فایلکده برتر( برترین مرجع فایل های تخصصی آموزشی )

بازدید کنندگان محترم اگر با موبایل وارد شده اید لطفا برای مشاهده توضیحات فایل مورد نظر خود، به وسط صفحه فعلی (به سمت پایین) مراجعه کنید//سایت فایلکده برتر، برترین مرجع فایل های تخصصی آموزشی، مقاله، پروژه، نمونه سوالات، گزارش کارآموزی، پاورپوینت، تحقیق، گزارش کار، جزوه، کتاب، حل المسائل، آموزش کسب درآمد و فایل های آموزشی رشته های مختلف دانشگاهی//سایت فایلکده برتر دارای نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صمت و وزارت ارشاد میباشد، لذا شما عزیزان با اعتماد کامل و خیال راحت از این سایت خرید نمایید و از پشتیبانی بعد از خرید بهره مند شوید(جهت بررسی بیشتر در مورد صحت نماد اعتماد الکترونیکی به منوی بالا، قسمت "درباره ما "مراجعه فرمایید.)// در صورت هر گونه مشکلی به شماره پشتیبانی زیر پیامک ارسال کنید:شماره تلفن همراه:09100764182(لطفا فقط و فقط پیامک ارسال کنید. به تماس ها پاسخی داده نخواهد شد.)

نظرسنجی سایت

بازدید کننده گرامی باتشکر از حسن انتخاب شما لطفا نظر خود را درباره نوع مطالب،اخبار،فایلها ودیگر محتوای سایت بیان کنید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 394
  • بازدید دیروز : 491
  • بازدید کل : 590723

پیوند ها

نظرسنجی سایت

آمار بازدید سایت

دانلود طرح درس روزانه شیمی 3 شیمی راهی به سوی آینده ای روشن


دانلود طرح درس روزانه شیمی 3 شیمی راهی به سوی آینده ای روشن

دانلود طرح درس روزانه شیمی 3 شیمی راهی به سوی آینده ای روشن

 



 

مشخصات فایل طرح درس:

فرمت: وورد، Word تایپ شده( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحات: 9 صفحه

دوره: دبیرستان، دوم متوسطه

پایه: دوازدهم

درس مربوطه: شیمی3

کیفیت: بسیار عالی

 

توجه: این طرح درس توسط معلم رسمی آموزش و پرورش، با رعایت سطوح بالای ارزشیابی، رعایت واحدهای یادگیری، طبق استانداردهای دبیرخانه راهبری کشوری و طبق برنامه درس ملی طراحی و تالیف شده است و مناسب دبیران شیمی محترم جهت نوشتن طرح درس قبل تدریس، همچنین شرکت در جشنواره های تدریس استانی و کشوری میباشد.

طرح درس و اهداف بر اساس تلفیقی از هدف نویسی برنامه درسی ملی و طبقه‌بندی جدید بلوم

 

قسمتی از متن طرح درس:

 

طرح درس روزانه درس شیمی 3

مشخصات کلی

شماره طرح درس: 27

موضوع درس:

1-شیمی راهی به سوی آینده ای روشن تر

2-به دنبال هوای پاک

تاریخ اجرا:

مدت اجرا: 90 دقیقه

مجری: .

کلاس: دوازدهم تجربی

تعداد فراگیران: 38

مکان:

الف: قبــل از تـــــــدریــس

اهداف بر اساس تلفیقی از هدف نویسی برنامه درسی ملی و طبقه‌بندی جدید بلوم

سطح هدف

اهداف و پیامدها

هدف کلی

1- شیمی ،راهی به سوی آینده ای روش تر

2-به دنبال هوایی پاک

اهداف مرحله‌ای

**دانش آموزان پس ازپایان جلسه آموزشی به اهداف جزیی زیر دست می یابند:

1- از دستاوردهای پیشرفت یک جامعه دسترسی آسان و ارزان به فناوری های جدید است

2-از جمله دست آوردهای مهم علم شیمی مبدلهای کاتالیستی ، کودهای شیمیایی،تصفیه آب و تولید پلاستیک است

3-با نگاهی به گذرزمان همچنان به دستآوردهای جدید علم شیمی برای رفع چالش های حیاتی نیاز است

4-دانش و فناوری علاوه بر ایجاد رفاه و آسایش در صورت کاربرد نادرست اثرات مخرب دارد

5- با دست آوردهای شیمی دزمینه : کاهش آلودگی هوا و فرآورده های کشاورزی و بهره وری از منابع شیمی آشنا می شود

6-اجزا ءتشکیل دهنده هوای پاک را بشناسد

7-در چه صورتی هوا را آلوده می گویند

8-تاثیر هوای آلوده بر چهره شهرها وساختمان ها و محیط زیست

9-غلظت آلاینده ها در طول شبانه روز ثابت نیست

10-چه آلاینده هایی هستند که باطلوع خورشید غلظت بیشتری دارند

11-چگونه می توان غلظت آلاینده ها راکاهش داد

12-منابع تولید آلاینده های CO و NO و 2SO چیست

13-دلیل وجود هیدروکربن در خروجی اگزوز ماشین ها بیان کند

14-در چه ساعاتی از شبانه روز غلظت آلاینده های هوا ثابت است

15-دلیل قهوه ای بودن هوای آلوده به خاطر وجودگاز 2NO است

16- شناسایی رفتارآلاینده ها ، چگونگی انجام واکنش های آنها برای کاهش میزان آلاینده های هوا، الزامی است

 

هدف‌های رفتاری آموزشی

اهداف (با رعایت توالی محتوای درسی)

انتظارات در پایان آموزش

حیطه و سطح در بلوم

عناصر برنامه درسی ملی

تعقـل، ایمـان، علـم، عمـل و اخـلاق

عنصر

عرصه ارتباط با

خود

خدا

خلق

خلقت

دانش آموز،بتواند توضیح دهد که چگونه فناوری های جدید باعث پیشرفت و آسایش و رفاه جامعه بشری میشود

شناختی-دانش

علم

   

*

 

دانش آموز ،توضیح دهد تصفیه آب چگونه باعث پیشرفت و سلامتی جامعه می شود

شناختی – فهم

تعقل

   

*

 

دانش آموز نقش شیمی در تهیه غذای انسان ها را توضیح دهد

شناختی-تجزیه و تحلیل

تعقل

   

*

 

دانش آموز نقش شیمی در صنعت حمل و نقل را بیان کند

شناختی –کاربرد

علم

   

*

 

دانش آموز صنعت پلاستیک و کاربرد آن در زندگی را توضیح دهد

شناختی- تجزیه و تحلیل

علم

*

     

دانش آموزتوضیح دهد که علم شیمی چه کاربردی در وسایل الکترونیکی دارد

شناختی-تجزیه و تحلیل-کاربرد

تعقل

   

*

 

دانش آموز با توجه به فنا وری های شیمیایی در گذر زمان ،نیازآینده جامعه به علوم و دانش شیمی را برای رفع چالشهای جدیدی که بشر مواجه می شود توجیه کند

شناختی- تجزیه و تحلیل

تعقل

     

*

دانش آموز بتواند استفاده های مفید و اثرات مخرب یک فناوری علمی را بیان و مقایسه کند

شناختی- ارزشیابی

تعقل

   

*

 

دانش آموز گازهای موجود در هوای پاک را نام ببرد

شناختی -دانش

علم

   

*

 

دانش آموز، گازهایی که باعث آلودگی هوا می شود را بشناسد

شناختی- دانش

علم

   

*

 

دانش آموز بتواند منابع تولید آلاینده ها رابیان کند

شناختی و تجزیه و تحلیل

علم

   

*

 

دانش آموز گازی که باعث قهوه ای بودن هوای آلوده می شود را بشناسد

شناختی-فهم

تعقل

   

*

 

دانش آموز تاثیر هوای آلوده بر فرسایش ساختمانها را توضیح دهد

شناختی- ارزشیابی –تجزیه و تحلیل

تعقل

   

*

 

دانش آمورز نمودار تغییرات غلظت آلاینده را در شبانه روز تفسیر کند

درک و فهم - تجزیه و تحلیل

تعقل

*

     

دانش آموزعلت کاهش غلظت 2NOو افزایش غلظت 3O در ساعات 8 تا10بامداد را بیان کند

تجزیه و تحلیل – فهم

علم

*

     

دانش آموز دلیل وجود هیدرو کربن در خروجی اگزوز را توضیح دهد

شناختی درک و فهم

علم

*

     

دانش آموز آلاینده هایی که در خروجی اگزوز وجود دارد را نام ببرد

شناختی

تعقل

   

*

 

دانش آموز بتواند معادله شیمایی ایجاد گازهای CO و NO و 2SO را بنویسید و موازنه کند

شناختی- تجزیه و تحلیل و فهم

تعقل

*

     

دانش آموز توضیح دهد که چگونه می توان آلاینده ها را در هوا کره کاهش داد

شناختی- دانش- تجزیه و تحلیل و فهم

عمل

*

     

دانش آموز توضیح دهد که برای کاهش غلظت آلاینده ها نیاز به شناسایی و رفتار شیمیایی و مکانیسم واکنش آلاینده ها دارد

شناختی- درک و فهم

علم

     

*

دانش آموزبیان کند که چگونه می تواند در کاهش آلودگی هوا نقش داشته باشد

عاطفی – ارزش گذاری

عمل

*

     

دانش آموز تصمیم بگیرد(با رعایت صرفه جوی درمصرف برق و همچنین تفکیک زباله پلاستیکی) دو مورد از عادت های رفتاری خود را در رابطه با آلودگی هو ااصلاح کند

روانی حرکتی –اجرای مستقل

عمل

*

     

دانش آموز با توجه به مطالب ارایه شده و دستا وردهای جدید علمی به عظمت خالق هستی پی می برد

ترکیب – درک و فهم

تعقل

 

*

   

دانش آموز برای انجام فعالیت گروهی آمادگی لازم را به دست می آورد

اجرای مستقل

عمل

   

*

 

رئوس مطالب

دست یافتن به آینده ای روشن به کمک علم شیمی

داشتن هوای پاک

 

مواد و رسانه‌های آموزشی

کتاب – تخته – پروژکتور – فیلم - چند داروی پر مصرف – نوارکاست قدیمی –CD-فلش و عکس هایی ازصنایع بسته بندی مواد غذایی

پیش بینی رفتار ورودی

-چند مورداز دست آوردهای شیمی را که با آنها آشناست بیان کند

-آب تصفیه با رودخانه چه تفاوتی دارد را توضیح دهد

-چگونه آب تصفیه می شود

-چند داروی که استفاده زیاد دارند و در اثر واکنش ها و فناوری های شیمی به دست آمده است را نام ببرد

- هوای شهر ستان محل زندگی ما درچه اوقاتی آلوده است که باعث تعطیلی مدارس می شود

-در شهرما علت اصلی آلودگی هوا چیست

-وضیعت تنفس درهنگام عبور از محلی که در آن زباله ها در حال سوختن است چگونه است

-

ایجاد ارتباط اولیه

معلم با زدن چند ضربه به درب کلاس ، پس از ورود با صدای بلند سلام می کند

با لبخند از دانش آموزان برای اینکه به احترامش ایستاده اند تشکر نموده

سپس با احوالپرسی با دانش آموزان ، جویای سلامتی غایبین جلسه قبل شده و شروع به حضور و غیاب می کند

نظر دانش آموزان را در مورد چیدمان کلاس می پرسد

زمان: 5 دقیقه

گروه‌بندی، مدل و ساختار کلاسی

چیدمان کلاس به صورت هلالی ( نیم دایره ) در دو ردیف که قبل از شروع کلاس به کمک همیار معلم صورت گرفته است

دانش آموزان به صورت گروههای چهار نفره کنار هم ( دو نفر ردیف اول و دو نفر پشت سر آنها ) قرار می گیرند

روش ‌ایجاد و تداوم انگیزه

-برای ایجاد انگیزه با پخش یک فیلم کوتاه از کاربرد و دست آوردهای علم شیمی در صنایع کشاورزی و پلاستیک توجه و اشتیاق دانش آموز را به درس جدید جلب میکنیم

 

-به همراه بردن چند دارو ی پر مصرف و همچنین یک نوار کاست قدیمی و CD ، جهت مقایسه کاربرد انها

-توضیح دادن اینکه تهیه و بسته بندی لبنیات در سالهای گذشته(50 سال قبل) چگونه و اکنون در شهرستان ما به چه صورت است ،توجه آنها را باین مساله که آسایش و رفاه در گرو دست آوردها و فناوری های جدید است جلب می کنیم

-با نشان دادن کلیپ کوتاهی ازجنگ و بمب های به کار رفته در آن اثرات مخرب استفاده نادرست از دانش و فناوری ها را به آنها نشان دهیم

 

-در مرحله بعدی با نشان دادن عکس هایی، که مقایسه هوای پاک و طبیعت زیبای یک روستا و همچنیین هوای آلوده کلان شهرها را نشان می دهد توجه دانش آموزان را به داشتن هوایی پاک و کاهش آلودگی هو اجلب می کنیم

 

زمان : 5 دقیقه

ادامه دارد...

تهیه شده توسط سایت فایلکده برتر


مبلغ واقعی 13,625 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 10,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 321

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تهران

سایت فایلکده برتر، برترین مرجع فایل های تخصصی آموزشی، مقاله، پروژه، نمونه سوالات، گزارش کارآموزی، پاورپوینت، تحقیق، گزارش کار، جزوه، کتاب، حل المسائل، آموزش کسب درآمد و فایل های آموزشی رشته های مختلف دانشگاهی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما