فایلکده برتر( برترین مرجع فایل های تخصصی آموزشی )

بازدید کنندگان محترم اگر با موبایل وارد شده اید لطفا برای مشاهده توضیحات فایل مورد نظر خود، به وسط صفحه فعلی (به سمت پایین) مراجعه کنید//سایت فایلکده برتر، برترین مرجع فایل های تخصصی آموزشی، مقاله، پروژه، نمونه سوالات، گزارش کارآموزی، پاورپوینت، تحقیق، گزارش کار، جزوه، کتاب، حل المسائل، آموزش کسب درآمد و فایل های آموزشی رشته های مختلف دانشگاهی//سایت فایلکده برتر دارای نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صمت و وزارت ارشاد میباشد، لذا شما عزیزان با اعتماد کامل و خیال راحت از این سایت خرید نمایید و از پشتیبانی بعد از خرید بهره مند شوید(جهت بررسی بیشتر در مورد صحت نماد اعتماد الکترونیکی به منوی بالا، قسمت "درباره ما "مراجعه فرمایید.)// در صورت هر گونه مشکلی به شماره پشتیبانی زیر پیامک ارسال کنید:شماره تلفن همراه:09100764182(لطفا فقط و فقط پیامک ارسال کنید. به تماس ها پاسخی داده نخواهد شد.)

نظرسنجی سایت

بازدید کننده گرامی باتشکر از حسن انتخاب شما لطفا نظر خود را درباره نوع مطالب،اخبار،فایلها ودیگر محتوای سایت بیان کنید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 417
  • بازدید دیروز : 491
  • بازدید کل : 590746

پیوند ها

نظرسنجی سایت

آمار بازدید سایت

پاورپوینت درباره دما و دماسنجی و انبساط گرمایی، فیزیک دهم


پاورپوینت درباره دما و دماسنجی و انبساط گرمایی، فیزیک دهم

پاورپوینت درباره دما و دماسنجی و انبساط گرمایی، فیزیک دهم

 

مشخصات فایل:

فرمت فایل: pptx پاورپوینت،تایپ شده( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد اسلایدها: 22 اسلاید


قسمتی از متن پاورپوینت:

انواع دماسنج

1- دماسنج الکلی و جیوه ای: کمیت دماسنجی در این دماسنج ها ، تغییر حجم مایع و تغییر ارتفاع مایع درون لوله دماسنج براثر گرم شدن و سرد شدن ( انبساط و انقباض ) مایع درون دماسنج است.

2- دماسنج الکتریکی : در این دماسنج ، از قطعه ای بنام ترمیستور استفاده می شود ، کمیت دماسنجی تغییر مقاومت الکتریکی است و یا در ترموستات ( دماپا) کمیت دماسنجی ، تغییر طول میله فلزی است.

مقیاس های دما : درجه سلسیوس (c°) ، درجه کلوین (k°) و درجه فارنهایت (F°)

طریقه مدرّج کردن دماسنج بر حسب سلسیوس : ( مقیاس سلسیوس)

ابتدا مخزن دماسنج را در درون مقداری یخ خرد شده درحال ذوب قرار می دهیم مایع درون دماسنج تا مقدار معینی بر اثر انقباض در لوله پایین می آید آنجا را روی لوله علامت زده و عدد صفر را کنار آن می نویسیم.

سپس مخزن دماسنج را روی بخارآب خالص درحال جوش قرار می دهیم مایع درون دماسنج بر اثر انبساط ، در لوله بالا می آید آنجارا روی لوله علامت زده و عدد صد را کنار آن می نویسیم.

در آخر بین عدد صفر و صد را به صد قسمت تقسیم می کنیم و هر قسمت را یک درجه سلسیوس می نامیم. این دما را با علامت θ( تبتا) نمایش می دهیم.

تذکر: در تمام مراحل مدرّج کردن دماسنج ، فشار یک اتمسفر درنظر گرفته می شود.

دما و دماسنج

دما را از دو دیدگاه ماکروسکوپیک و میکروسکوپیک بررسی می کنیم.

کمیت ماکروسکوپیک : کمیتی که وضعیت ماده را در مقیاس بزرگ توصیف می کنند و به جزئیات رفتار تک تک مولکولها وابسته نیستند مانند حجم ، فشار، دما، و....

کمیت میکروسکوپیک : کیمیتی که وضعیت ماده را در مقیاس های کوچک بررسی می کند مانند سرعت و انرژی جنبشی مولکولها و ......

دما از دیدگاه ماکروسکوپیک : دما کمیتی است که درجه گرمی و سردی یک حجم را مشخص می کند.

دما از دیدگاه میکروسکوپیک : دما با میانگین انرژی جنبشی ذرات جسم متناسب است.

کمیت دماسنجی : برای تعیین دمای جسم باید از مشخص هایی استفاده کرد که در اثر گرم و سرد شدن ، تغییر کند به این مشخصه ، کمیت دماسنجی می گویند.

دماسنج: وسیله ای است برای تعیین دماسنج

انبساط گرمایی : اجسام بر اثر تغییر دما ، منبسط و منقبض می شوند یعنی حجمشان کم و زیاد می شود به این پدیده انبساط گرمایی می گویند که در سه حالت طولی – سطحی و حجمی رُخ می دهد.

انبساط طولی:

مطابق شکل ، اگر میله ای با طول اولیه L_1 را به اندازه ∆T تغییر دما بدهیم ، طول آن به اندازه ∆L افزایش می یابد بنابراین رابطه بین افزایش طول و تغییرات دما بصورت زیر است:

∆L= L_1 ∝ ∆T

∝ ضریب انبساط طولی یا خطی است که به جنس میله بستگی دارد و یکای آن K^(-1) یا 1/K می باشد.


مبلغ واقعی 18,625 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 14,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 338

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تهران

سایت فایلکده برتر، برترین مرجع فایل های تخصصی آموزشی، مقاله، پروژه، نمونه سوالات، گزارش کارآموزی، پاورپوینت، تحقیق، گزارش کار، جزوه، کتاب، حل المسائل، آموزش کسب درآمد و فایل های آموزشی رشته های مختلف دانشگاهی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما