فایلکده برتر( برترین مرجع فایل های تخصصی آموزشی )

بازدید کنندگان محترم اگر با موبایل وارد شده اید لطفا برای مشاهده توضیحات فایل مورد نظر خود، به وسط صفحه فعلی (به سمت پایین) مراجعه کنید//سایت فایلکده برتر، برترین مرجع فایل های تخصصی آموزشی، مقاله، پروژه، نمونه سوالات، گزارش کارآموزی، پاورپوینت، تحقیق، گزارش کار، جزوه، کتاب، حل المسائل، آموزش کسب درآمد و فایل های آموزشی رشته های مختلف دانشگاهی//سایت فایلکده برتر دارای نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صمت و وزارت ارشاد میباشد، لذا شما عزیزان با اعتماد کامل و خیال راحت از این سایت خرید نمایید و از پشتیبانی بعد از خرید بهره مند شوید(جهت بررسی بیشتر در مورد صحت نماد اعتماد الکترونیکی به منوی بالا، قسمت "درباره ما "مراجعه فرمایید.)// در صورت هر گونه مشکلی به شماره پشتیبانی زیر پیامک ارسال کنید:شماره تلفن همراه:09100764182(لطفا فقط و فقط پیامک ارسال کنید. به تماس ها پاسخی داده نخواهد شد.)

نظرسنجی سایت

بازدید کننده گرامی باتشکر از حسن انتخاب شما لطفا نظر خود را درباره نوع مطالب،اخبار،فایلها ودیگر محتوای سایت بیان کنید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1008
  • بازدید دیروز : 258
  • بازدید کل : 588691

پیوند ها

نظرسنجی سایت

آمار بازدید سایت

گزارش کارآموزی در شركت هپكو اراك


گزارش کارآموزی در شركت هپكو اراك

گزارش کارآموزی در شركت هپكو اراك

 

 

مشخصات فایل گزارش:

فرمت: وورد، Word تایپ شده( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحات: 50 صفحه

کیفیت: بسیار عالی

با ارائه این گزارش کارآموزی به استاد راهنمای خود قطعا نمره 20 را کسب خواهید کرد. ما این مورد را به شما تضمین خواهیم کرد پس با خیال راحت این فایل را خریداری نمایید.

 

قسمتی از متن گزارش:

 

فهرست مطالب

 

 

 

عنوان صفحه

 

 

 

فصل اول : آشنايي با مكان كارآموزي

 

تاريخچه شركت هپكو و روند تكاملي آن……………………………………………………………2

 

امكانات موجود در شركت هپكو ……………………………………………………………………..4

 

كارگاه عمليات اوليه…………………………………………………………………………………….10

 

ليست محصولات…………………………………………………………………………………………13

 

 

 

فصل دوم : ارزيابي بخش هاي مرتبط با رشته عملي كارآموز

 

نحوه عملكرد تعميرات ماشينكاري خدمات فني………………………………………………….15

 

ايرواستاتيك وهيدرواستاتيك………………………………………………………………………..17

 

 

 

فصل سوم : آزمون آموخته ها و نتايج

 

PLC………………………………………………………………………………………………………20

 

سيستم كنترل لاجيك قابل برنامه ريزي PLC……………………………………………………25

 

مقايسه PLC با يك كامپيوتر معمولي ……………………………………………………………..38

 

 

 

فصل چهارم : دستگاههايCNC

 

دستگاههايCNC……………………………………………………………………………………...41

 

ملاحظات اقتصادي………………………………………………………………………………………44

 

 

 

 

پيشگفتار

 

**************

 

شركت هپكو به عنوان يكي از مهمترين و معتبرترين شركتها در زمينه ساخت ماشين آلات راهسازي در ايران مطرح مي باشد كه از آن مي توان به عنوان يكي از بهترين مكانها براي كارآموزان ياد كرد.كارآموزان مي توانند براي فراگيري و تطبيق رشته خود به اين مكان مراجعه كنندودر رشته هاي مختلف مانند:برق(قدرت و الكترونيك)،مكانيك،عمران و اكثر رشته هاي فني و مديريت به كارآموزي مشغول شوند.

 

بخش مرتبط با رشته برق و شاخه الكترونيك در شركت هپكو،سيستمهاي PLC و CNC مي باشد كه در اين گزارش به آنها پرداخته ام.

 

در پايان لازم مي دانم كه از زحمات بي شائبه جناب آقاي.................. سرپرست محترم كارآموزي واستاد راهنما جناب آقاي .................،كه در آموختن دانسته هايشان به دانشجويان از هيچ كوششي دريغ نمي كنند تشكرو قدرداني نمايم.

 

 

فصل دوم

 

ارزيابي بخشهاي

مرتبط با رشته عملي كارآموز

نحوه عملكرد تعميرات ماشينكاري خدمات فني

قسمت تعميرات متشكل از چندين گروه جهت تعمير و سرويس و غيره مي باشد كه هر كدام طبق برنامه بروشور كاري وظايف خود را انجام مي دهند.

اين قسمت تشكيل شده است از دو گروه سرويس و تعمير و يك گروه تعميرات كربن و يك گروه سيم پيچي و يك گروه آزمايشگاه الكترونيكي.

 

گروه سرويس و تعمير

از دو گروه سرويس و تعمير يك گروه به نام A و يك گروه به نام B مي باشند.گروه A متشكل از دو نفر سرويس كار است كه يكي از آنها سرويس برق دستگاه و ديگري مكانيك دستگاه را انجام مي دهند.گروه تعمير نيز متشكل از دو نفر است كه يكي تعميرات برق و ديگري تعميرات مكانيك را انجام مي دهد.

نحوه عملكرد سرويس كاري به اين شكل است كه يك برگ سرويس به همراه يك آئين نامه كه به همراه شماره ماشين در روي دستگاه موجود مي باشد با استفاده از كنتور دستگاه در هر 100 ساعت يكبار سرويس هفتگي و به دنبال آن سرويس هاي دو هفتگي و ماهانه و سالانه نيز انجام مي شود.البته در بروشوري كه روي دستگاه مي باشد.

گروه تعمير هم به دنبال به وجود آمدن عيب در دستگاه كار آنها شروع مي شود كه اگر عيب برقي يا مكانيكي باشد تعميركار مربوطه مسئوليت تعمير را به عهده مي گيرد.

هر هفته يكي از گروههاي سرويس در شب قرار مي گيرد.

هر هفته يكي از گروههاي سرويس در شب قرار مي گيرد كه در كنار سرويس دستگاهها در صورتي كه عيب تعميري به وجود آيد گروه تعمير ملزم به رفع عيب مي باشد.

گروه كرين هم مسئوليت تعمير و نصب كرين را در نقاط مختلف كارخانه به عهده دارند.

 

آزمايشگاه الكترونيك هم وظيفه تعمير بردهاي الكترونيكي مربوط به دستگاههاي جوش و بردهاي كنترلي CNC را به عهده دارد.

هر هفته يك ليست كامل از كنتورهاي دستگاهها نوشته شده و به قسمت كامپيوتري فرستاده مي شود كه طبق اين ليست برگ سرويس هاي هفتگي و ماهانه صادر مي شود.

پرسنلي كه كار سرويس را انجام مي دهند در برگ سرويس آن نام خود را به همراه ساعت كاري را كه روي دستگاه گذاشته اند انجام مي دهند.در نهايت كارها روي يك روال خاص صورت مي گيرد.

سيستمي كه هم اكنون روي دستگاههاي ماشينكاري در هپكو نصب مي باشدCNC مي -باشد يعني تعداد زيادي از دستگاههاي فرز و تراش به صورت CNC مي باشد و چون نوع كارهاي انجام شده متفاوت است اپراتورها مجبور هستند كه مدام با قسمت برنامه ريزي در ارتباط مربوط به قطعه كارهاي متفاوت را بنويسند و كار آنها انجام گيرد.در نتيجه برنامه نويس موظف است كه روي دستگاهها بيايد وو برنامه هاي جديد را وارد نمايد.

در آينده اي نه چندان دور تصميم گرفته اند كه از يك مركز كامپيتري كنترل مي شوند و از طريق همين شبكه تغييرات لازم را روي برنامه ها انجام مي دهند و ديگر نيازي به آمدن برنامه نويس در داخل كارگاه نمي باشد و كليه كارهاي نرم افزاري توسط اين شبكه انجام مي گيرد.

سيستم برقي دستگاههاي موجود در كارگاه را مي توان به دو دسته تقسيم كرد:

1- سيستم هاي رله كنتاكتوري.

2- سيستم هاي كنترلي ديجيتال.

 

سيستم هاي رله كنتاكتوري

در اين سيستم هاي براي تشخيص وضعيت دستگاه علاوه بر ليميت سوئيچ ها و پراكسيهاي حسي استفاده مي شود و جهت صدور فرمان از سوئيچ هاي فشاري و رله كنتاكتوري استفاده مي شود.اين سيستم ها از قابليت انعطاف پذيري چندان بالايي برخوردار نيستند.

 

سيستمهاي كنترلي ديجيتال

در اين سيستم ها براي تشخيص وضعيت دستگاه علاوه بر ليميت و پراكسيهاي حسي از انكودرها و تاكومترها نيز استفاده مي شود.

 

ايرواستاتيك

ايرواستاتيك سيستم ايجاد فشار هوا كه پس از آب گيري هموا و مخلوط ن با روغن وارد سيستم مي شود و ايجاد يك فاصله هوايي (گپ هوايي) جهت كاهش اصطكاك يا از بين بردن اصطكاك در محل اسلايدها (ريل هاي حركت محور ) مي شود كه جهت آب كيري هوا فشرده شده و توسط كمپرسور خنك كننده خنك شده و ذرات بخار موجود در هوا مايع و فيلترشده و سپس دفع مي گردد.

 

هيدرواستاتيك

سيستم ايجاد فشار روغن جهت روغنكاري گيربكس گلكي (هداستوك) و تعويض ابزار مي باشد كه اين فشار روغن اندازه خاصي دارد و دائماً كنترل مي شود.

كل سيستم دستگاه ايرواستاتيك و هيدرواستاتيك از نظر فشار و دما توسط PLC كنترل مي شود.اگر در حين كار اشكالي به وجود آيد سيستم آلارم مي دهد كه عيب دستگاه مشخص مي شود.به طور مثال آلارم 11 يا هيدرواستاتيك 3 مورد مي تواند باشد.

1.ERROR PRESSURL B 34/1 B 34 - F1 OPENED (E 5. Ø = Ø)

 

اين اشكال نشان مي دهد پريجر يا كليد تحت فشار شماره F1 كه با برچسب نشان داده شده B34 مجموعه را نشان مي دهد كه در نقشه برقي نشان داده شده است و1 نشان دهنده صفحه نقشه برقي مي باشد.مثلاًB 34/1يا B 34/2 .

 

2. OVER TEMPTRATURE B 34/1 B 34 F2 OPENED (E 5.2= Ø)

ورودي PLC بايت5 و بيت2 دما زياد است

3. FILTER DIRTY B 34/1

B 34 F2 OPENED (E 5.4= Ø ). IS CLTECKED IN TERVALS OF 12 MEN. IN CASE OF ERROR A STATUS MESSAGE APPEARS.

IF THE FILTER IS NOT REPLACED WITHIN 3H.

 

بعد از 12 ديقه بايد درPLC خوانده شود اگر تأخير داشته باشد يا زمان بيشتر از 12 دقيقه شود آلارم مي دهد.

 

آلارم PC و NC

PROGRAM CONTROL:PC

كنترل برنامه اي

 

NOMBERIC CONTROL:NC

كنترل محوري - اعداد و ارقام را كنترل مي كند.

 

تاريخچه شركت هپكو و روند تكاملي آن

شركت هپكو در 1354 شمسي با هدف توليد ماشين آلات راهسازي،با سرمايه گذاري بخش خصوصي و سازمان گسترش و نوسازي صنايع و همكاري شركتهاي اينترناش،پوكلين،ساكايي،دانيا پاكولوكومو در زمينه مونتاژ محصولات در زميني به وسعت 90 هكتار در شهر صنعتي اراك شروع به فعاليت نمود .

پس از پيروزي انقلاب اسلامي و با توجه به سياستهاي دولت جمهوري اسلامي در زمينه خودكفايي نياز به توسعه و تعميق فعاليتها در جهت ساخت اين شركت توانست در زمينه هاي فضايي توليد،ماشين ابزار و تعميق و توسعه ساخت به پيشرفتهاي چشمگيري دست يابد.اين فعاليتها ابتدا با كپي كاري غلطك آغاز شد و سرانجام در سال 1363 طي يك مناقصه بين المللي قرارداد انتقال تكنولوژي با شركت ليبهر آلمان براي توليد دو نوع بولدزر،دو نوع بيل هيدروليكي و يك نوع گريدر و با شركت ولوو سوئد براي توليد دو نوع لودر منعقد گرديد.

همچنين به منظور عملي نبودن پروژه طرح توسعه هپكو در زيمنه افزايش توليد در سال 1364 با نظارت سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران قرارداد ديگري با شركت آلماني ليبهر منعقد گرديد و با همكاريهاي فني و اقتصادي دو طرف سرانجام پروژه طرح در سال 1370 به انجام رسيد و مورد بهره برداري قرار گرفت.

شركت هپكو با تخصيص هزينه ارزي معادل 48 ميليون دلاري و هزينه ريالي 15 ميليارد ريال جهت افزايش تواناييها و ظرفيت توليد به عنوان يكي از صنايع استراتژيك ملي محسوب مي گردد.اين طرح در دو فاز به اجرا درآمده است كه فاز اول آن با توان توليد سالانه 2100 دستگاه هم اكنون مورد بهره برداري قرار گرفته و امكان بهره برداري از فاز دوم آن با توان توليد 3400 دستگاه وجود دارد.

 

تهیه شده توسط سایت فایلکده برتر


مبلغ واقعی 18,625 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 14,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 359

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تهران

سایت فایلکده برتر، برترین مرجع فایل های تخصصی آموزشی، مقاله، پروژه، نمونه سوالات، گزارش کارآموزی، پاورپوینت، تحقیق، گزارش کار، جزوه، کتاب، حل المسائل، آموزش کسب درآمد و فایل های آموزشی رشته های مختلف دانشگاهی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما