پیوند ها
نظرسنجی سایت
آمار بازدید سایت
دانلود طرح درس روزانه شیمی3 رسانایی الکتریکی محلول ها
مشخصات فایل طرح درس:
فرمت: وورد، Word تایپ شده( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحات: 5 صفحه
دوره: دبیرستان، دوم متوسطه
پایه: دوازدهم
درس مربوطه: شیمی3
کیفیت: بسیار عالی
توجه: این طرح درس توسط معلم رسمی آموزش و پرورش، با رعایت سطوح بالای ارزشیابی، رعایت واحدهای یادگیری، طبق استانداردهای دبیرخانه راهبری کشوری و طبق برنامه درس ملی طراحی و تالیف شده است و مناسب دبیران شیمی محترم جهت نوشتن طرح درس قبل تدریس، همچنین شرکت در جشنواره های تدریس استانی و کشوری میباشد.
طرح درس و اهداف بر اساس تلفیقی از هدف نویسی برنامه درسی ملی و طبقهبندی جدید بلوم
قسمتی از متن طرح درس:
مشخصات کلی |
شماره طرح درس: ... |
موضوع درس: رسانایی الکتریکی محلول ها |
تاریخ اجرا: ....... |
مدت اجرا: |
||||||||
مجری: ..... |
کلاس: دوازدهم |
تعداد فراگیران: ... |
مکان: دبیرستان.... |
|||||||||
الف: قبــل از تـــــــدریــس |
||||||||||||
اهداف بر اساس تلفیقی از هدف نویسی برنامه درسی ملی و طبقهبندی جدید بلوم |
||||||||||||
سطح هدف |
اهداف و پیامدها |
|||||||||||
هدف کلی |
آشنایی با رسا نایی الکتریکی محلول ها و قدرت اسیدی |
|||||||||||
اهداف مرحلهای |
آشنا شدن دانش آموزان با: - نقش اسید ها در زندگی روزمره - اثر غلظت یون هیدرونیوم در مانداگاری مواد غذایی و آرایشی بهداشتی - محلول الکترولیت - اسید قوی - اسید ضعیف - معادله درجه یونش - معادله درصد یونش - اسید های تک پروتون دار |
|||||||||||
هدفهای رفتاری آموزشی |
اهداف (با رعایت توالی محتوای درسی) انتظارات در پایان آموزش |
حیطه و سطح در بلوم |
عناصر برنامه درسی ملی تعقـل، ایمـان، علـم، عمـل و اخـلاق |
|||||||||
عنصر |
عرصه ارتباط با |
|||||||||||
خود |
خدا |
خلق |
خلقت |
|||||||||
نقش یون هیدرونیوم را در ماندگاری مواد توضیح دهد |
فهم |
علم |
* |
|||||||||
علت رسانایی محلول های الکترولیت را بیان کند |
فهم |
علم |
* |
|||||||||
اسید قوی را تعریف کند |
دانش |
علم |
* |
|||||||||
اسید ضعیف را تعریف کند |
دانش |
علم |
* |
|||||||||
معادله درجه یونش را توضیح دهد |
دانش |
علم |
* |
|||||||||
معادله درصد یونش را تعریف کند |
دانش |
علم |
* |
|||||||||
اسید های تک پروتون دار را از روی فرمول شناسایی کند |
فهم |
تعقل |
* |
|||||||||
رسانایی الکتریکی محلول هیدروکلریک اسید و هیدروفلوئوریک اسید را مقایسه کند |
ارزشیابی |
تعقل |
* |
|||||||||
اسید قوی و ضعیف را از روی نمودار یونش شناسایی کند |
فهم |
تعقل |
* |
|||||||||
رئوس مطالب |
- اسید های قوی و ضعیف - درجه یونش و درصد یونش |
|||||||||||
مواد و رسانههای آموزشی |
کتاب درسی- تابلوی الکترونیک- تابلو اعلانات- ویدئو پروژکتور- فیلم آموزشی در رابطه با اسیدها - میز آزمایش- وسایل شامل محلول هیدروفلوئوریک اسید، محلول هیدروکلریک اسید، بشر، باتری، الکترود، لامپ |
|||||||||||
پیش بینی رفتار ورودی |
با ویژگی های عمومی اسید ها آشنا هستند- با محلول الکترولیت آشنا هستند- با مثال هایی از اسیدها آشنا هستند |
|||||||||||
ایجاد ارتباط اولیه |
- با سلام واحوالپرسی پاسخ سلام و احترام دانش آموزان را می دهد و تا حد ممکن به دانش آموزان نزدیک می شود - با نام خدا و با ذکرجمله خوش آمدگویی و وقت بخیر و آرزوی موفقیت بحث را شروع می کند -با نگاه کردن به دانش آموزان در ضمن صحبت کردن حضور و غیاب را انجام میدهد وغایبین را شناسایی کرده وعلت غیبت را جویا می شود - پاسخ سوال احتمالی دانش اموزان را درباره اشکالات و یا موضوع درس جدید می دهد - علت غیبت دانش آموزان غایب جلسه قبل پرسیده شده و بازخورد مناسب انجام می گیرد و از آنان خواسته می شود با مراجعه به کتاب و وبلاگ و پوشه ی مخصوص غایبین در رایانه کلاس ومراجعه به دبیر اشکالات خود را برطرف سازند |
زمان: 5 دقیقه |
||||||||||
گروهبندی، مدل و ساختار کلاسی |
با توجه به موضوع درس و بر اساس روش تدریس، دانش آموزان به صورت گروه های کوچک و به شکل تصادفی گروه بندی می شوند،(قرعه کشی)فراگیران برای اینکه فرصت بیشتری برای ارتباط با یکدیگر داشته باشندبه صورت شبکه شکل ارتباطی دایره ای قرار می گیرند( Uشکل). نام گروه ها: اسیدهای قوی، اسیدهای ضعیف،محلول الکترولیت |
|||||||||||
روش ایجاد و تداوم انگیزه |
با یک فیلم آموزشی در رابطه با نقش اسید ها در صنعت و زندگی روزمره ذهن دانش آموزان را به سمت موضوع درس جدید می کشاند |
زمان:5 دقیقه |
ادامه دارد...
مبلغ واقعی 13,625 تومان 20% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 10,900 تومان
برچسب های مهم