورماتورهاي با عايق گازي sf6) Gas insulated transformer)
ساير ترانسفورماتورها مانند ترانسفورماتورهاي كوره ، ترانسفورماتورهايتغيير دهنده فاز و..
بعنوان ترانسفورماتورهاي خاص قلمداد مي گردند .
ترانسـفورماتورهاي قدرت پست فولاد خراسان كه بهنام T2 , T1 قلمداد مي شوند ، از نوع تـرانسفورهاي روغني هستند .

تهیه شده توسط سایت فایلکده برتر


مبلغ واقعی 21,125 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 16,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 390

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تهران

سایت فایلکده برتر، برترین مرجع فایل های تخصصی آموزشی، مقاله، پروژه، نمونه سوالات، گزارش کارآموزی، پاورپوینت، تحقیق، گزارش کار، جزوه، کتاب، حل المسائل، آموزش کسب درآمد و فایل های آموزشی رشته های مختلف دانشگاهی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما